1 maart 2018

Philips presenteert nieuwe oplossingen voor digitale beeldvorming en zorg-IT op ECR 2018

• Philips toont connected technologieën en geavanceerde analysefuncties die zorgprofessionals helpen om sneller betrouwbare diagnoses te stellen.
  • Het nieuwe digitale Ingenia Elition 3.0T MR-systeem zorgt voor een doorbraak op het gebied van snelheid, patiëntervaring en klinische betrouwbaarheid

Amsterdam (Nederland) en Wenen (Oostenrijk)Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA), presenteert zijn nieuwste softwaretools en diensten voor digitale beeldvorming, geavanceerde planning, visualisatie en kwantificatie op het European Congress of Radiology (ECR in Wenen, Oostenrijk. Philips zal onder andere voor het eerst zijn nieuwe Ingenia Elition 3.0T MR-oplossing[1] demonstreren.

Tot 50% snellere MRI-onderzoeken

Door de nieuwste innovaties op het gebied van systemen, software en diensten te combineren heeft Philips zijn slimste en meest patiëntvriendelijke MRI-platform ontwikkeld, met baanbrekende prestaties op het gebied van snelheid, beeldkwaliteit en patiëntervaring. De Ingenia Elition is uitgerust met de nieuwe Compressed SENSE-technologie[2] en helpt zorgprofessionals om MRI-onderzoeken tot 50% sneller uit te voeren.[3]

Nieuw ontworpen gebruikersinterfaces, patiëntsensortechnologieën en de Philips SmartExam-analysefuncties op basis van kunstmatige intelligentie voor geautomatiseerde planning, uitvoering en verwerking van onderzoeken verbeteren de volledige werkstroom – van beeldregistratie tot voorkeuren bij beeldinterpretatie. Om de patiëntervaring te optimaliseren heeft Philips zijn Ambient Experience In-Bore Connect-oplossing in het systeem geïntegreerd: een audiovisuele totaalbeleving om patiënten te kalmeren en begeleiden tijdens MRI-onderzoeken.

De Elition 3.0T maakt deel uit van het volledig nieuwe Ingenia-portfolio van digitale MRI-systemen, die het Philips-aanbod van geïntegreerde radiologie-oplossingen verder versterken. Radiologie-afdelingen worden ondersteund bij het optimaliseren van hun productiviteit zodat zij kunnen voldoen aan de toenemende zorgvraag en de zogeheten ‘Quadruple Aim’ kunnen realiseren: verbetering van de patiënt- en personeelstevredenheid en het bieden van op waarde gebaseerde zorg die betere behandelresultaten oplevert tegen lagere kosten.

Robert Cascella

Hoofd van de Philips-afdeling Diagnosis & Treatment

“Zorgsystemen ontwikkelen zich snel in reactie op budgettaire beperkingen en toenemende patiëntenparticipatie”, aldus Robert Cascella, hoofd van de Philips-afdeling Diagnosis & Treatment. “Toenemende druk om meer te doen met minder middelen, de invoering van nieuwe en complexe technologieën en langere wachttijden vormen obstakels voor veel radiologie-afdelingen over de hele wereld. Philips zet zich in om nieuwe, slimme beeldvormings- en zorginformatica-oplossingen te bieden, die ontworpen zijn om in één keer de juiste beelden te registreren en die radiologen helpen om deze uitdagingen het hoofd te bieden.”

Verbeterde diagnoses, behandelingen en resultaten

Door verbindingen te creëren tussen mensen, technologieën en data wil Philips de huidige silo’s in de zorg doorbreken om de zorgverlening naadlozer te maken. Op ECR 2018 toont Philips een portfolio van oplossingen die meer betrouwbare diagnoses mogelijk maken. Naast de Ingenia Elition 3.0T MR, gaat het hierbij onder meer om:

• Ingenia Prodiva 1.5T – Deze MRI-oplossing van Philips is uitgerust met Breeze Workflow, een flexibele lichtgewicht digitale spoel ter ondersteuning van een snelle patiëntvoorbereiding. In combinatie met de digitale breedbandtechnologie dStream van Philips, produceert de Ingenia Prodiva 1.5T consistente, hoogwaardige beelden voor radiologen. De lage kosten voor transport, installatie en energieverbruik helpen om het ziekenhuisbudget te ontzien.
  • Access CT – Het in 2017 gepresenteerde Access CT-systeem is ontworpen om CT-beeldvormingsfunctionaliteit te introduceren of te optimaliseren tegen aanvaardbare kosten, zodat een hoog investeringsrendement kan worden bereikt. Philips Access CT biedt een consistente beeldkwaliteit bij verschillende patiëntcategorieën en uiteenlopende onderzoeksmethoden, waardoor ziekenhuizen meer patiënten kunnen behandelen.
  • IQon Elite Spectral CT – Dit systeem maakte zijn debuut op RSNA 2017, en is uitgerust met functies die de klinische voordelen van het IQon-platform optimaliseren voor meer betrouwbare diagnoses, terwijl de patiëntervaring op SEH- en oncologie-afdelingen eveneens wordt verbeterd.
  • Evolution 4.0 – Dit systeem vertegenwoordigt de volgende stap in het Philips-innovatietraject op het geavanceerde EPIQ-echografieplatform, met baanbrekende eL18-4 PureWave lineaire transducertechnologie, nieuwe ‘flow imaging’-functionaliteit en verbeteringen van de beeldkwaliteit bij een breed scala van toepassingen.

Philips presenteert tevens zijn nieuwste oplossingen voor organisatiebrede beeldvorming (Enterprise Imaging) en geavanceerde visualisatie en kwantificatie. Het Philips-portfolio van zorginformatica-oplossingen is ontwikkeld in nauwe samenwerking met klinische partners en combineert diepgaande klinische expertise met technologische innovatie om beveiligde verbindingen te creëren tussen zorgteams, informatiebronnen en patiënten binnen het gehele zorgsysteem.

Deze oplossingen helpen radiologen om betrouwbare diagnoses te stellen en om het verloop van behandelingen te beoordelen.

• IntelliSpace Portal 10 – De nieuwste versie biedt tal van verbeteringen in de toepassingen en werkstromen van het gehele systeem, om radiologen nog beter te ondersteunen bij het lezen van beelden en het controleren van complexe casussen. IntelliSpace Portal is uitgeroepen tot beste oplossing in de categorie Advanced Visualization in de ‘Best in KLAS’-ranglijst voor 2018.
  • IntelliSpace PACS – Stelt artsen in staat om hun werk efficiënter te organiseren zonder compromissen, dankzij snelle geïntegreerde toegang tot beelden en informatie, beveiligde patiëntgegevens en intelligent werkstroombeheer.
  • IntelliSpace PACS Advanced Mammography – Functionaliteit voor snelle geautomatiseerde beeldpresentatie en -manipulatie verbetert de leesefficiëntie en de klinische besluitvorming, waardoor diagnostische mammografie-onderzoeken op een gestroomlijnde manier kunnen worden bekeken en beoordeeld.
  • AI Breast – Philips Anatomical Intelligence verbetert de screening en diagnostische werkstromen zodat borstonderzoeken soepeler verlopen, met eersteklas beeldkwaliteit voor volwaardig diagnostisch onderzoek.
  • Technology Maximizer – Een programma voor alle modaliteiten, speciaal ontworpen om de prestaties en klinische mogelijkheden van beeldvormingsapparatuur te verbeteren met behulp van proactieve upgrades. Technology Maximizer geeft artsen en hoofden van radiologie- en cardiologie-afdelingen het vertrouwen dat hun systemen bij de tijd zijn en voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, tegen een fractie van de kosten van afzonderlijke upgrades.
  • PerformanceBridge – Een flexibel portfolio van oplossingen voor prestatieverbetering dat zorgaanbieders ondersteunt met een combinatie van technologie, analyses en professionale diensten (ook op locatie). Met PerformanceBridge kunnen radiologieafdelingen goed onderbouwde beslissingen nemen om prestaties te verbeteren, tekortkomingen aan te pakken, de voortgang te bewaken en voortdurende verbeteringen te realiseren. Philips werkt momenteel aan de ontwikkeling van PerformanceBridge Protocol Manager[4] (deel van het PerformanceBridge-portfolio), een functionaliteit om mogelijkheden voor standaardisatie, efficiëntieverbetering en optimalisering van MR-beeldvormingsprotocollen te inventariseren.

Bezoek www.philips.com/ecr voor meer informatie over de aanwezigheid van Philips op ECR 2018 in het Austria Center in Wenen, inclusief onze Virtual Reality-ervaring van MRI-onderzoeken. De Philips-stands nr. 402 en 409 zijn te vinden in Hal X4. Volg @PhilipsLiveFrom voor live-updates over #ECR18. Ga naar www.philips.com/radiology om te ontdekken hoe Philips radiologen ondersteunt bij het voortdurend verbeteren van de diagnostische betrouwbaarheid.

The Philips Ingenia Elition 3.0T MR solution offers a breakthrough in speed, patient experience and clinical confidence, while setting new directions in clinical research.

Het Ingenia Elition 3.0T MR-systeem van Philips vertegenwoordigt een doorbraak op het gebied van snelheid, patiëntervaring en klinische zekerheid, en geeft een nieuwe impuls aan klinisch onderzoek.

Philips’ VitalEye patient sensing technology and algorithms process over two hundred body locations in parallel to intelligently extract signs of breathing.

De VitalEye-technologie van Philips verwerkt met behulp van algoritmen gelijktijdig meer dan 200 punten in het lichaam, om op intelligente wijze tekenen van ademhaling af te leiden.

A study at Herlev Gentofte University Hospital in Denmark shows that Philips’ Ambient Experience in-bore Connect solution helped them reduce the number of rescans by up to 70% [4].

[1] Nog niet voor verkoop beschikbaar in Amerika en Canada. CE-markering nog niet toegekend. Nog niet leverbaar.

[2] Gebruikmakend van Compressed SENSE technologie en vergeleken met scans uitgevoerd door Philips-apparatuur zonder Compressed SENSE-technologie.

[3] In afwachting van 510K

[4] Gebaseerd op interne testen

[5] Caseresultaten zijn niet voorspellend voor resultaten in andere cases.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Media assets