nov 30, 2021

Philips werkt samen met toonaangevende ziekenhuizen om zijn spectrale CT in de operatiekamer beschikbaar te maken

Philips presenteert tijdens RSNA een nieuwe visie op interventieradiologie met de introductie van spectrale CT-beeldvormingstechnologie in de interventiekamer. Philips ontwikkelt samen met twee vooraanstaande ziekenhuizen in de Verenigde Staten een hybride Angio-CT kamer voor minimale invasieve behandelingen voor oncologie, beroertes en traumazorg.

Video thumbnail image

Door het spectrale CT 7500-systeem en Azurion platform met Flexarm te combineren in een interventiekamer streeft Philips ernaar om interventieradiologen direct aan de tafel toegang te geven tot deze twee belangrijke beeldvormende modaliteiten, zodat ze procedures die zowel CT- als angio-begeleiding vereisen in één ruimte kunnen uitvoeren. De geïntegreerde oplossing wordt mede ontwikkeld in nauwe samenwerking met toonaangevende klinische instituten zoals Mayo Clinic (Rochester, MN, VS) en Miami Cardiac & Vascular Institute (Miami, FL, VS).

Het combineren van de Spectral CT 7500 met het Azurion-platform heeft als doel alle noodzakelijke beeldvormingsmodaliteiten beschikbaar te hebben aan de operatietafel, en waarbij deze volledig te bedienen zijn vanaf de tafelzijde. Wanneer niet in gebruik, kan elke modaliteit soepel weg worden bewogen van de operatietafel, waardoor het interventieteam goed rondom de patiënt kan bewegen. Beide scanners kunnen indien nodig stand-alone werken. Voor interventieradiologen maakt deze oplossing efficiënte workflows mogelijk zonder dat de patiënt van de ene beeldvormingsruimte naar de andere hoeft te gaan. Voor patiënten betekent dit dat hun artsen de sterke punten van beide systemen kunnen benutten tijdens een enkele procedure.

"Er is een enorme ontwikkeling geweest op het gebied van beeldgestuurde therapie", aldus Dr. Barry T. Katzen, oprichter en medisch directeur van het Miami Cardiac & Vascular Institute, Baptist Health, Zuid-Florida. "We zijn erg enthousiast over het samenbrengen van deze twee technologieën, omdat het ons in staat zou kunnen stellen om op zeer nieuwe en innovatieve manieren naar de behandeling van een aantal ziekten te kijken, wat mogelijk nieuwe behandelingsmogelijkheden biedt en de patiëntenzorg verbetert. Ik kijk er naar uit om de mogelijkheden van deze veelbelovende innovatie verder te onderzoeken."

Volg @PhilipsLiveFrom voor updates tijdens het RSNA 2021-evenement en kom langs bij Philips tijdens RSNA 2021 , waar Philips zijn nieuwste innovaties presenteert voor het verbeteren van diagnoses en om efficiënter te kunnen werken op de radiologie-afdeling.

Lees meer over de Philips Azurion met Flexarm en de Philips spectrale CT 7500.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 78.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 17,3 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.