feb 22, 2019

Hoofdkantoor Philips Benelux in Eindhoven van Boschdijk naar High Tech Campus

Philips verhuist begin 2020 het Benelux-hoofdkantoor in Eindhoven van de Boschdijk naar de High Tech Campus verderop in de stad. Op de High Tech Campus neemt dit onderdeel van het gezondheidstechnologiebedrijf zijn intrek in de gebouwen HTC-51 en HTC-52. Het huurcontract loopt tot 2035.

Hans de Jong

President van Philips Nederland

“Het huurcontract van ons huidige kantoor loopt eind maart 2020 af. Dit is een natuurlijk moment om ons te beraden op onze huisvesting. Daarbij lagen alle opties binnen Eindhoven open”, aldus Hans de Jong, President van Philips Nederland. “De High Tech Campus is een buitengewoon belangrijke broedplaats voor nieuwe ideeën. Bovendien biedt de Campus een hele aantrekkelijke en diverse werkomgeving. Dat is mede de doorslag geweest voor deze keuze.”

Continu investeren in succes

In 2018 verlengde Philips de huurovereenkomst van zijn drie hoofdgebouwen (HTC-33, -34, en -36) op de High Tech Campus tot 2035. Het gezondheidstechnologiebedrijf is de belangrijkste huurder van de High Tech Campus waarvan Philips zelf de oprichter is.

Hans de Jong: “Nederland als geheel, en de regio Eindhoven in het bijzonder, speelt een belangrijke rol in het huidige én het toekomstige succes van ons bedrijf. Daarom blijven we continu investeren. Op die manier bieden we, op een centrale locatie, een geweldige werkplek aan al het talent dat voor Philips werkzaam is in Nederland, België, en Luxemburg.”

Philips huurt in totaal 116.095m² op de High Tech Campus, verdeeld over dertien gebouwen. Hiermee voorziet het bedrijf vanaf 2020 in de huisvesting van ruim 5.500 werknemers. In de hele regio Eindhoven werken 8.500 werknemers van Philips.

De slimste vierkante kilometer van Europa

De High Tech Campus is uitgegroeid tot de slimste vierkante kilometer van Europa. In totaal zijn er meer dan 185 verschillende bedrijven en onderzoeksinstellingen gevestigd. Gezamenlijk bieden deze organisaties werkgelegenheid aan ruim 11.500 onderzoekers, productontwikkelaars, en (startende) ondernemers.

Gerenommeerde internationale zakenbladen, zoals Financial Times, Fortune, en Forbes, roemen de High Tech Campus als een van de beste locaties ter wereld voor de ontwikkeling van nieuwe technologie.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux