Nieuwscentrum

nov 27, 2019

Philips kondigt WE-TRUST multicenter klinisch onderzoek aan om de impact van de ”Direct to Angio Suite”-workflow op beroertepatiënten te evalueren

Amsterdam, Nederland – Philips heeft een groot klinisch onderzoek aangekondigd om de impact na te gaan van een “Direct to Angio Suite”-workflow op patiënten met een beroerte. Het onderzoek beoordeelt of het met het geavanceerde beeldgeleide therapieplatform van Philips mogelijk is om beroertepatiënten te diagnosticeren, voor te bereiden en te behandelen in de interventieruimte zonder dat een initieel CT- of MRI-onderzoek nodig is. Het multicenter, toekomstig, gerandomiseerd, gecontroleerd, open-label, blind-endpoint-studie vindt plaats op acht locaties en betreft 460 patiënten wereldwijd. Het start in de eerste helft van volgend jaar en zal naar verwachting in 2022 worden voltooid.

Uitkomsten voor beroertepatiënten zijn nauw verbonden met hoe snel ze worden behandeld. Elke vertraging van 30 minuten voorafgaand aan behandeling verkleint de kans op een goede uitkomst met 14% [1] en elk uur vertraging veroudert de hersenen met 3,6 jaar vergeleken met normaal verouderende hersenen [2].

Als een mogelijke beroertepatiënt aankomt bij de spoedeisende hulp, krijgt hij momenteel meestal eerst een CT- of MRI-onderzoek. In geval van een ischemische beroerte, wordt hij vervolgens in een interventieruimte behandeld. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat een “Direct to Angio Suite”-workflow de tijd tot behandeling kan verkorten en de patiëntuitkomst kan verbeteren. Philips ontwikkelt nieuwe technologie om CT-achtige beelden van de hersenen die met het röntgensysteem op de afdeling gemaakt worden, te verbeteren. Het WE-TRUST (Workflow optimization to rEduce Time to endovascular ReperfUsion in Stroke Treatment)-onderzoek levert de meest grondige beoordeling tot op heden van de impact van deze technologie en workflow-innovatie op de tijd tot behandeling en de neurologische resultaten van patiënten.

“Significante verbeteringen in de technologie betekent dat we nu in staat zijn ischemische beroertepatiënten te identificeren, voor te bereiden en te behandelen op de afdeling angiografie zonder de noodzaak van een afzonderlijke CT- of MRI-scan” zegt Raul G. Nogueira, MD, Director, Neuroendovascular Service Marcus Stroke & Neuroscience Center in het Grady Memorial Hospital in Atlanta, VS en hoofdonderzoeker voor het WE-TRUST onderzoek. “Nu is het juiste moment om een gerandomiseerd gecontroleerd onderzoek uit te voeren dat de voordelen van een gestroomlijnde “Direct to Angio Suite-workflow voor patiënten objectief beoordeelt.”

Ronald Tabaksblat

General Manager Image Guided Therapy Systems bij Philips

“Met uitgebreid klinisch onderzoek dat de voordelen aantoont van een behandelingsaanpak dat trombectomie en bloedstollende geneesmiddelen combineert, is de triage en behandeling van beroertepatiënten enorm veranderd in de afgelopen jaren,” zegt Ronald Tabaksblat, General Manager Image Guided Therapy Systems bij Philips. “Voor beroertepatiënten is ‘tijd = hersenen’. Het WE-TRUST-onderzoek zal de impact beoordelen van een gestroomlijnde “Direct to Angio Suite”-workflow op uitkomstresultaten van patiënten en heeft de mogelijkheid om een significante impact te hebben in dit snel voortschrijdende gebied.”

Het onderzoek zal primair worden uitgevoerd op de Philips Azurion, het toonaangevende platform van het bedrijf voor interventionele procedures, op acht vooraanstaande locaties in Europa en de VS. De primaire uitkomstmaat van het WE-TRUST-onderzoek is de cognitieve functie van de patiënt drie maanden na de procedure. Meer informatie over de “Direct to Angio Suite”-workflow kan worden gevonden op philips.com/dtas.

Philips levert een uniek portfolio van systemen, slimme apparaten, software en diensten voor met beeldvorming begeleide therapie die het verstrekken aan zorgaanbieders combineert met geavanceerde, procedure-georiënteerde oplossingen.

[1] https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/STROKEAHA.118.021989

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16339467

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 80.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

An interventional physician assesses an aneurysm on the Philips Azurion image-guided therapy platform

An interventional physician assesses a stroke patient on the Philips Azurion image-guided therapy platform

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.