COVID-19
screening & follow-up


Screen en volg patiënten met
COVID-19-symptomen op afstand

Door de druk op uw zorgfaciliteiten te verlagen, kunt u de juiste zorg blijven verlenen tijdens de COVID-19-pandemie. Maar dit is geen makkelijke taak. Met de gestandaardiseerde COVID-19-vragenlijst van Philips kunt u de besmettingen in uw verzorgingsgebied in kaart brengen en patiënten met milde klachten op afstand in de gaten houden. Door samen te werken met externe callcenters kunt u het aantal consulten mogelijk verder verlagen, zodat uw zorgverleners meer tijd hebben voor patiënten die de zorg hard nodig hebben. Met een dashboard krijgt u vervolgens een overzicht van de situatie in uw directe omgeving.  

 

De COVID-19-survey geeft u meer inzicht in de gezondheidsstatus van uw populatie en de mogelijkheid om patiënten in te delen in risicoklassenop basis van de vragenlijstresultaten. Zo kunt u mogelijk zorgverleners vrijmaken om in te grijpen bij patiënten met een hoog risico. Tegelijkertijd kunt u besluiten om patiënten die daarvoor in aanmerking komen op afstand in de gaten te houden door ze automatisch online follow-up vragenlijsten te sturen. De gestandaardiseerde COVID-19-survey is beschikbaar binnen Philips VitalHealth QuestManager. We streven ernaar u hiermee binnen 24 uur te laten starten.

Factsheet

Jonge vrouw die van haar ontbijt geniet in haar woonkamer, opgelucht dat zij op ieder moment haar medische gegevens in kan zien.
Ook patiënten op afstand screenen op COVID-19-symptomen? Lees hier meer.
  • Met de gestandaardisserde COVID-19 survey kunt u patiënten betrekken en screenen vanaf de thuissituatie van de patiënt. Zo voorkomt u mogelijk onnodige bezoeken aan uw zorginstelling:

- Risk assessments op afstand met gestandaardiseerde COVID-19 survey: leeftijd, geslacht, meest recente reizen, temperatuur, symptomen, eventueel contact met besmette personen en meer 
- Risk assessments op afstand vóór een consult: elke patiënt beoordelen op mogelijke symptomen en mogelijk het aantal bezoeken terugbrengen 
- Patiënten die hiervoor in aanmerking komen op afstand in de gaten houden met automatische surveys door dagelijks informatie te verzamelen op relevante indicatoren, zoals de lichaamstemperatuur1  

  • Patiëntspecifieke communicatie inzetten op basis van survey resultaten, zoals advies om contact op te nemen met de zorginstelling of toewijzing aan automatische follow-up questionnaires om de gezondheidsstatus op afstand in de gaten te houden

- Patiënt start met survey via link op website van zorginstelling of door een e-mail-link die de zorgverlener stuurt

- Mogelijkheid om flags te ontvangen voor patiënten die risico lopen op basis van gegeven antwoorden

  • Inzet van externe callcenters om de verwachte toestroom van patiënten mogelijk beter te managen en de juiste patiënten met zorg ondersteunen 
  • COVID-19 dashboard met geanonimiseerde en geaggregeerde populatiegegevens en –inzichten zoals trends en variatie  
  • Mogelijkheid om de druk op zorgfaciliteiten en zorgverleners te verlagen door te focussen op patiënten die zorg nodig hebben

 

De COVID-19 screening & follow-up is geen vervanging van reguliere of spoedzorg. 

Meer weten?

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht
*

Contactgegevens

*
*
*

Bedrijfsgegevens

*
*
*
Philips waardeert en respecteert uw privacy. Voor meer informatie over ons privacybeleid kunt u terecht op