Nieuwscentrum

jul 30, 2019

RTL-Z: “Bedrijven en Pride: meer dan alleen voor de bühne”

Gemiddelde leestijd: 3-5 minuten

Voor het 23ste jaar op rij is afgelopen zaterdag Pride Amsterdam van start gegaan. Philips is officiële partner en neemt onder andere voor het vierde jaar deel aan de wereldberoemde botenparade op de Amsterdamse grachten. Het motto van het gezondheidstechnologiebedrijf: ‘Life is better when #youareyou’.

 

RTL-Z geeft aan dat de grote bedrijven die meevaren vaak kritiek krijgen, maar stelt na een rondgang langs diverse LHBTI-werknemers van deelnemende bedrijven ook vast dat dit een “onterechte aantijging” lijkt.

Pride is een moment waarop wij als LHBT+ community onze rechten claimen en vieren dat we mogen zijn wie we zijn. De laatste jaren zijn grote bedrijven meer betrokken bij de Pride en daar mogen en moeten we kritisch op zijn.

Quint van Twist

Project Lead Employee Networks bij Philips

Quint van Twist
Namens Philips is Quint van Twist, Project Lead Employee Networks, geïnterviewd: “Pride is een moment waarop wij als LHBT+ community, ongeacht waarmee we ons identificeren, onze rechten claimen en vieren dat we mogen zijn wie we zijn. We vieren feest en dat feest is van iedereen. De laatste jaren zijn grote bedrijven meer betrokken bij de Pride en daar mogen en moeten we kritisch op zijn. Wij zijn ons daarvan bewust en vinden die kritiek terecht. Bedrijven moeten geen commercieel belang hebben bij de Pride. We hebben dat ook niet en koppelen er geen producten en commerciële acties aan. Het belangrijkste is dat iedereen bij Philips zichzelf moet kunnen zijn.”

Regenboog-shirt en -sneakers

"Vorige week verscheen ik met regenboog-shirt en regenboogsneakers bij Philips. Ik kreeg alleen maar leuke opmerkingen. Als dat niet zo zou zijn, dan zou ik hier niet werken”, aldus Quint. “Dat heeft niet alleen mijn eigen leven verrijkt, maar ook dat van anderen. Zo hebben we onze Italiaanse collega Marco Consiglio twee jaar geleden meegenomen op de boot met Pride. Hij was zo geïnspireerd over hoe open de sfeer was, dat hij nu ambassadeur is geworden en zich in Italië heeft ingezet voor het bevorderen van de inclusiviteit en diversiteit.”
Afspelen

Supertrots

“Je merkt dat iedereen bij Philips supertrots is. We vragen medewerkers die met de boot mee willen elk jaar om hun persoonlijke verhalen en ideeën over hoe we het bedrijf inclusiever kunnen maken. Elk jaar lees ik weer verhalen waar ik kippenvel van krijg”, vertelt Quint. “Dit jaar kregen we bijvoorbeeld het verhaal van een vrouwelijke werknemer met een 12-jarige dochter die jongen wil worden. Ze zijn erbij op het VIP-dek."
Alt-text image

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20