“Het winnen van een ESA award geeft internationale erkenning voor een bijzondere campagne. Het maakt ons trots dat dit werk ook buiten Nederland wordt erkent en benadrukt dat ons partnership met PSV, zelfs na ruim 110 jaar, relevanter is dan ooit”, zegt Nanda Huizing, Head of Communication & Brand Benelux bij Philips.
Samen met Bloedbank Sanquin lanceerden we de 'Bloedverwanten' campagne om het tekort aan bloeddonors in Nederland, en specifiek in Eindhoven, aan te pakken. De campagne, die werd ontwikkeld samen met Golazo Brands, bleek een vliegwiel voor de aanwas van veel nieuwe donors. Met een ambitieuze doelstelling van 1.913 nieuwe donors, wisten we binnen zes maanden 4.462 nieuwe bloeddonors te mobiliseren. Deze samenwerking heeft niet alleen gezorgd voor een significante toename van donors, maar blijft ook na de campagneperiode nieuwe donors aantrekken, dankzij de voortdurende inspanningen van Philips, PSV en Sanquin. Een campagne met voetbaloverstijgende impact, die bijdraagt aan de gezondheid van inwoners van ons land. Zo leverde de campagne echt betere zorg voor meer mensen.