Nieuwscentrum

aug 30, 2018

Philips lanceert gepersonaliseerde oplossingen voor persoonlijke gezondheid op IFA 2018

  • Philips Sonicare lanceert service voor tele-tandheelkunde en biedt de consument de mogelijkheid tot consults op afstand bij een erkende tandarts binnen de 24 uur
  • De High-Speed Connected Blender is de eerste gepersonaliseerde slimme blender waarmee consumenten hun doelstellingen op het vlak van gezond leven kunnen behalen door hen te begeleiden bij hun blenderrecepten 
  • SmartSleep is een klinisch bewezen wearable oplossing om de kwaliteit van de diepe slaap te verbeteren
Berlijn (Duitsland) en Amsterdam (Nederland) – Ter gelegenheid van de Internationale Funkausstellung 2018 (IFA, 31 augustus 31 - 5 september, Berlijn, Duitsland), heeft Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), wereldleider op het vlak van gezondheidstechnologie, vandaag een reeks intelligente oplossingen aangekondigd, die zich aanpassen op persoonlijke needs, waarmee mensen hun gezondheid en welzijn dagelijks kunnen verbeteren.
We geloven in intelligente technologie die zich aanpast aan elk individu en die perfect in het dagelijkse leven kan worden geïntegreerd. Dankzij onze diepgaande kennis van het IoT, de sensortechnologie, cloudoplossingen en Artificial Intelligence kunnen we digitale gezondheidsoplossingen van de volgende generatie voorstellen die persoonlijke en professionele gezondheidszorg samenbrengen en mensen in staat stellen om hun gezondheid in eigen handen te nemen.

Frans van Houten

CEO van Koninklijke Philips

“Meer dan ooit stellen we vast dat de consument oplossingen op maat wenst die tegemoet komen aan zijn of haar specifieke behoeften en perfect afgestemd zijn op de persoonlijke levensstijl,” aldus Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips. “We geloven in intelligente technologie die zich aanpast aan elk individu en die perfect in het dagelijkse leven kan worden geïntegreerd. Dankzij onze diepgaande kennis van het IoT, de sensortechnologie, cloudoplossingen en Artificial Intelligence kunnen we digitale gezondheidsoplossingen van de volgende generatie voorstellen die persoonlijke en professionele gezondheidszorg samenbrengen en mensen in staat stellen om hun gezondheid in eigen handen te nemen.”

Professionele tandartsconsults zonder plaats te nemen in de stoel

Met de nieuwe Philips Sonicare Solutions Teledentistry Service, die professionele tandheelkundige consults op afstand mogelijk maakt, wordt het al brede aanbod van oplossingen voor mondverzorging van Philips Sonicare nog verder uitgebreid. De gebruiker hoeft enkel één tot zes foto’s van zijn of haar gebit en tandvlees via een smartphone door te sturen met de Philips Sonicare-app, en hij of zij ontvangt binnen 24 uur een consult op afstand. De Philips Sonicare-app dient als ‘virtuele hub’ voor persoonlijke mondzorg waarmee gebruikers hun mondverzorging dagelijks kunnen beheren, poetsinformatie kunnen delen met hun tandarts en zo richtlijnen en advies op maat binnen handbereik hebben.

Intelligente opzetborstels voor een nieuwe, automatische vervangingsdienst op maat

Als aanvulling op de eerder aangekondigde Philips Sonicare DiamondClean Smart connected tandenborstel stelt Philips nu een nieuwe automatische dienst voor vervanging van opzetborstels voor. Deze nieuwe dienst is mogelijk door de BrushSync™-technologie die in de intelligente Philips Sonicare opzetborstels is ingebouwd. Het zorgt ervoor dat nieuwe opzetborstels wanneer nodig automatisch worden besteld op basis van poetsgebruik van de consument met de tandenborstel. De nieuwe opzetborstels worden thuis bezorgd op het juiste moment om de oude opzetborstels te vervangen.

Beter immuunsysteem, meer energie, minder inname van suiker en calorieën

Hoewel in onze samenleving steeds meer aandacht wordt besteed aan calorieën, suiker en andere voedingswaarden, is het nog niet altijd vanzelfsprekend om een betekenisvol inzicht te krijgen in wat we eten. Onderzoek toont echter aan dat voeding een belangrijke factor kan spelen bij het bepalen van het risico dat mensen lopen om chronische ziekten te ontwikkelen zoals obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten [1]. Om mensen te helpen hun specifieke doelstellingen op het vlak van gezondheid te verwezenlijken, bracht Philips reeds eerder de Airfryer met vetverwijderingstechnologie uit. En nu is er de High-Speed Connected Blender.

 

Deze intelligente blender kan mensen helpen specifieke gezondheidsdoelstellingen te behalen, zoals meer energie, minder opname van suiker en calorieën, of een beter algemeen welzijn. De blender heeft een ingebouwde weegschaal, zodat de ingrediënten niet vooraf moeten worden afgewogen, die een gedetailleerde analyse van de voedingswaarde aangeeft. De bijbehorende Philips NutriU-app is een persoonlijke voedingscoach die advies op maat en een keuze uit honderden evenwichtig samengestelde recepten aanbiedt.

Philips SmartSleep, voor een betere diepe slaap dankzij Artificial Intelligence

Bijna 40 procent van de mensen tussen de 25 - 54 jaar oud haalt minder dan de aanbevolen zeven uur slaap per nacht, waardoor ze naar verluidt de volgende dag minder alert zijn[2]. Onderzoek [3] toont aan dat diepe slaap of slow wave sleep, een belangrijke rol speelt bij het herstellen van de hersenen om meer alert en gefocust te zijn, en dat mensen die een meer kwaliteitsvolle diepe slaap kennen, overdag alerter zijn en een hoger energiepeil vertonen.  

 

De nieuwe SmartSleep-oplossing van Philips is uniek ontworpen voor mensen die niet voldoende slaap krijgen als gevolg van hun levensstijl. In tegenstelling tot slaaptrackers, die enkel het slaappatroon van de gebruiker volgen, zorgt SmartSleep op actieve wijze voor een meer diepgaande en langere diepe slaap. Dankzij twee kleine sensoren en geavanceerde algoritmes zorgt de SmartSleep voor een nauwkeurige identificatie van de slaapfases van een persoon door de nacht heen. Wanneer periodes van diepe slaap worden gedetecteerd, zorgt een klinisch bewezen technologie voor een realtime stimulans met behulp van geluidstonen op maat. Een bijbehorende app houdt een logboek bij van de verbetering van de slaap na verloop van tijd en biedt tips en advies om de best mogelijke slaap te creëren. SmartSleep maakt gebruik van de meer dan 2,8 miljard nachten met slaapgegevens die Philips de afgelopen tien jaar heeft verzameld. Philips heeft nauw samengewerkt met een Sleep Medical Advisory Board samengesteld uit wereldberoemde slaapartsen, wetenschappers en medisch specialisten, die een cruciale rol hebben gespeeld in de end-to-end innovatie van SmartSleep. De doeltreffendheid werd getest in een willekeurig, zogenaamd double-blind klinisch onderzoek dat een toename van de hoeveelheid diepe slaap van mensen aantoonde. Ze scoorden ook aanzienlijk beter tijdens geheugentests en tests op motorische vaardigheden [4].

 

SmartSleep, dat na de VS nu ook op de Duitse markt is gelanceerd, zal binnenkort met Artificial Intelligence worden uitgerust om de persoonlijk aangepaste gebruikerservaring te verbeteren. Bestaande gebruikers in de VS en alle nieuwe gebruikers in Duitsland zullen deze update kunnen installeren, die naar verwachting later dit jaar zal worden gelanceerd. 

 

Na de verkoop van zijn één miljardste verzorgingsproduct voor mannen, zorgt Philips op de IFA voor een andere mijlpaal op het vlak van verzorgingsproducten voor mannen. Met de nieuwe wereldwijde introductie van de Shaver 9000 Prestige wordt een oplossing geboden voor een scheerbeurt zonder compromis, waarbij net zo kort geschoren kan worden als bij nat scheren. [5]. De reeks is uitgerust met nieuwe NanoTech-precisiemesjes en een BeardAdapt Sensor die ervoor zorgt dat het scheerapparaat zich 15 keer per seconde automatisch aanpast aan het haar van de gebruiker, waardoor het scheermes een perfect glad resultaat geeft. Andere innovaties die worden voorgesteld op de IFA in Berlijn, zijn de Philips 5000 LatteGO-koffiemachine, en de Philips Pregnancy+-app. Deze oplossingen worden getoond samen met heel wat andere innovaties op het gebied van slaap, mondverzorging, luchtzuivering, voeding, en persoonlijke verzorging. 

Philips at IFA 2018

De persconferentie van Philips, gehost door Henk de Jong, Chief of International Markets van Philips, vindt plaats op 30 augustus om 12.15 uur in Hal 22 van het Messe Berlin-beursgebouw. De livestream hiervan is te volgen via www.ifa.philips.com. Naast Henk zullen ook Jasper Vervoort, Head of Marketing Philips Hue bij Signify (de nieuwe naam voor Philips Lighting) en Kostas Vouzas, CEO Philips TV Europe bij TP Vision, aanwezig zijn.

 

Voor live updates tijdens de IFA, volg de Twitter conversatie op @PhilipsLiveFrom en het evenement met de hashtag #IFA2018. Of bezoek Philips via www.ifa.philips.com of YouTube en LinkedIn.

 

[1] WHO. Diet, nutrition and the prevention of chronic diseases. Rapport van het gezamenlijk overleg tussen deskundigen van de WGO/FAO

WHO Technical Report Series, No. 916 (TRS 916) Geneva, 28 januari - 1 februari 2002

[2] CDC, 2011. Gegevensanalyse uit het 2005–2008 National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) - cross-sectioneel opzet. Gestratificeerde, multifase kanssteekproef van de niet-geïnstitutionaliseerde Amerikaanse burgerbevolking. N=  10.896. 74,8% responspercentage

[3] C. Weller. “Why We Sleep: SHY Hypothesis Claims Our Brain Must ‘Pay the Price for Learning”, Medical Daily. 6. Gepubliceerd op 9 januari 2014.

[4] A. Mahadevan, G. Garcia-Molina. “SmartSleep: quantifying slow wave activity enhancement”

[5] 756 beoordelingen door 7 barbiers bij 108 klanten, Duitsland

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Meer informatieMinder informatie

Onderwerpen

Contact

Laura Seikritt

Laura Seikritt

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux 

Tel.: +31 6 20740318

Media assets

Philips High-Speed Connected Blender
Philips SmartSleep
Philips Sonicare Solutions Teledentistry Service
Philips Shaver Series 9000 Prestige

Deel op social media