Nieuwscentrum

aug 23, 2018

Philips toont tijdens ESC 2018 nieuwste oplossingen voor naadloze cardiologiezorg

• Nieuwe EPIQ-echocardiografieoplossingen benutten de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van anatomische intelligentie, waarmee cardiologen de beschikking krijgen over diagnostische, pediatrische en interventionele toepassingen op maat
  • Innovaties dragen bij aan een naadloos ecosysteem voor cardiovasculaire zorg dat de duur van ziekenhuisopnames optimaliseert
  • Het onlangs overgenomen EPD Solutions, innovator op het gebied van beeldgeleide interventies bij ritmestoornissen, presenteert tijdens ESC 2018

München (Duitsland)Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA), een wereldwijde marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, presenteert tijdens het ESC-congres, dat dit jaar van 25 t/m 29 augustus plaatsvindt in München, zijn nieuwste innovaties voor cardiologiezorg. Tijdens het congres introduceert Philips het echocardiografiesysteem EPIQ CVx, dat specifiek is ontworpen om de betrouwbaarheid van diagnoses te verbeteren en de workflow voor zorgprofessionals te vereenvoudigen. Het aantal mensen met hart- en vaatziekten stijgt nog altijd en een toenemend aantal mensen heeft langdurige chronische zorg nodig. Daarom helpt Philips zijn klanten om ecosystemen voor naadloze cardiovasculaire zorg tot stand te brengen waarin obstakels voor een patiëntgerichte zorgorganisatie worden weggenomen.

Anatomische intelligentie drijvende kracht achter echografische innovaties ten aanzien van visualisatie en kwantificering

EPIQ CVx, gebaseerd op het krachtige EPIQ-echografieplatform, is specifiek ontworpen om de diagnostische betrouwbaarheid te verbeteren en de workflow voor zorgprofessionals te vereenvoudigen. Zo blijft er meer tijd over voor de interactie met patiënten en hoeven scans minder vaak te worden herhaald. Daarvoor is voorzien in een hogere verwerkingskracht, uitzonderlijke helderheid en –scherpte van beelden, verbeterde onderzoeksefficiëntie en robuustere en beter reproduceerbare kwantificering, mogelijk gemaakt door anatomische intelligentie. Philips introduceert eveneens de EPIQ CVxi, specifiek toegespitst op toepassing in interventielaboratoria [1].

De EPIQ CVx omvat TrueVue, waarmee zorgprofessionals fotorealistische beelden van het hart kunnen weergeven. Daarmee kan de hartanatomie beter worden geanalyseerd dankzij beelden met gedetailleerde weefsel- en diepteperceptie, mogelijk gemaakt door een nieuwe virtuele lichtbron. Met Philips HeartModelA.I. als basis maakt ook Dynamic Heart Model deel uit van de EPIQ CVx, waarbij gebruik wordt gemaakt van anatomische intelligentie om automatisch de werking van het linker ventrikel te kwantificeren voor een analyse over meerdere slagen bij volwassen patiënten. EchoNavigatorA.I. helpt interventiecardiologen aan een duidelijker overzicht tijdens behandelingen en een goed beeld van de ligging van belangrijke anatomische structuren  in één intuïtieve weergave door live-echografiebeelden te combineren met röntgeninformatie.

Minimaal invasieve behandelingen bevorderen met geïntegreerde oplossingen

Door innovatie, overnames en samenwerkingsverbanden blijft Philips zijn portfolio voor minimaal invasieve therapieën uitbreiden, waaronder interventionele beeldvormende systemen, slimme katheters, plannings- en navigatiesoftware, en dienstverlening. Philips heeft onlangs de overname van EPD Solutions afgerond, een innovator op het gebied van beeldgeleide interventies voor aritmieën (hartritmestoornissen). Door een gedetailleerd 3D-beeld van de anatomie van het hart te genereren, helpt het systeem voor cardiale beeldvorming en navigatie van EPD [2], dat tijdens ESC 2018 te zien zal zijn, elektrofysiologen om hun weg in het hart te vinden. Daarnaast kan met het systeem tijdens diagnostische en therapeutische procedures bij hartritmestoornissen de positie en richting van katheters worden bepaald.

Door zowel structurele als functionele gegevens in het katheterlab naadloos te integreren – röntgen en echografie samen met hemodynamische monitoring en andere bronnen – zorgen we voor een meer intuïtieve omgeving die zorgprofessionals helpt om zich te concentreren op de behandeling van de patiënt.

Bert van Meurs

Hoofd van Philips-onderdeel Image Guided Therapy

“Door zowel structurele als functionele gegevens in het katheterlab naadloos te integreren – röntgen en echografie samen met hemodynamische monitoring en andere bronnen – zorgen we voor een meer intuïtieve omgeving die zorgprofessionals helpt om zich te concentreren op de behandeling van de patiënt”, zegt Bert van Meurs, hoofd van Philips-onderdeel Image Guided Therapy. “Met de nieuwe generatie van het Azurion-platform voor beeldgeleide therapie als centraal element ondersteunt ons geïntegreerde platform zorgprofessionals bij de besluitvorming, begeleiding en behandeling, en uiteindelijk bij het bepalen van de beste therapie. Met onze overname van EPD voegen we een baanbrekende technologie toe die in potentie de effectiviteit van aritmie-interventies kan verbeteren.”

Tijdens ESC 2018 introduceert Philips een nieuw systeem voor hemodynamische monitoring dat een patiëntmonitor bevat die zich bij de operatietafel bevindt en een werkstation in de controlekamer met een gebruikersinterface die ontworpen is om hemodynamische monitoring en evaluatie te vereenvoudigen. De gebruikers in de controlekamer kunnen ook hemodynamische analyses uitvoeren en deze weergeven in de onderzoeksruimte. De weergave van alle relevante fysiologische golfvormen en analyses aan de operatietafel ondersteunen zorgprofessionals bij het maken van realtime-evaluaties van de toestand van een patiënt tijdens een interventie.

Tijdens ESC 2018 is tevens IntelliSpace Cardiovascular 3.1 te zien, Philips’ nieuwe cardiovasculaire beeld- en informatiebeheersysteem. Deze nieuwe versie is gericht op stroomlijning van de workflow en verbetering van operationele resultaten in de gehele opeenvolging van cardiovasculaire diensten, en omvat verbeterde beveiligings- en enterprise-protocollen, naadloze toegang tot Philips’ QLAB- en TOMTEC-softwaretools en toevoeging van het opstellen van stress-echorapporten via een browser.

Philips introduceert tevens Refinity ST: deze nieuwe roterende IVUS-katheter (intravasculaire echografie) maakt gedetailleerde en nauwkeurige metingen van bloedvaten mogelijk. De uitzonderlijke plaatsingsmogelijkheden, 5 CH-compatibiliteit en de hoge beeldresolutie van 45 MHz maken de Refinity ST geschikt voor zelfs de meest complexe percutane coronaire interventies.

Het congres van de European Society of Cardiology vindt dit jaar plaats in congrescentrum Messe München (Duitsland). Philips is te vinden op standnr. H200. Tijdens het congres organiseert Philips een ‘Satellite Symposium’ over echografie waar toonaangevende internationale experts het woord zullen voeren. Meer informatie over het Philips-symposium en andere evenementen, en meer informatie over Philips’ aanwezigheid tijdens het congres, is te vinden op www.philips.com/esc. Volg ook @PhilipsLiveFrom voor live updates over #ESCCongress.

[1] EPIQ CVx en EPIQ CVxi dragen de CE-markering en zijn toegelaten door de FDA (U.S. Food and Drug Administration).

[2] Het systeem voor cardiale beeldvorming en navigatie van EPD is niet verkrijgbaar in de VS.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Mark Groves

Philips Global Press Office

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

De Philips EPIQ CVxi met EchoNavigator werd gelanceerd op ESC en stroomlijnt de communicatie in het katheteraboratorium.

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.