Nieuwscentrum

9 januari 2018

Philips personal health oplossingen op CES 2018 verbinden mensen, technologie en data


Philips introduceert het draagbare systeem SmartSleep, de eerste en enige klinisch bewezen oplossing ter wereld om de kwaliteit van de diepe slaap te bevorderen voor consumenten die onvoldoende slaap krijgen.

Las Vegas (VS) / Amsterdam – Vandaag heeft Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA), een wereldwijde markleider op het gebied van gezondheidstechnologie, op de technologiebeurs CES 2018 (stand 44019, 9-12 januari, Las Vegas) het draagbare systeem SmartSleep geïntroduceerd, de eerste en enige klinisch bewezen oplossing ter wereld voor consumenten om de kwaliteit van de diepe slaap te verbeteren voor mensen die onvoldoende slaap krijgen. SmartSleep is de nieuwste toevoeging aan Philips' groeiende portfolio slimme digitale platforms en intelligente oplossingen die mensen, technologie en gegevens met elkaar verbinden om consumenten datagestuurde inzichten te geven in hun gezondheid en toegang te bieden tot professionele expertise en adviezen. Andere blikvangers van Philips op CES 2018 zijn onder meer innovaties op het gebied van slaap- en beademingszorg, zorg voor moeder en kind, mondzorg, huidverzorging, en verzorgingsproducten voor mannen. 

 

“Bij Philips zijn we ervan overtuigd dat er altijd een manier is om het leven beter te maken”, aldus Egbert van Acht, Chief Business Leader van de Personal Health-activiteiten bij Philips. “Op de beurs van dit jaar presenteren we innovaties die consumenten helpen om een actievere rol te spelen bij het bewaken van hun gezondheid en hun welzijn. Nieuwe innovatieve oplossingen, zoals SmartSleep – dat voortbouwt op onze leidende positie in slaaptherapie en de meer dan 2,6 miljard nachten aan slaapgegevens [1] die Philips de afgelopen tien jaar heeft verzameld – laten zien dat wij uniek gepositioneerd zijn om klinische kennis te combineren met een superieure klantervaring.”

Bij Philips zijn we ervan overtuigd dat er altijd een manier is om het leven beter te maken. Op de beurs van dit jaar presenteren we innovaties die consumenten helpen om een actievere rol te spelen bij het bewaken van hun gezondheid en hun welzijn.

Egbert van Acht

Chief Business Leader van de Personal Health-activiteiten bij Philips

SmartSleep van Philips stimuleert het brein van de drager

Bijna 40 procent van de mensen tussen 25 en 54 krijgt minder dan de aanbevolen zeven uur slaap per nacht, wat volgens onderzoek [2] tot problemen leidt met concentratie, geheugen en focus. Studies [3] wijzen uit dat diepe slaap (ook wel trage-golf-slaap genoemd) een cruciale rol speelt bij het resetten van ons brein om alerter en gefocuster te zijn. Van mensen die een diepe slaap van hoge kwaliteit ervaren, is aangetoond dat ze overdag alerter en energieker zijn, en dat ze beschikken over betere geheugenconsolidatie en executieve functies. 

 

Anders dan andere slaaptrackers die alleen het slaappatroon van een gebruiker meten, heeft het nieuwe SmartSleep-systeem van Philips een uniek ontwerp met twee kleine sensoren die periodes van trage-golf-slaap detecteren en met klinisch bewezen technologie ingrijpen om de diepe slaap simultaan te stimuleren. De geavanceerde propriëtaire algoritmes van Philips voor slaapanalyse – ontwikkeld in samenwerking met vooraanstaande slaapexperts en neurologen – produceren op maat gemaakte audiotonen die de diepte en duur van de trage-golf-slaap intensiveren. Een bijbehorende app registreert hoe de slaap zich in de loop der tijd verbetert, en biedt tips en advies over hoe je 's nachts zo goed mogelijk kunt slapen. Nu al zegt 70 procent van de gebruikers met een chronisch slaapgebrek na slechts twee weken SmartSleep te hebben gebruikt dat ze zich overdag minder moe voelen. 

Meer Philips-innovaties op CES 2018:

 

Het digitale platform voor ouders Avent uGrow van Philips in combinatie met de virtuele zorgdiensten van American Well: Het uGrow-platform is ontworpen om ouders met praktische inzichten te ondersteunen bij de gezonde ontwikkeling van hun baby. Binnenkort wordt het uGrow-ecosysteem van ‘connected’ apparaten uitgebreid met Amazon Echo-spraakherkenning en het slimme Avent-babyvoedingssysteem van Philips dat automatisch tijdstip, hoeveelheid en duur van de voedingen bewaakt. Met de onlangs aangekondigde strategische samenwerking tussen Philips en American Well zullen ook telezorgdiensten in uGrow worden geïntegreerd [4]. Concreet wil dit zeggen dat het gepersonaliseerde advies van uGrow de mogelijkheid zal gaan bieden van een beveiligd videogesprek met een zorgprofessional (een arts of kinderarts) – 24 uur per dag, 7 dagen per week; daarnaast helpt de service met het plannen van een virtueel consult met bijvoorbeeld een lactatiekundige of een specialist op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. uGrow is uitgeroepen tot CES 2018 Innovation Awards Honoree [5] in de productcategorie ‘Tech For A Better World’.

 

De complete oplossing van Philips voor mondzorg: De Philips Sonicare DiamondClean Smart-tandenborstel combineert Philips' nieuwste Sonicare-innovaties en -functionaliteit, en biedt gebruikers een intuïtieve poetservaring en uitstekende resultaten dankzij nieuwe, hoogwaardige borstelkoppen, evenals gepersonaliseerde ondersteuning en begeleiding met behulp van slimme sensortechnologie. De nieuwste elektrische tandenborstel van Philips is een complete oplossing voor mondzorg die tandzorgprofessionals dichter bij hun patiënten brengt om zo behandelresultaten te verbeteren. De Philips Sonicare-app functioneert nu als virtuele ‘hub’ voor persoonlijke mondzorg; het stelt gebruikers in staat hun mondzorgroutine dagelijks uit te voeren en poetsgegevens te delen met hun mondzorgprofessional voor nog persoonlijkere begeleiding en adviezen.

 

Andere oplossingen die op de beurs worden getoond zijn de Philips DreamFamily-oplossing, de nieuwe Somneo Sleep & Wake-up Light, de Philips Smart Shaver 7000, de geïntegreerde Air Purifier-oplossingen, de Philips Airfryer XXL, (vanaf maart 2018 in de VS verkrijgbaar) en een nieuwe manier om de noodzaak voor huidverzorging te beoordelen in de vorm van een Skincare Assessment Kit. 

Philips op CES 2018

Philips is van 9-12 januari 2018 aanwezig op CES 2018 (stand 44019) in het Sand Convention Center in Las Vegas.

 

Op woensdag 10 januari zal Liat Ben-Zur (Head of Philips Connected Digital Platforms & Propositions) om 16:30 lokale tijd spreken op de FamilyTech Summit over hoe technologie en data analyse kunnen helpen om een sterkere band tussen moeder en baby op te bouwen. 

 

Op donderdag 11 januari zullen Jeroen Tas (Executive Vice President en Chief Innovation & Strategy Officer van Philips) en Ido Schoenberg, MD (bestuursvoorzitter en CEO van American Well) om 11:30 lokale tijd een presentatie geven over het ‘Ziekenhuis van de Toekomst’ op de Digital Health Summit

 

Op donderdag 11 januari om 13:00 lokale tijd zullen Liat Ben-Zur (Head of Philips Connected Digital Platforms & Propositions), dr. David White (Chief Medical Officer Sleep & Respiratory Care van Philips) en dr. Mark Aloia (Global Lead for Behavior Change van Philips) op de Digital Health Summit vertellen over hoe nieuwe technologieën de slaap en gezondheid van mensen kunnen verbeteren. Alle sessies vinden gelijktijdig met CES 2018 plaats.

 

Volg de conversatie @PhilipsLiveFrom en de hashtag #CES2018 voor live updates tijdens het evenement, of bezoek onze andere social media-kanalen op YouTube en LinkedIn.

 

[1] Gebaseerd op snapshot-gegevens uit de Philips Encore Anywhere-database. Totaal aantal nachten aan gegevens over slaaptherapie in de Encore Anywhere-database voor Amerikaanse bedrijven = 2.684.989.255 in december 2017 (één patiënt en één nacht waarin het gebruik hoger dan 0 was in de periode van 1-1-2007 t/m 12-3-2017 = één nacht aan gegevens).

[2] CDC, 2011. Gegevensanalyse van de National Health & Nutrition Examination Survey (NHANES) 2005-2008 – overkoepelende opzet. Gestratificeerde kanssteekproef in meerdere fases van de niet-geïnstitutionaliseerde burgerbevolking in de Verenigde Staten. N = 10.896. Responspercentage van 74,8%.

[3] C. Weller. Why We Sleep: SHY Hypothesis Claims Our Brain Must ‘Pay the Price for Learning’, Medical Daily. http://www.medicaldaily.com/why-we-sleep-shy-hypothesis-claims-our-brain-must-pay-price-learning-266726. Gepubliceerd op 9 januari 2014.

[4] Momenteel alleen verkrijgbaar in de VS.

[5] De CES Innovation Awards vormen een jaarlijkse competitie waarin excellent vormgegeven en ontworpen producten op het gebied van baanbrekende consumentenelektronica worden bekroond.

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 73.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.

Meer informatieMinder informatie

Onderwerpen

Contact

Laura Seikritt

Laura Seikritt

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux 

Tel.: +31 6 20740318

Media assets

Deel op social media