Nieuwscentrum

mrt 16, 2022

Nieuwe mogelijkheden voor de real-time bepaling van doorbloeding op de Philips Lumify

Philips heeft aangekondigd dat het zijn echografie-portfolio heeft uitgebreid met geavanceerde mogelijkheden voor hemodynamische beoordelingen en metingen op het draagbare echografieapparaat Lumify. Met de toevoeging van Pulse Wave Doppler [1] heeft Philips de mogelijkheden van Lumify  aanzienlijk uitgebreid, zodat artsen de bloedstroom kunnen kwantificeren voor cardiologische, vasculaire, abdominale, urologische, obstetrische en gynaecologische toepassingen. Ook nieuw in Lumify zijn metingen om te helpen bij de vroege beoordeling van de zwangerschapsduur en de identificatie van hoog-risico zwangerschappen.

Pulse Wave Doppler

Pulse Wave Doppler-echografie biedt clinici meer informatie, naast 2D- en kleurenbeeldvorming, om hemodynamische patronen te beoordelen. De resulterende hemodynamische metingen kunnen het diagnostische vertrouwen en de tijdige klinische besluitvorming verbeteren in vrijwel elke zorgomgeving, bijvoorbeeld op de cardiologie-afdeling en spoedeisende hulp. Het draagbare echo-apparaat biedt artsen ook geavanceerde analysesoftware en rapportagetools, en toegang tot tele-echografie (Lumify met Collaboration Live powered by Reacts) voor live communicatieondersteuning om artsen over de hele wereld met elkaar te verbinden voor real-time samenwerking.

Philips software verbetert hart- en longbeoordelingen

Naast de toevoeging van Pulse Wave Doppler voor hemodynamica, is de Philips Lumify uitgebreid met B-lines-software (B-line kwantificatie tool voor echografie-longbeeldvorming) en intelligente algoritmen om hart- en longbeoordelingen te verbeteren, wat van cruciaal belang is bij de behandeling van ernstige COVID-gevallen. De pandemie heeft de relevantie aangetoond van echografie bij de diagnose en behandeling van longontsteking, een van de meest voorkomende complicaties van COVID-19.

Lees meer in het internationale persbericht.

Lees meer over de Philips Lumify.

[1] Pulse Wave Doppler-meting is momenteel beschikbaar op de Android Lumify-app. Beschikbaarheid op de Apple iOS/ iPad iOS Lumify-app is gepland voor de toekomst.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 78.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2021 een omzet van 17,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.