Zoektermen
Gemiddelde leestijd: 3-5 minuten
De lift staat vol met AirFryers. Ook elders in het pand lopen mensen met Senseo’s en andere Philips-apparaten onder de arm. Een palletwagen vol met nog meer kartonnen dozen past maar net over de drempel. Er is uitverkoop in de personeelswinkel; de opbrengst gaat naar een goed doel. En daar wordt gretig gebruik van gemaakt door het Amsterdamse Philips-personeel.
Suzanne Verzijden bekijkt het geamuseerd. Als HR-directeur van Philips Benelux én als HR-eindverantwoordelijke van de Personal Health-business weet ze goed wat hier allemaal gemaakt wordt, van slimme scheerapparaten tot tandenborstels. “Philips nu is een heel ander bedrijf dan het Philips van 10 jaar geleden. Sinds 2014, het jaar dat de lichtdivisie werd afgestoten, is Philips hard op weg in de transformatie naar een gezondheidstechnologie bedrijf. Dat is natuurlijk niet iets nieuws voor Philips, want we zijn in 1919 al begonnen met de productie van röntgenbuizen. We bouwen onze expertise op dit terrein alleen maar steeds verder uit.”
Philips nu is een heel ander bedrijf dan 10 jaar geleden. We zijn hard op weg in de transformatie naar een gezondheidstechnologiebedrijf.
Suzanne Verzijden
Head of HR Personal Health and Philips Benelux
“Philips is een internationale organisatie die veel belang hecht aan een goede onderlinge samenwerking. Als je kijkt naar wat we willen leveren aan de klant, dan betekent dat: veel meer in netwerken opereren, in ecosystemen. Dat vereist een open blik, en betekent voor HR dat we ook nieuwe vaardigheden en competenties nodig hebben.”
Philips heeft een duidelijke strategie geformuleerd om de juiste mensen te vinden, deze rust op 3 pilaren: ‘workforce of the future’, ‘inclusiviteit en diversiteit’ en ‘culture of performance’.
“We moeten de juiste mensen aannemen, de juiste motivatie behouden, en onderlinge samenwerking verder stimuleren. En heel belangrijk: we willen dat mensen continu leren, op basis van veel feedback.”