dec 17, 2021

Voorleesmiddag voor basisschoolkinderen met PSV-aanvoerder Marco van Ginkel

Marco van Ginkel, aanvoerder van PSV, leest op maandagmiddag 20 december tussen 12.30 en 14.00 uur voor uit het nieuwe voorleesboek van Philips en PSV. De livestream is voor iedereen online te volgen maar zal zich specifiek richten op leerlingen van de basisschool die vanwege de coronamaatregelen een week eerder kerstvakantie hebben.

Het boek, ‘De Thuiswedstrijd’, is geschreven door de Eindhovense schrijfster Merel Morre: “De hoofdpersoon is Janne en zij is gek op voetbal én op haar opa. Hij komt elke dinsdag na schooltijd oppassen en dan gaan ze samen iets bouwen, zich verkleden of voetballen. In het boek doen ze al die dingen tegelijk, midden in de woonkamer. Zijn de tribunes vol en de supporters klaar? Vandaag spelen opa en Janne thuis. Het is een eigentijds verhaal van toen tot nu, en morgen.”

Het verleden, het heden en de toekomst van PSV

Vandaag presenteren Philips en PSV het voorleesboek voor de nieuwste generatie supporters. Het boek beschrijft de bijzondere band tussen het gezondheidstechnologiebedrijf en de club op een manier die aansluit bij de belevingswereld van kinderen.

“Wij houden van PSV. Omdat we al sinds 1913 op een unieke manier met elkaar verbonden zijn. Als Founder en innovatiepartner staat Philips aan de basis van het verleden, het heden en de toekomst van PSV”, vertelt Sylvia van Es, President Philips Nederland.

“Vaak zien we het verhaal van Philips en PSV als een vanzelfsprekendheid. Maar de wereld verandert en iedere dag komen er nieuwe fans bij. Fans aan wie we dit unieke verhaal willen vertellen. Met ‘De Thuiswedstrijd’ zorgen we ervoor dat ons verhaal op de juiste manier wordt doorgegeven. Die verantwoordelijkheid past bij ons als Founder. Want Philips en PSV horen bij elkaar. Toen, nu en morgen.”

Duizend gratis exemplaren voor fans van PSV

Er zijn duizend gratis exemplaren van het voorleesboek beschikbaar voor fans van PSV die dit verhaal aan hun kinderen of kleinkinderen willen vertellen. Via www.WeCareForPSV.nl kunnen zij zich inschrijven om kans te maken om het bijzondere boek rond de feestdagen te ontvangen.

Ook worden een aantal exemplaren bezorgt op plekken waar ze extra goed van pas komen, zoals basisscholen, bibliotheken en de kinderopvang.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 78.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 17,3 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux