Nieuwscentrum

nov 08, 2019

BuurtAED campagne wint Effie Award voor effectieve communicatie

Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten

De BuurtAED campagne, een samenwerking tussen Philips en de Hartstichting, heeft een bronzen Effie Award gewonnen in de Categorie ‘maatschappelijke impact’. De Effie's zijn één van de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche wereldwijd en zijn een erkenning van effectieve en bewezen marketingcommunicatie.

 

De campagne werd met name geprezen om de manier waarop wordt ingespeeld op het veranderende medialandschap, en hoe de campagne Nederland op lokaal niveau in beweging heeft gebracht. En om het resultaat uiteraard: inmiddels zijn er meer dan 1500 AED’s gefinancierd door de crowdfundingsactie.

BuurtAED Philips en de Hartstichting

Op het crowdfunding platform BuurtAED.nl van Philips en de Hartstichting kun je geld inzamelen voor een AED in je buurt.

 

“De Effie is een prijs die we bijzonder graag wilden winnen met de BuurtAED campagne, juist omdat er wordt gekeken naar de impact en de effectiviteit van een campagne. En dus hiermee de erkenning dat Philips en de Hartstichting samen het uiteindelijke doel, Nederland hartveiliger maken, dichterbij halen,” vertelt Nanda Huizing, Head of Brand, Communications en Digital bij Philips Benelux. “We zijn in 2018 de samenwerking met de Hartstichting aangegaan om te kijken hoe we samen kunnen zorgen voor een hartgezonde samenleving.”

 

“Inmiddels zijn er mede door de BuurtAED campagne meer dan 1500 AED’s gefinancierd. Een fantastisch resultaat waar we enorm trots op zijn, maar we zijn er nog niet. Het doel is om ervoor te zorgen dat heel Nederland een 6-minutenzone wordt,” aldus Nanda.

De Effie is een prijs die we bijzonder graag wilden winnen met de BuurtAED campagne, juist omdat er wordt gekeken naar de impact en de effectiviteit. En dat is uiteindelijk het doel, Nederland hartveiliger maken.

Nanda Huizing

Head of Brand, Communications en Digital bij Philips Benelux

Nog 5.000 AED’s nodig

Om te zorgen voor een landelijke dekking is onlangs een nieuwe landelijke bewustwordingscampagne van start gegaan, waarin Philips mensen oproept om het initiatief om Nederland hartveiliger te maken te steunen door digitaal een hart voor een hart te geven via www.Philips.nl/Hartveiliger.

 

De Hartstichting becijferde recentelijk dat voor een landelijk dekkend netwerk op dit moment nog 5.000 AED’s nodig zijn. Volgens de Hartstichting is bij een hartstilstand de overlevingskans het grootst als je direct 112 belt en binnen 6 minuten begint met reanimeren en een AED inzet. De gemiddelde responstijd van een ambulance is 8 tot 10 minuten.

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20