jul 26, 2019

Philips en Ninamounah slaan handen ineen voor inclusiviteit

Ninamounah creëert design voor Pride Amsterdam met symbolen die vrijheid in liefde en zelfrepresentatie omarmt, ongeacht alle verschillende voorkeuren

• Philips heeft samen met Amsterdam Fashion Week modelabel Ninamounah gevraagd om uiting te geven aan Life is better when #youareyou
  • Uitkomst van de samenwerking is een design geprint op een T-shirt, dat Philips doneert en dat wordt gedragen door alle 1500 vrijwilligers tijdens Pride Amsterdam, zodat iedereen letterlijk de boodschap Life is better when #youareyou uitdraagt
  • Daarnaast heeft Winq magazine samen met Philips en Ninamounah 12 bijzondere mensen geselecteerd, gefotografeerd (fotograaf Nikola Lamburov) en een aantal mensen gefilmd (Florian Joahn) in het Pride T-shirt en gevraagd hun verhaal over inclusiviteit en/of verbintenis met Pride te delen

Eindhoven – Van 27 juli t/m 4 augustus viert Nederland voor het 23ste jaar op rij dat je in Nederland mag zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt. Onder het algemene thema ‘Remember the past, create the future’ schenkt Pride Amsterdam 2019 aandacht aan de Stonewall-rellen die 50 jaar geleden hebben plaatsgevonden in New York.

Als officiële partner is Philips ook dit jaar aanwezig op Pride Amsterdam en neemt 3 augustus deel aan de wereldberoemde botenparade op de Amsterdamse grachten met als credo: Life is better when #youareyou. In samenwerking met Amsterdam Fashion Week heeft Philips gezocht naar een modelabel dat het belang van diversiteit kan benadrukken. De perfecte fit is gevonden in Ninamounah, die zowel in haar collecties als in haar communicatie inclusiviteit uitdraagt. De bevrijding van schaamte en het doorbreken van stereotypes is niet alleen terug te vinden in de uitgesproken kleding van Ninamounah, maar ook in de keuze van modellen en ambassadeurs.

De samenkomst van Philips en Ninamounah voor Pride Amsterdam is uitgemunt in een ontwerp waarin Life is better when #youareyou in elk aspect is terug te vinden. De verschillende symbolen representeren de gelijkheid in liefde ongeacht waar de drager zich mee identificeert. Deze symbolen vormen in het ontwerp samen een golf die in kleur verloopt zoals de kleuren van de Pride vlag. De golf van liefde eindigt met een icoon op het hart van de drager van het t-shirt, die het gehele spectrum van de LGBTQIA+ gemeenschap symboliseert.

“Samen hebben we gezocht naar een manier om onze boodschap Life is better when #youareyou op een impactvolle manier over te brengen. We zijn met modelabel Ninamounah een partnership aangegaan voor het thema inclusiviteit, waarvan het design gemaakt voor Pride een eerste uiting is. Winq is al jaren een belangrijke partner voor ons, die inhoud geeft aan inclusiviteit op een mooie, authentieke manier. Prachtig om te zien hoe alles samen komt”, zegt Nathalie Lam, Global Head of Sponsorship, verantwoordelijk voor o.a. het Pride sponsorship.

Winq magazine heeft 12 bijzondere mensen gevraagd hun verhaal over inclusiviteit en/of hun verbinding met Pride te delen. Dit heeft geresulteerd in een serie portretten, waarbij de modellen in het Pride T-shirt gekleed zijn, gefotografeerd door Nikola Lamburov, gepubliceerd in de nieuwe Winq. Deze portretten - en de verhalen er achter - worden gedeeld tijdens een borrel op 25 juli in het Andaz Amsterdam gehost door Winq, voorafgaand aan de start van Pride Amsterdam.

Het Pride T-shirt ontworpen door Ninamounah wordt gedurende de hele Pride Amsterdam week (27 juli t/m 4 augustus) gedragen door vrijwilligers en op de Philips boot tijdens de parade.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Ine Marije Buisman

PR Lead Personal Health Western-Europe

Victoria False met het Pride t-shirt aan. Fotografie: Nikola Lamburov voor Winq.