28 februari 2018

Philips introduceert nieuwe digitale MR oplossing Ingenia Elition, voor hoogwaardige beeldkwaliteit en tot 50% [1] sneller

Philips presenteert tijdens het European Congress of Radiology (ECR) van dit jaar de nieuwste toevoeging aan het Philips-portfolio van digitale MRI-oplossingen, die een doorbraak betekent ten aanzien van snelheid, kwaliteit van de patiëntbeleving en klinische zekerheid

AmsterdamKoninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, heeft vandaag de introductie bekendgemaakt van de Ingenia Elition 3.0T, de nieuwste toevoeging aan het digitale Ingenia MRI-portfolio. Door integratie van de meest recente innovaties ten aanzien van apparatuur, software en diensten biedt de Ingenia Elition MR-oplossing een buitengewoon hoge beeldkwaliteit en worden onderzoeken tot 50% sneller uitgevoerd zonder afbreuk te doen aan de beeldkwaliteit [1]. Dit zorgt voor een sneller, slimmer en eenvoudiger traject naar een betrouwbare diagnose en het verbetert de patiëntbeleving en zorgverlening.

“Door de behoefte aan steeds meer waardegedreven zorg, staan zorgorganisaties voor de uitdaging om betere resultaten te leveren. Radiologieafdelingen in het bijzonder zitten klem tussen de alsmaar toenemende vraag naar beeldvorming en de druk om intensievere contacten te onderhouden met zowel artsen als patiënten”, aldus Arjen Radder, Business Leader MR bij Philips. “Philips beantwoordt deze uitdagingen door oplossingen als Ingenia Elition te ontwikkelen, waarmee we zorgen voor een hogere beeldkwaliteit, de ervaring voor patiënten en personeel verbeteren en de operationele efficiëntie bevorderen”.

Door de behoefte aan steeds meer waardegedreven zorg, staan zorgorganisaties voor de uitdaging om betere resultaten te leveren. Radiologieafdelingen in het bijzonder zitten klem tussen de alsmaar toenemende vraag naar beeldvorming en de druk om intensievere contacten te onderhouden met zowel artsen als patiënten.

Arjen Radder

Business Leader MR bij Philips

Intelligent en patiëntvriendelijk MRI-platform

De Ingenia Elition MR-oplossing levert een patiëntgerichte beeldvorming, van het voorbereiden van de patiënt tot de uiteindelijke beelden. Door Philips unieke digitale breedbandtechnologie dStream samen te voegen met Compressed SENSE [2] en 3D APT voor het gehele nieuwe digitale MRI-portfolio, krijgen radiologen de beschikking over de hulpmiddelen die nodig zijn om te komen tot een oplossing voor lastige klinische situaties, de patiëntervaring te verbeteren en nieuwe richtingen in te slaan met klinisch onderzoek.

Unieke patiëntsensortechnologie

Nieuwe patiëntsensortechnologie en kunstmatige intelligente SmartExam-analyses om onderzoeken automatisch te kunnen plannen, uitvoeren en verwerken, helpen om de gehele MRI-werkstroom te verbeteren, van beeldregistratie tot en met voorkeuren voor beeldinterpretatie. De VitalScreen-functie van Ingenia Elition biedt laboranten integrale begeleiding bij het voorbereiden van patiënten via een nieuw ontworpen gebruikersinterface voor werkstroomoptimalisatie. VitalEye biedt unieke patiëntsensorfunctionaliteit waarmee een ademhalingssignaal automatisch wordt geregistreerd. VitalEye-technologie en -algoritmen verwerken gelijktijdig meer dan tweehonderd lichaamspunten om op deze wijze tekenen van ademhaling af te leiden, waardoor de voorbereiding van een onderzoek in minder dan een minuut kan plaatsvinden, zelfs als het onderzoek wordt uitgevoerd door een minder ervaren laborant [3].

De Philips-oplossing Ambient Experience in-bore Connect biedt een audiovisuele totaalbeleving om patiënten te kalmeren en hen tijdens MRI-onderzoeken te begeleiden, en draagt zo ook bij aan het verbeteren van de patiëntbeleving. Uit een onderzoek van universiteitsziekenhuis Herlev & Gentofte Hospital in Denemarken is gebleken dat met ‘Ambient Experience in-bore Connect’ het aantal scans dat opnieuw moet worden uitgevoerd tot 70% [4] kan worden teruggebracht, waardoor radiologen per dag meer patiënten kunnen onderzoeken. De unieke combinatie van innovaties die de nieuwe Ingenia Elition biedt, verbetert de gehele werkstroom, van beeldregistratie tot voorkeuren voor beeldinterpretatie.

Volledig nieuw Ingenia-portfolio voor digitale MRI

Ingenia Elition 3.0T maakt deel uit van het volledig nieuwe Ingenia-portfolio voor digitale MRI en vormt een aanvulling op de onlangs geïntroduceerde Philips-oplossing Ingenia Prodiva 1.5T MR. Philips nieuwe MRI-portfolio ondersteunt radiologieafdelingen bij het vergroten van hun productiviteit en het verbeteren van de beleving van zowel patiënten als medewerkers terwijl er een betere op waarde gebaseerde zorg wordt geboden door middel van betere zorgresultaten tegen lagere kosten.

De officiële onthulling van Ingenia Elition en de nieuwste Philips-innovaties op het gebied van MRI, naast het volledige aanbod aan diagnostische en therapeutische oplossingen, vindt plaats tijdens het European Congress of Radiology op stand 402 in X4 in het Austria Center in Wenen. Voor meer informatie over de aanwezigheid van Philips tijdens ECR 2018, waaronder onze virtual reality-beleving voor MRI, kunt u terecht op www.philips.com/ecr of @PhilipsLiveFrom volgen voor live-updates over #ECR18.

The Philips Ingenia Elition 3.0T MR solution offers a breakthrough in speed, patient experience and clinical confidence, while setting new directions in clinical research.

De Philips Ingenia Elition 3.0T MR-oplossing biedt een doorbraak in snelheid, patiëntervaring en klinische betrouwbaarheid en zet de toon voor nieuwe richtingen in klinisch onderzoek.

Philips’ VitalEye patient sensing technology and algorithms process over two hundred body locations in parallel to intelligently extract signs of breathing.

Door middel van sensortechnologie en algoritmen verwerkt Philips VitalEye meer dan tweehonderd punten op het lichaam van de patiënt en analyseert tegelijkertijd op een intelligente manier de ademhaling.

A study at Herlev Gentofte University Hospital in Denmark shows that Philips’ Ambient Experience in-bore Connect solution helped them reduce the number of rescans by up to 70% [4].

Een studie van het Herlev Gentofte Universitair Ziekenhuis in Denemarken toont aan dat de Philips Ambient Experience in-bore Connect-oplossing hen hielp het aantal rescans met maximaal 70% te verminderen [4].

[1] Met gebruikmaking van Compressed SENSE-technologie en vergeleken met onderzoeken zonder Compressed SENSE.

[2] 510k in afwachting van goedkeuring door de Conformié Européenne (CE). Niet op de markt in de VS of Canada. Nog niet beschikbaar voor levering.

[3] Gebaseerd op interne testen.

[4] Resultaten uit casestudy’s hebben geen voorspellende waarde voor resultaten in andere gevallen. Resultaten in andere gevallen kunnen afwijken.

Royal Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Media assets