aug 12, 2021

Philips presenteert tijdens HIMSS21 geïntegreerde informatica-oplossingen voor het gehele zorgtraject

• Philips streeft ernaar om door middel van intelligente, veilige, interoperabele en collaboratieve oplossingen nieuwe mogelijkheden te bieden voor het gehele zorgtraject, in aansluiting op de Quadruple Aim
  • Nieuwe HealthSuite-oplossingen voor acuut patiëntbeheer, diagnostische informatica en virtuele zorg ondersteunen zorgstelsels bij hun digitale transformatie

Philips heeft aangekondigd dat het haar nieuwste intelligente, veilige, interoperabele en collaboratieve informaticatoepassingen virtueel zal presenteren tijdens de HIMSS21 Global Health Conference & Exhibition, die van 9 t/m 13 augustus plaatsvindt in Las Vegas (VS). Hierbij toont Philips haar diepgaande klinische en operationele expertise en introduceert het Philips HealthSuite-oplossingen die samenwerking in de zorg bevorderen, precisiezorg mogelijk maken en zorg overal ondersteunen.

Terwijl veel leiders in de gezondheidszorg door de COVID-19-pandemie niet anders kunnen dan zich richten op acute behoeften en de voorbereiding op toekomstige crises, is uit de resultaten van de onlangs gepubliceerde Future Health Index voor 2021 gebleken dat leiders die werken aan zorginformatica positief gestemd zijn over het opbouwen van veerkracht voor de toekomst. Om dit te bereiken, staan zorg op afstand en artificiële intelligentie (AI) hoog op hun lijst van investeringen. De versnelde acceptatie en invoering van zorg op afstand heeft de basis gelegd voor digitalisering. Nu beginnen leiders in de gezondheidszorg ook te kijken naar predictieve zorgtechnologieën, zoals AI; 84% van hen zegt in de komende drie jaar te willen investeren in dergelijke technologie.

Roy Jakobs

Chief Business Leader Connected Care bij Philips

"In de afgelopen anderhalf jaar stonden zorgstelsels voor de uitdaging om te innoveren en op een andere manier zorg aan te bieden en specifiek te kijken hoe ze middelen konden inzetten om aan de behoeften van patiënten te voldoen. Door deze digitale transformatie verder te omarmen, kunnen zorgstelsels optimaal functioneren terwijl de patiënt centraal blijft staan", aldus Roy Jakobs, Chief Business Leader Connected Care bij Philips. "Tijdens HIMSS21 willen wij laten zien hoe we ons inzetten om zorgorganisaties te begeleiden in de overgang naar dit nieuwe tijdperk van connected zorg en presenteren we onze geïntegreerde informatica-oplossingen, die onze klanten helpen de kwaliteit en efficiëntie van de zorg in het gehele zorgtraject te verbeteren."

Philips-oplossingen die nieuwe mogelijkheden bieden voor het gehele zorgtraject in de schijnwerpers

Tijdens HIMSS21 richt Philips zich op de volgende belangrijke informaticathema's voor 2021: zorgsamenwerking, virtuele zorg, precisiezorg en acute zorg, bedrijfsmodellen en digitale transformatie. De HealthSuite-oplossingen die Philips biedt op deze gebieden, maken nauwkeurige, collaboratieve, interoperabele en virtuele zorg mogelijk, in aansluiting op de Quadruple Aim: betere resultaten, een betere ervaring voor patiënten en personeel en lagere zorgkosten.

Alle werkzaamheden op het gebied van digitale transformatie worden gecoördineerd door Philips Care Collaboration [1], een samenwerkingsaanpak die de digitale transformatie van een zorgorganisatie ondersteunt. Zorgstelsels proberen de zorg gedurende het gehele zorgtraject aan te sturen en te coördineren, organiseren en synchroniseren; elke organisatie doorloopt daarbij een uniek traject. Care Collaboration helpt Philips om als partner van zorgorganisaties diepgaand inzicht te krijgen in hun uitdagingen en te bepalen hoe de geavanceerde HealthSuite -oplossingen van Philips kunnen worden ingezet voor het gebruik van gegevens en workflows om optimale zorg te bieden aan de juiste patiënt, in de juiste setting, op het juiste moment. Philips biedt binnen deze aanpak oplossingen voor acuut patiëntbeheer, diagnostische informatica en virtuele zorg. Tijdens de conferentie zal Philips deze nieuwe, cloud-gebaseerde HealthSuite-oplossingen voor het managen van het patiënttraject en acute zorg op afstand presenteren.

Virtuele aanwezigheid van Philips

Gedurende de gehele week biedt Philips presentaties en lezingen van executives van Philips, klanten en leiders in de sector, waarbij de meest recente ontwikkelingen op het gebied van zorginformatica en IT in de gezondheidszorg worden behandeld, bijvoorbeeld digitale transformatie en virtuele zorg. U vindt hier een volledig overzicht van alle sprekers, onderwerpen, datums en tijden.

Philips is virtueel aanwezig op HIMMS door middel van de Philips Health Informatics Experience, die bezoekers in staat stelt om deel te nemen aan sessies op aanvraag. Deelnemers kunnen de 3D-omgeving verkennen en uitgebreide demo's van de nieuwste innovaties van Philips bekijken. De Experience blijft tot het voorjaar van 2022 toegankelijk voor bezoekers.

Voor meer informatie over de volledige portefeuille van informatica-oplossingen die Philips tijdens de HIMSS21 Global Health Conference & Exhibition presenteert, kunt u terecht op www.philips.com/himss. Daarnaast kunt u gedurende het gehele evenement @PhilipsLiveFrom volgen voor updates over #HIMSS21.

[1] Philips Care Collaboration is momenteel alleen beschikbaar in Noord-Amerika.

Scene 7 video HIMSS

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 17,3 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Media assets

A collaborative approach to healthcare