Noël Benitez, manager Talent Acquisition bij Philips, sprak met zakelijk nieuwsplatform Business Insider over purpose gedreven motivatie, de voorbereiding op een sollicitatiegesprek, en het vinden van een baan die bij je past. Volgens Noël is het verstandig om al vroeg in het proces aan te geven wat je ambities zijn en hoe je de komende jaren wilt groeien en jezelf ontwikkelen. “Als je dat vroeg bespreekt, dan weet je als werknemer wat de mogelijkheden binnen een bedrijf zijn. Je hoeft niet altijd te wisselen van bedrijf om je te kunnen ontwikkelen, dat kan ook bij dezelfde werkgever. Bij Philips hebben we bijvoorbeeld veel opleidingsmogelijkheden, ook omdat het goed is voor een bedrijf als werknemers zich ontwikkelen”, vertelt Noël.
In het interview vertelt Noël ook over Philips ambitie om het leven van mensen te verbeteren door middel van betekenisvolle innovatie: “Waar doe je het voor? Bij Philips werken we naar één gemeenschappelijk doel toe: tegen 2025 het leven van 3 miljard mensen per jaar verbeteren door middel van innovatie. Dat is ook voor veel collega’s binnen Philips een belangrijke motivatie”.
Een goede manier om bij te kunnen dragen aan deze betekenisvolle innovaties en jezelf professioneel en persoonlijk te blijven ontwikkelen, is als softwareontwikkelaar. Philips is daarom de campagne #CodeToCare gestart, speciaal gericht op het aantrekken van nieuw talent in softwareontwikkeling. “Als softwareontwikkelaar kun je bij heel veel bedrijven aan de slag, wat dat betreft is er keus genoeg”, aldus Noël.
“Wat het werk bij Philips echter uniek maakt is dat je echt verschil maakt in je werk, zoals artsen helpen om eerder kanker te diagnosticeren of AI ontwikkelen om de testresultaten van patiënten sneller te analyseren. De Innovaties die je bij Philips ontwikkelt kunnen het leven van miljarden mensen per jaar verbeteren.”
Business Insider is met 100 miljoen unieke bezoekers per maand 's werelds grootste platform voor zakelijk nieuws. Regelmatig interviewt het platform recruiters van internationale bedrijven om hun lezers een inkijk te geven in de andere kant van het sollicitatiegesprek.