jan 31, 2022

Philips integreert nieuwe AI en 3D technologie in zijn mobiele C-bogen (Zenition) om de workflow en behandelingen te verbeteren

De mobiele C-bogen (Zenition series) van Philips maken gebruik van de laatste ontwikkelingen voor endovasculaire behandelingen op het gebied van AI en 3D beeldvorming. Deze nieuwe mogelijkheden worden mogelijk gemaakt door een samenwerking met Cydar, een leverancier van 3D-kaarten voor endovasculaire procedures die artsen kunnen gebruiken voor het voorbereiden en plannen van hun procedures. Het doel van de samenwerking is om de kwaliteit van behandelingen en efficiëntie van behandeling te vergroten.

Cydar EV Maps

Cydar EV Maps helpt bij de planning, real-time begeleiding en beoordeling na endovasculaire chirurgie. Het brengt cloud-gebaseerde AI en computervisie naar mobiele chirurgie, waardoor de blootstelling aan straling, de fluoroscopietijd en de proceduretijd kunnen worden verminderd, samen met een verbeterd gebruiksgemak [1,2].

Het stelt chirurgen in staat om een gedetailleerde patiëntspecifieke 3D-kaart te maken om de operatie te helpen plannen, en gebruikt deze kaarten vervolgens om intraoperatieve live-beeldbesturing te verbeteren, waarbij de kaarten in realtime worden bijgewerkt om rekening te houden met vervormingen tijdens de operatie, zoals geleidingsdraden en instrumenten die de bloedvaten van de patiënt vervormen.

Lees hier meer over de samenwerking en oplossing.

[1] Southerland K, Nag U, Turner M, Gilmore B, McCann R, Long C, Cox M, Shortell C. IF09. Image-Based Three-Dimensional Fusion Computed Tomography Decreases Radiation Exposure, Fluoroscopy Time, and Procedure Time During Endovascular Aortic Aneurysm Repair. J Vasc Surg. 2018;67: e61-e61

[2] Shortell C., Veith Symposium New York, 2017

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 78.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2021 een omzet van 17,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.