Nieuwscentrum

8 mei 2018

Philips verkoopt één miljardste elektrische verzorgingsproduct voor mannen

Eindhoven - Philips, een wereldwijde marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, heeft vandaag bekendgemaakt dat het één miljardste elektrische verzorgingsproduct voor mannen is verkocht. Deze productgroep vertegenwoordigt een breed assortiment van Philips met onder meer scheerapparaten, baardtrimmers, tondeuses en OneBlade, de revolutionaire technologie van Philips om elke haarlengte te trimmen, stylen en scheren.

De verkoop van het miljardste elektrische verzorgingsproduct voor mannen werd vandaag gevierd op de innovatie- en productielocatie van Philips in Drachten. Deze mijlpaal werd bereikt in samenwerking met de andere wereldwijde locaties gericht op mannenverzorging van het bedrijf.

Drachten, ecosysteem van technisch talent

In Drachten vindt al sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een deel van de wereldwijde productie van scheerapparaten plaats. Hier werken 2.000 mensen uit 35 verschillende landen, waaronder 600 technici die zich exclusief met ontwikkeling bezighouden.

Dit ontwerp- en ontwikkelteam bevindt zich in het hart van een waar ecosysteem van technisch talent dat ondersteuning biedt aan een uiterst concurrerend, 24 uur per dag draaiend, in hoge mate geautomatiseerd productieproces, gericht op de onbeantwoorde verzorgingsbehoeften van Philips-klanten.

De vestiging in Drachten – die ook andere innovaties ontwikkelt, zoals Senseo-koffiezetapparaten, Ladyshaves en stofzuigers – en de leveranciers waar de vestiging mee werkt, maken deel uit van Philips’ mondiale innovatie- en productiecapaciteit die verspreid is over meerdere regio’s.

Jack van Strien

Hoofd van het Philips-onderdeel Personal Care.

Toonaangevend op gebied van persoonlijke verzorging

Dankzij tientallen jaren ervaring is Philips toonaangevend op het gebied van persoonlijke verzorging en biedt het innovatieve producten die elk individu ondersteunen met oplossingen die specifiek op zijn behoeften zijn toegesneden.

Ons succes op het gebied van verzorgingsproducten voor mannen begon in 1939, toen Alexandre Horowitz, een jonge Philips-technicus, geïnspireerd raakte door de Philips-technologie voor fietsdynamo’s. Op basis hiervan bedacht hij een rotatiesysteem met drie mesjes die ronddraaiden onder een cirkelvormige scheerkop met sleufjes”, vertelt Jack van Strien, hoofd van het Philips-onderdeel Personal Care. “Philips heeft het gezicht van elektronische verzorging voor mannen blijvend veranderd en dat doen we nog steeds door de combinatie van eersteklas vormgeving, innovatie en productie, waarmee we innovaties als OneBlade realiseren.”

Zinvolle innovaties

Als internationale onderneming op het gebied van gezondheidstechnologie die zich richt op zinvolle innovaties besteedt Philips jaarlijks circa EUR 1,7 miljard aan onderzoek en ontwikkeling, waarvan circa EUR 700 miljoen in Nederland. Philips was in 2017 een van de meest actieve aanvragers bij het Europees Octrooibureau, dankzij de output van verschillende innovatiecentra. Ons volledige portfolio van intellectuele-eigendomsrechten omvat op dit moment 62.000 patentrechten, 37.600 handelsmerken, 47.800 modelrechten en 3.000 domeinnamen.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.