jun 01, 2021

Sylvia van Es benoemd tot President Philips Nederland

Huidig President Hans de Jong per 1 juli 2021 met pensioen na een meer dan 35-jarige carrière bij Philips

Eindhoven, Nederland – Philips maakt bekend met ingang van 1 juli, 2021, mevr. mr. drs. Sylvia van Es, te benoemen tot President van Philips Nederland. Sylvia is op dit moment als Senior Vice President Philips Legal verantwoordelijk voor juridische ondersteuning van alle Philips businesses wereldwijd. Ze is tevens Chief Privacy Officer van Philips. Zij zal als Senior Vice President de rol van President Philips Nederland overnemen van dhr. ir. Hans de Jong. Hans de Jong zal na een meer dan 35-jarige carrière bij Philips met ingang van 1 juli 2021 met pensioen gaan.

Frans van Houten

CEO Royal Philips

“Hans heeft tijdens zijn lange internationale carrière in diverse functies een belangrijke bijdrage aan Philips geleverd,” aldus Frans van Houten, CEO van Royal Philips, “We zijn hem zeer dankbaar voor zijn inzet en rol tijdens de afgelopen 10 jaar in Nederland bij de transformatie van Philips. Ik ben blij dat we met Sylvia een sterke opvolger hebben met een brede ervaring binnen Philips en de benodigde expertise om deze belangrijke positie in Nederland in te vullen.”

Sylvia zal in deze functie Philips in Nederland vertegenwoordigen op nationaal, regionaal en lokaal niveau, naar overheden, werkgeversorganisaties en in diverse samenwerkingsverbanden. Ze zal actief betrokken zijn bij nationale en regionale beleidsthema’s op het gebied van innovatie en gezondheidstechnologie. Tevens zal Sylvia verantwoordelijk zijn voor het optimaal functioneren van de Philips entiteiten in Nederland en statutair bestuurder zijn van Philips Nederland. In die hoedanigheid zal zij het bedrijf vertegenwoordigen naar de medezeggenschapsorganen.

Sylvia heeft tijdens haar carrière binnen Philips uitgebreide leiderschapservaring opgedaan in diverse rollen. Ze heeft een brede kennis van Philips business activiteiten wereldwijd. Vanuit haar huidige rol heeft Sylvia ruime ervaring opgedaan op belangrijke actuele onderwerpen, zoals digitalisering, cybersecurity en data. Sylvia zal deze rol als President Philips Nederland combineren met haar rol als Chief Privacy Officer.

In haar rol zal Sylvia nauw gaan samenwerken met Philips Benelux Market Leader en Senior Vice President, Henk Valk, die verantwoordelijk is voor de commerciële activiteiten en strategische samenwerkingen met ziekenhuizen en partners in de gezondheidszorg en detailhandel in de Benelux. Henk ontwikkelt hierbij samen met zorgverzekeraars, overheden en belangenverenigingen nieuwe oplossingen in de zorg.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde therapie, patiëntenbewaking en gezondheidsinformatica, alsmede in de consumentengezondheidszorg en de thuiszorg. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Philips realiseerde in 2020 een omzet van 17,3 miljard euro en heeft ongeveer 77.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten in meer dan 100 landen. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux