Philips heeft diepe wortels in Eindhoven en we zijn zeer verbonden met PSV en de Brainport regio. Deze regio is wereldwijd uniek doordat we technologisch continu vooroplopen, gestimuleerd door een nauwe samenwerking binnen het regionale ecosysteem.
Frans van Houten
CEO van Koninklijke Philips
De samenwerking tussen Philips en PSV bestaat uit de verlenging van de naamgeving van het Philips Stadion en het innovatie partnerschap tot 2031, waarbij PSV en Philips samenwerken aan nieuwe innovaties die het topsportklimaat van de club bevorderen, zoals bijvoorbeeld het PSV Top Performance Center.
Bovendien committeert Philips zich voor nog eens 5 jaar aan het Brainport-PSV Partnership, dat naast Philips bestaat uit ASML, High Tech Campus Eindhoven, Jumbo Supermarkten, Royal Swinkels Family Brewers en VDL. Deze innovatieve samenwerking is gestart op 1 juli 2019. De bedrijven, allen afkomstig uit hightech regio Brainport Eindhoven, geven een nieuwe invulling aan de samenwerking tussen bedrijfsleven en topsport. Philips verlengt nu als eerste partner in deze samenwerking de overeenkomst met PSV tot 2026.
In aanvulling op de financiële bijdrage vanuit deze bedrijven werken deze bedrijven ook samen aan projecten om de regio naar een nog hoger niveau te brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de scholenchallenge om jongeren te enthousiasmeren voor techniek, het Partnerfonds Brainport Eindhoven voor de regio en het vitaliteitsplatform voor medewerkers.
De bedrijven zetten niet hun eigen bedrijfsnamen maar ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ op de borst van de PSV-spelers. Samen werken zij op die manier aan het aantrekken en behouden van technisch talent en investeren ze in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners van Brainport Eindhoven, zodat de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio wordt versterkt.