Nieuwscentrum

okt 11, 2019

Ontmoet de ontwerpers van Philips Experience Design

Gemiddelde leestijd: 14-16 minuten

For English see below

Design Talks programma Dutch Design Week, Philips Museum

Philips Experience Design speelt een cruciale rol in de missie van Philips: het leven verbeteren van 3 miljard mensen in 2030. Het team van meer dan 500 ontwerpers in 15 studio's over de hele wereld creëert producten, diensten en oplossingen die echt betekenisvol zijn voor de mensen die ze kopen of gebruiken. Jaarlijks worden hiervoor tientallen iF, Red Dot en andere vooraanstaande internationale designprijzen ontvangen. Speciaal voor Dutch Design Week is in het Philips Museum een selectie te zien van recente prijswinnende ontwerpen. Met deze expositie vol schetsontwerpen en prototypes bieden de designers het publiek een uniek kijkje achter de schermen. 

 

De Dutch Design Week vindt plaats van 19 tot en met 27 oktober. Het Philips Museum is partner van DDW dus toegang is gratis met een ddw-passe partout. Dagelijks is er een designer van Philips Experience Design aanwezig voor een persoonlijke toelichting. Tussen 13.30 en 15.00 zijn er Design Talks, elke dag over een ander onderwerp. 

Stroke Communication Tool

Zaterdag 19 oktober 2019: Beroerte-communicatie app | Ontwerpen voor elke seconde om levens te redden


13:30 - 14:00

Atike Pekel : Stroke Communication Tool | Designing for every single second to save lives

(Beroerte-communicatie app | Ontwerpen voor elke seconde om levens te redden)

15:00 - 15:30

Atike Pekel : Stroke Communication Tool | Designing for every single second to save lives

(Beroerte-communicatie app | Ontwerpen voor elke seconde om levens te redden)

 

Wereldwijd vormen beroertes de op een na belangrijkste doodsoorzaak en de op twee na belangrijkste oorzaak van invaliditeit. Een beroerte treedt op wanneer de hersenen niet genoeg bloed en zuurstof krijgen. Dit kan komen door een stolsel of een gebarsten bloedvat, waarna het niet lang duurt voordat hersencellen beginnen te sterven. Je gezicht kan gaan hangen, je kunt zwakte in een arm voelen of moeite hebben met praten. Het voelt alsof een deel van je hersenen ineens offline is gegaan. Per minuut sterven bijna 2 miljoen hersencellen, daarom telt elke seconde bij de behandeling. Afhankelijk van het type beroerte, moet een slachtoffer van een beroerte binnen 4,5 uur worden behandeld. Dit maakt daadwerkelijk verschil in het uiteindelijk herstel.

 

Daarom heeft het Philips Experience Design Team met de partners van het Karolinska Universitair Ziekenhuis een app voor beroerte-communicatie ontwikkeld. Deze geeft de juiste informatie op het juiste moment, zodat klinisch personeel efficiënt kan communiceren en snel kan handelen. Het Philips-team ondernam een co-creatieproces met klinisch personeel om gebruikersproblemen en –behoeften in kaart te brengen, richtte focusgroepen voor conceptontwikkeling in en testte de bruikbaarheid in ziekenhuissimulaties om deze baanbrekende oplossing van idee naar werkend prototype te brengen.

Lees verderMinder informatie
People Centric Community Hospital

Zondag 20 oktober 2019: Mensgericht ziekenhuis dat de gemeenschap ondersteunt | Het ontwerpen van een plaats voor belangrijke gebeurtenissen in het leven


13:30 - 14:00

Srdjan Jovicic : People Centric Community Hospital | Designing a place of significant life events

(Mensgericht ziekenhuis dat de gemeenschap ondersteunt | Het ontwerpen van een plaats voor belangrijke gebeurtenissen in het leven)

15:00 - 15:30

Srdjan Jovicic : People Centric Community Hospital | Designing a place of significant life events

(Mensgericht ziekenhuis dat de gemeenschap ondersteunt | Het ontwerpen van een plaats voor belangrijke gebeurtenissen in het leven)

 

Ziekenhuizen zijn plaatsen waar levens worden geboren en gered en soms eindigen. Om hiervoor een betekenisvolle ruimte te creëren, geloven we dat een diepgaand begrip nodig is van het karakter van een plaats, en de verlangens en overtuigingen van de mensen. Philips Experience Design werd gevraagd om een innovatieve en mensgerichte oplossing te ontwikkelen voor een nieuw gespecialiseerd ziekenhuis voor cardiale zorg in Riyadh. Het doel was om een cultuurbewuste en innovatieve omgeving te creëren.

 

Het ontwerpteam benaderde de uitdaging door het ziekenhuis te verkennen als een plaats van belangrijke levensgebeurtenissen, vergelijkbaar met het ontwerpen van een huis, buurt of stad. Ze vroegen zich af waarom ziekenhuizen overal ter wereld op elkaar lijken, ook al zijn onze omgeving en cultuur heel verschillend. Dit inzicht leidde tot de inzet van een multidisciplinair team, met niet alleen architecten en ontwerpers, maar ook gebruikers- en trendonderzoekers, data-analisten, antropologen, cultureel adviseurs, clinici, operationele en technologische experts. Hiermee is uitgebreid kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitgevoerd om kansen en kritieke factoren te bepalen voor de reis die een patiënt in het ziekenhuis aflegt.

 

Met deze geïntegreerde multidisciplinaire aanpak kon het team zich tijdens het ontwerpproces concentreren op de ervaring van de patiënt en het personeel en niet alleen een ziekenhuis maar ook een levendig gezondheidszorgsysteem ontwikkelen dat de gemeenschap ondersteunt.

Lees verderMinder informatie
Digital Diagnost C90 TubeHead

Maandag 21 oktober 2019: Digital Diagnost C90 TubeHead | Ontwerpen voor een echte menselijke connectie


13:30 - 14:00

Reinoud Bosman : Digital Diagnost C90 TubeHead | Designing for true human connection

(Digital Diagnost C90 TubeHead | Ontwerpen voor een echte menselijke connectie)

15:00 - 15:30

Reinoud Bosman : Digital Diagnost C90 TubeHead | Designing for true human connection

(Digital Diagnost C90 TubeHead | Ontwerpen voor een echte menselijke connectie)

 

Een röntgenfoto laten maken kan een vervelende ervaring zijn. Het lange wachten, de steriele omgeving, de grote industriële machines, het 'niet-weten'. Het is op deze momenten dat menselijk contact belangrijk is. 

 

Philips Experience Design kreeg de uitdaging om de workflow van de radiologisch laborant opnieuw te bedenken om die in staat te stellen meer aanwezig te zijn bij en verbonden met de patiënt. Het ontwerpteam gebruikte in samenwerking met een klantadviesraad en ziekenhuispersoneel UX-technieken om ervaringen en inzicht in de workflow te definiëren. Zo ontwikkelden ze meerdere concepten die tot concreet gebruikersonderzoek leidden. 

 

Het resultaat is een gloednieuw, innovatief röntgenapparaat waarmee technici het grootste deel van hun werk in de onderzoeksruimte zelf kunnen uitvoeren. Hierdoor is de communicatie tussen patiënt en medewerkers en het zelfvertrouwen van de medische staf verbeterd.

Lees verderMinder informatie
IntelliSpace Genomics

Dinsdag 22 oktober 2019: IntelliSpace Genomics | Gegevens vertalen naar een gepersonaliseerde behandeling van kanker


13:30 - 14:00

Mine Danisman & Shaun van Oorde : IntelliSpace Genomics | Translating data into personalized cancer treatment

(IntelliSpace Genomics | Gegevens vertalen naar een gepersonaliseerde behandeling van kanker)

15:00 - 15:30

Mine Danisman & Shaun van Oorde : IntelliSpace Genomics | Translating data into personalized cancer treatment

(IntelliSpace Genomics | Gegevens vertalen naar een gepersonaliseerde behandeling van kanker)

 

Met wereldwijd 17 miljoen nieuwe gevallen van kanker in 2018, is de druk die deze ziekte op de gezondheidszorg legt, onmiskenbaar. In de zorg voor kankerpatiënten werken veel disciplines samen, vaak in meerdere klinische omgevingen. Bovendien neemt het aantal alternatieve behandelingsroutes toe. Dit daagt zorgverleners uit om de behandelplannen voor hun patiënten nog verder te personaliseren.

 

De recente vooruitgang in de technologie van genoomsequentie maakt gepersonaliseerde routes voor behandeling van kanker toegankelijker. Sequencing brengt echter een zeer grote hoeveelheid genetische data aan het licht die moet worden omgezet in bruikbare informatie voor alle betrokken klinische partijen. Een overweldigende taak. Philips Experience Design kreeg de opdracht om deze data zodanig te ontsluiten dat deze op tijd bruikbaar is voor oncologen, pathologen en genetische adviseurs.

 

Het Philips Experience Design-team onderzocht feitelijke ervaringen met oncologie en bezocht clinici aan de Case Western Reserve University in Cleveland en bij het Westchester Medical Center in New York, om inzichten te krijgen en scenario's te bepalen. Door samen te werken met artsen in de praktijk, kon ons Philips Experience Design 'met' in plaats van 'voor' de daadwerkelijke gebruikers ontwerpen, met als doel meer gepersonaliseerde behandelingspaden tegen kanker te ontwikkelen.

Lees verderMinder informatie
Philips S9000 Prestige

Woendag 23 oktober 2019: Philips S9000 Prestige | Ben de man die je wilt zijn


13:30 - 14:00

Frank Verbrugge : Philips S9000 Prestige | Be the man you wish to be 

(Philips S9000 Prestige / Ben de man die je wilt zijn)

15:00 - 15:30

Frank Verbrugge : Philips S9000 Prestige | Be the man you wish to be 

(Philips S9000 Prestige / Ben de man die je wilt zijn)

 

Je uiterlijk is ook je merk. En we erkennen dat het belangrijk is om te kijken naar de rol die je heb, welke rol je in het leven dat ook is, of je nu een vader, zoon, zakenman of iemand die met zijn handen werkt, bent. Wij streven ernaar jou te helpen de man te zijn die je wilt zijn. 

 

Ons Philips Experience Design Team kreeg de opdracht om een hoogwaardig scheerapparaat te ontwerpen dat de beste scheerervaring zou bieden; het scheerapparaat moet dicht, huidvriendelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Om dit te doen, concentreerden de ontwerpers zich op het identificeren van belangrijke ontwerpeigenschappen die het scheerapparaat boven de rest deden uitstijgen en onderscheidend zouden maken. Voorbeelden hiervan zijn het gebruik van echt metaal in de behuizing en het gebruik van een innovatieve oplaadtechnologie. Met veel aandacht voor detail en het nemen van de tijd om de details van het scheerapparaat zorgvuldig te realiseren door middel van vele prototypes en proeven, heeft het team ervoor gezorgd dat het scheerapparaat aan zijn verwachtingen voldoet.

Lees verderMinder informatie
Smart Baby Bottle

Donderdag 24 oktober 2019: Slimme babyfles | Baby’s een stem geven met behulp van data


13:30 - 14:00

Emma Sandberg and Emmy van Roosmalen : Smart Baby Bottle | Giving babies a voice through data

(Slimme babyfles / Baby’s een stem geven met behulp van data)

15:00 - 15:30

Emma Sandberg and Emmy van Roosmalen : Smart Baby Bottle | Giving babies a voice through data

(Slimme babyfles / Baby’s een stem geven met behulp van data)

 

Elke dag worden er 360.000 baby's geboren. Wij weten dat elke baby uniek is en geloven dat ieder van hen de beste start in het leven verdient; een start die specifiek op de baby is afgestemd. Om dit mogelijk te maken, geven we baby’s een stem met behulp van data.

 

Het Philips Experience Design Team heeft een nieuwe slimme flessenhoes ontworpen en ontwikkeld die ouders helpt de voedingsgewoonten van hun baby te begrijpen, door automatisch het volume, de tijd en de duur van elke voeding bij te houden.

 

Deze slimme flestechnologie vormt als het ware een ambassadeur voor de toekomst van connected Philips Avent-producten. Hij levert een naadloze gegevensverbinding tussen de fles en een app, met als doel nieuwe ouders gerust te stellen, te bemoedigen en vertrouwen te geven.

Lees verderMinder informatie
MRI Scanner Range

Vrijdag 25 oktober 2019: MRI Scanner Range | Het verbeteren van levens door het verbeteren van ervaringen


13:30 - 14:00

Florian Boulanger and Hyelin Lee : MRI Scanner Range | Improving lives through the experiences we curate

(MRI Scanner Range | Het verbeteren van levens door het verbeteren van ervaringen)

15:00 - 15:30

Florian Boulanger and Hyelin Lee : MRI Scanner Range | Improving lives through the experiences we curate

(MRI Scanner Range | Het verbeteren van levens door het verbeteren van ervaringen)

 

MRI-scanners zijn complexe apparaten die clinici zeer scherpe anatomische beelden verschaffen waarmee zij een nauwkeurige diagnose kunnen stellen. Het ondergaan van een MRI-scan kan echter tijdrovend, lawaaiig en ongemakkelijk zijn voor de patiënt. Voor veel mensen is het een beangstigende ervaring.

 

Om de volgende generatie MR-technologie te ontwerpen, keek het Philips Experience Design-team niet alleen naar technologische verbeteringen, maar ook naar de ervaringen van patiënten en medewerkers. 

 

Het Philips Experience Design-team gebruikte onder andere workflowschema's en gebruiksanalyses om inzichten te verzamelen uit verschillende onderzoeken, ziekenhuisbezoeken en patiëntbetrokkenheid. De ontwerpers keken naar de pijnpunten van gebruikers om zo te komen tot zinvolle oplossingen. Dit resulteerde in een snellere opzet van het onderzoek, intuïtieve toegang tot informatie van patiënt en personeel en een comfortabel onderzoek.

Lees verderMinder informatie
Transforming Primary Healthcare in Kenya

Zaterdag 26 oktober 2019: Transformeren van primaire gezondheidszorg in Kenia | Het herontwerpen van de toegang tot gezondheidszorg voor mensen die dit het meest nodig hebben


13:30 - 14:00

Reon Brand : Transforming Primary Healthcare in Kenya | Redesigning access to healthcare for people who need it most

(Transformeren van primaire gezondheidszorg in Kenia | Het herontwerpen van de toegang tot gezondheidszorg voor mensen die dit het meest nodig hebben)

15:00 - 15:30

Reon Brand : Transforming Primary Healthcare in Kenya | Redesigning access to healthcare for people who need it most

(Transformeren van basis primaire gezondheidszorg in Kenia | Het herontwerpen van de toegang tot gezondheidszorg voor mensen die dit het meest nodig hebben)

 

Ondanks de wereldwijde vooruitgang heeft de helft van de wereldbevolking nog steeds geen toegang tot basisgezondheidsdiensten, met grote verschillen in Afrika bezuiden de Sahara en Zuid-Azië. De toegang tot gezondheidszorg in deze zich ontwikkelende regio's is een complexe uitdaging die een combinatie van belemmeringen met zich meebrengt, zoals een gebrek aan bestuur, financiering, infrastructuur, middelen en hulpzoekend gedrag. Als zodanig slagen veel initiatieven er niet in om een duurzame transformatie in de gezondheidszorg te bereiken, omdat ze zich richten op afzonderlijke kwesties in plaats van een systemische aanpak. 

 

De Keniaanse regering en de Verenigde Naties hebben het Kenya Sustainable Development Goals (SDG) Partnership Platform (SDGPPP) opgericht in samenwerking met de private, publieke en humanitaire sector. Een belangrijke taak was het identificeren van schaalbare mogelijkheden voor samenwerking en het creëren van publiek-private partnerschappen (PPP's) om oplossingen te ontwikkelen om toegang tot gezondheidszorg voor iedereen te bieden.  

 

Philips Experience Design werd door de Keniaanse SDGPPP gevraagd om een ontwerpgerichte aanpak te faciliteren met als doel de transformatie van de primaire gezondheidszorg in Kenia te versnellen. Het Philips Experience Design Design leidde een van de grootste Design Thinking Co-creatie sessies, waarbij leidinggevenden uit negen Keniaanse provincies, de Keniaanse overheid, ontwikkelingspartners, maatschappelijke organisaties en de particuliere sector samenkwamen om een eerste stap te zetten in het herontwerpen van het gezondheidszorgstelsel in Kenia.

Lees verderMinder informatie

In aanvulling op de 8 prijswinnende ontwerpen hierboven, presenteren we nog twee ontwerpen zonder live Design Talk:

Somneo Sleep & Wake-Up light

Somneo Sleep & Wake-Up light | Het ontwerpen van licht om levens te verbeteren


Iedereen heeft positieve herinneringen gerelateerd aan licht, of het nu gaat om kaarsen en het warme licht met kerstmis of om het zitten bij een zomerkampvuur. We hebben allemaal het effect gevoeld dat licht kan hebben op onze emoties en stemming; we hebben die emotionele intelligentie intrinsiek en intuïtief in ons.

 

Velen van ons beseffen echter niet hoe de primaire behoefte aan licht een cruciale rol speelt in ons algehele welzijn. Vooral in de winter kan een gebrek aan slaap en licht een negatief effect hebben op je biologische klok. Uiteindelijk heeft licht een enorme invloed op je innerlijke lichaamsklok en op je algemene welzijn. 

 

Met dat in gedachten heeft ons Philips Experience Design Team zich ten doel gesteld om licht te ontwerpen en te ontwikkelen dat u kunt aanraken, zien en voelen. Dit hebben ze bereikt door uitgebreide "trial and error"-modelbeoordelingen en voortdurende tests door middel van thuisplaatsingen, blauwdrukken en UX-stromen. Ze bedachten een poëtische ontwerptaal die geschikt is voor de slaapkamer, met als doel uw energie, welzijn en algehele kwaliteit van leven te verbeteren.

Lees verderMinder informatie
Transformatie endoscopie afdeling

Transformatie endoscopie afdeling | Herontwerp van ziekenhuisafdelingen om meer levens te verbeteren


Endoscopie is een niet-chirurgische diagnostische procedure waarbij een endoscoop, een flexibele buis met een camera aan het einde ervan, bij het lichaam wordt ingebracht, zodat een arts foto’s van het spijsverteringskanaal op een scherm kan bekijken. Hoewel het een relatief veel voorkomende ingreep is, kan het voor patiënten en hun familie een vrij angstaanjagende ervaring zijn, zowel vooraf als bij het betreden van de operatiekamer.  

 

Bon Secours Good Samaritan Hospital in New York was op zoek naar verbetering van hun endoscopie afdeling. Voorafgaande analyse hiervan binnen het betreffende ziekenhuis toonde aan dat de wachttijden te lang waren door gebrek aan ruimte, slechte voorbereiding van de patiënt en het verzamelen van overbodige informatie. De endoscopieafdeling was eenvoudig te klein voor de hoeveelheid patiënten die hier, geklemd tussen diverse andere afdelingen binnen het ziekenhuis, werden ondersteund.  

 

Met dit in gedachten kreeg het Philips Experience Design-team de opdracht om de volledige end-to-end endoscopie-ervaring te verbeteren, vanaf het moment dat een patiënt gepland staat tot aan het follow up telefoontje na de procedure. Het team kreeg als doel om de doorvoer van patiënten met 15% te verhogen, het gebruik van beschikbare middelen te verbeteren, de wachttijden te verkorten en de tevredenheidsscores van patiënten te verhogen. 

 

Op basis van deze doelstellingen ontwierp het team een geoptimaliseerde lay-out van de afdeling die een naadloze workflow voor clinici ondersteunt, terwijl tegelijkertijd een kalmerende ervaring voor de patiënt werd gecreëerd. Ook leverde het ontwerp een effectieve strategie op voor dienstverlening, in samenwerking met het personeel, de patiënten en hun familie. 

Lees verderMinder informatie

Meet the designers of Philips Experience Design

Design Talks program Dutch Design Week, Philips Museum

Philips Experience Design plays a crucial role in Philips' mission: to improve the lives of 3 billion people in 2030. The team of more than 500 designers in 15 studios around the world creates products, services and solutions that are truly meaningful to people. Every year they receive dozens of iF, Red Dot and other leading international design prizes. A selection of recent prize-winning designs is on show especially for Dutch Design Week in the Philips Museum. With this Philips Experience Design Awards Show, full of sketches and prototypes, the designers offer the public a unique look behind the scenes.

 

The Dutch Design Week takes place from 19 to 27 October inclusive. The Philips Museum is a partner of DDW so access is free with a ddw-passe partout. In the Philips Museum, a designer is present every day to give you a personal explanation. There are Design Talks between 13.30 and 15.00, every day on a different subject.

Stroke Communication Tool

Saturday October 19, 2019: Stroke Communication Tool | Designing for every single second to save lives


13:30 - 14:00

Atike Pekel : Stroke Communication Tool | Designing for every single second to save lives

15:00 - 15:30

Atike Pekel : Stroke Communication Tool | Designing for every single second to save lives

 

Worldwide, stroke is the second leading cause of death and the third leading cause of disability. A stroke occurs when your brain doesn’t get the blood and oxygen it needs. This may be due to a clot or to a burst blood vessel. Either way, it’s not long before brain cells start to die. Your face might droop, you might feel weakness in your arm or you might have trouble talking. It will feel like some part of your brain quickly went offline. Once a stroke begins, you lose almost 2 million brain cells every minute, therefore, every second counts when it comes to stroke treatment. Depending on the stroke type, a stroke victim needs to be treated within 4.5 hours after onset. How fast you’re treated, makes all the difference in how you'll recover.  

 

This is why the Philips Experience Design Team designed and partners at Karolinska University Hospital developed a stroke communications app to produce the right information at the right time, enabling clinical staff to communicate efficiently and act fast. The Philips team undertook a co-creation process with clinical staff to understand user issues and needs, conducted focus groups for concept development, completed usability and simulated use tests at a hospital, to bring this game-changing solution from idea to a working prototype.

Read moreLess information
People Centric Community Hospital

Sunday October 20, 2019: People Centric Community Hospital | Designing a place of significant life events


13:30 - 14:00

Srdjan Jovicic : People Centric Community Hospital | Designing a place of significant life events

15:00 - 15:30

Srdjan Jovicic : People Centric Community Hospital | Designing a place of significant life events

 

Hospitals are places where lives are born, saved and at times where life ends. In order to design a meaningful public service, we believe one has to develop a deep understanding of the character of a place, its identity, desires and beliefs of its people. Philips Experience Design was asked to provide an innovative and people-centric solution for a new specialized hospital for cardiac care in Riyadh. The goal of the design was to create an environment that is both culturally sensitive and innovative in care delivery.  

 

The Design Team approached the challenge by exploring the hospital as a place of significant life events, similar to designing a home, neighborhood, or a city. They asked themselves why hospitals across the globe all look alike, if even though our environments and cultures are very distinct and diverse. As such, they decided to leverage a multidisciplinary team including not only architects and designers but also user and trend researchers, data analysts, anthropologists, cultural advisors, clinicians, operational and technology experts to conduct extensive qualitative and quantitative research to identify opportunity areas and critical points through a patient journey.  

 

Using an integrated multidisciplinary approach, the Design Team were able to focus on the patient and staff experience throughout the design process and develop not only a hospital, but a vibrant healthcare system that supports the community. 

Read moreLess information
Digital Diagnost C90 TubeHead

Monday October 21, 2019: Digital Diagnost C90 TubeHead | Designing for true human connection


13:30 - 14:00

Reinoud Bosman : Digital Diagnost C90 TubeHead | Designing for true human connection

15:00 - 15:30

Reinoud Bosman : Digital Diagnost C90 TubeHead | Designing for true human connection

 

Getting an x-ray can be a daunting experience. The incessant waiting, the sterile environment, the big industrial machines, the “not-knowing”. It’s in these moments that true human connection is most needed.  

 

Philips Experience Design was presented with a challenge to reimagine radiographer workflow to enable clinicians to be more present and connected with their patients. The Design team leveraged UX discovery techniques to define experience drivers and workflow insights in collaboration with a Customer Advisory Board and hospital staff. They produced multiple iterations of concept development and refinement journeys which led them to real life user research. 

 

What resulted was a brand new innovative x-ray device, which enables technicians to perform most of the workflow inside the exam room, improving patient-staff communication and clinician confidence. 

Read moreLess information
IntelliSpace Genomics

Tuesday October 22, 2019: IntelliSpace Genomics | Translating data into personalized cancer treatment


13:30 - 14:00

Mine Danisman & Shaun van Oorde : IntelliSpace Genomics | Translating data into personalized cancer treatment

15:00 - 15:30

Mine Danisman & Shaun van Oorde : IntelliSpace Genomics | Translating data into personalized cancer treatment

 

With 17 million new cases of cancer worldwide in 2018, the burden of cancer on healthcare systems around the world is undeniable. To manage and care for cancer patients, many disciplines must collaborate, often across multiple clinical settings, and the number of alternative treatment pathways is increasing. With treatment options on the rise, care providers are being challenged to deliver even more personalized treatment plans for their patients.  

 

With the incredible advancements in genome sequencing technology, personalized cancer treatment suggestions are becoming far more accessible. However, sequencing reveals vast amounts of genomic data that needs be converted into actionable information for all clinical parties involved, and this is a daunting task. Therefore, Philips Experience Design was tasked to leverage and present large volumes of available data to assist oncologists, pathologists and genetic counselors in a timely and actionable manner.   

 

The Philips Experience Design team examined real life Oncology experience flows and visited clinical collaborators at Case Western Reserve University in Cleveland and Westchester Medical Center in New York, in order to gain insights and derive use case scenarios. Partnering with real life clinicians empowered our Philips Experience Design to design “with” rather than “for” the actual users of the application, with the aim to build more personalized cancer curing treatment paths.

Read moreLess information
Philips S9000 Prestige

Wednesday October 23, 2019: Philips S9000 Prestige | Be the man you wish to be


13:30 - 14:00

Frank Verbrugge : Philips S9000 Prestige | Be the man you wish to be 

15:00 - 15:30

Frank Verbrugge : Philips S9000 Prestige | Be the man you wish to be 

 

Your appearance is your brand. And we recognize it’s important to look the part, for whatever role you play in life, whether you’re a dad, son, corporate man or rugged worker. We aim to help you be the man you wish to be. 

 

Our Philips Experience Design Team was tasked to design a high-end shaver that would provide the best shaving experience; delivering on closeness, skin friendliness and ease of use. In order to do so, they focused on identifying key design attributes that would differentiate and elevate the shaver above the rest. Examples of this include the use of real metal in the housing and leveraging innovative charging technology. With great attention to detail and taking the time to carefully realize the details of the shaver through many prototypes and trials, the team ensured that the shaver lives up to its expectations.

Read moreLess information
Smart Baby Bottle

Thursday October 24, 2019: Smart Baby Bottle | Giving babies a voice through data


13:30 - 14:00

Emma Sandberg and Emmy van Roosmalen : Smart Baby Bottle | Giving babies a voice through data

15:00 - 15:30

Emma Sandberg and Emmy van Roosmalen : Smart Baby Bottle | Giving babies a voice through data

 

360,000 babies are born every single day. We know every single baby is unique, and believe that every single one of them deserves the best start in life; a start that is uniquely tailored to them. To make this happen, we’ve realized that data can give babies a voice.  

 

The Philips Experience Design Team designed and developed a new smart bottle sleeve that helps new parents understand their baby’s feeding routine, by automatically tracking volume, time and duration of every feed.

  

This smart bottle technology is an ambassador for the future of connected Philips Avent products, delivering seamless data connection between the bottle and an app on your mobile device, which ultimately aims to give new parents reassurance, confidence and encouragement. 

Read moreLess information
MRI Scanner Range

Friday October 25, 2019: MRI Scanner Range | Improving lives through the experiences we curate


13:30 - 14:00

Florian Boulanger and Hyelin Lee : MRI Scanner Range | Improving lives through the experiences we curate

15:00 - 15:30

Florian Boulanger and Hyelin Lee : MRI Scanner Range | Improving lives through the experiences we curate

 

MRI scanners are complex diagnostic imaging machines that provide very crisp anatomical images to help clinicians provide accurate diagnosis. That said, getting an MRI scan can be time consuming, loud and uncomfortable for the patient. For many people, it can be a daunting experience. 

 

In order to design the next generation of MR technology, the Philips Experience Design team not only looked at how to leverage incredible advancements in technology, but also looked at the holistic patient and clinician experiences.  

 

The Philips Experience Design team used tools like workflow schematics and usability analysis, to gather insights from diverse studies, hospital visits and patient involvement. They identified pain points of their users to ensure they solved them by designing meaningful solutions, resulting in faster exam set up, intuitive access to patient and staff information and a super comfortable patient exam.

Read moreLess information
Transforming Primary Healthcare in Kenya

Saturday October 26, 2019: Transforming Primary Healthcare in Kenya | Redesigning access to healthcare for people who need it most


13:30 - 14:00

Reon Brand : Transforming Primary Healthcare in Kenya | Redesigning access to healthcare for people who need it most

15:00 - 15:30

Reon Brand : Transforming Primary Healthcare in Kenya | Redesigning access to healthcare for people who need it most

 

Despite global progress, half of the world’s population still lacks access to basic health services with wide gaps in Sub-Saharan Africa and Southern Asia. Access to healthcare in these developing regions is a complex challenge involving a combination of barriers such as a lack of governance, funding, infrastructure, resources and health-seeking behavior. As such, many initiatives fail to achieve sustainable transformation in healthcare because they focus on single issues rather than taking a systemic approach. 

 

The Kenyan Government and the United Nations established the Kenya Sustainable Development Goals (SDG) Partnership Platform (SDGPP) in collaboration with the private, public and humanitarian sectors. A key task was to identify scalable opportunities for collaboration and create Public Private Partnerships (PPPs) to develop solutions to deliver access to healthcare for all.  

 

Philips Experience Design was asked by the Kenya SDGPP to facilitate a design-thinking driven approach with the goal to accelerate the transformation of primary healthcare in Kenya. The Philips Experience Design led one of the largest Design Thinking Co-creation sessions, which brought together healthcare leadership teams of nine Kenyan counties, the Kenya government, development partners, civil organizations and the private sector as the first step to redesign healthcare system in Kenya. 

Read moreLess information

In addition to the 8 prizewinning designs above, we also have 2 more designs on show without live Design Talks:

Somneo Sleep & Wake-Up light

Somneo Sleep & Wake-Up light | Designing light to improve lives


Everyone has positive memories associated with light, whether it be candles and the warm lighting during Christmas, or sitting by a summer campfire. We’ve all felt the effect light can have on our emotions and mood; we intrinsically and intuitively have that emotional intelligence in us.

 

That said, many of us, don’t realize the primal need and crucial role light plays in our overall well-being. Particularly in the winter time, lack of sleep and light can have a detrimental effect on your circadian rhythm. Ultimately, light has an incredible influence on your inner body clock and on your overall wellbeing.

 

With that in mind our Philips Experience Design Team set out to design and develop light that you can touch, see and feel. They achieved this through extensive “trial and error” model reviews and continuous testing through home placements, blueprints and UX flows. They arrived on the final poetic design language appropriate for the bedroom, with the aim to improve your energy, well-being and overall quality of life.

Read moreLess information
Transformatie endoscopie afdeling

Endoscopy Department Transformation | Redesigning Hospital Departments to Improve More Lives


Endoscopy is a nonsurgical diagnostic procedure where an endoscope, a flexible tube with a light and camera attached to the end of it, is inserted into the body allowing a doctor to view pictures of your digestive tract on a screen. Although it’s a relatively common procedure, it can be quite an anxiety-provoking experience for patients and their families, prior to and upon entering the procedure room.  

 

Bon Secours Good Samaritan Hospital in New York was looking to improve their Endoscopy Department. Up front analysis of the hospital’s endoscopy suite showed excessive wait times due to lack of space, poor patient preparation and redundant information gathering. Compounded to that, the endoscopy department footprint was simply too small for the quantity of patients they were supporting, sandwiched between various other departments and hospital services.  

 

With this in mind, the Philips Experience Design team was tasked to improve the entire end-to-end endoscopy experience, from the moment a patient is scheduled to their follow-up call post-procedure. They were given goals to increase throughput (procedure volume) by 15%, improve resource utilization, decrease wait times and increase patient satisfaction scores. 

 

Based upon these objectives, the team designed an optimized department layout that supported a seamless workflow for clinicians, created a calming patient experience and delivered an effective service delivery strategy, in co-creation with staff, patients and their families. 

Read moreLess information

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Mascha Geerts - Prins

Mascha Geerts - Prins

Communications Manager Philips Innovation Center Eindhoven

Tel.: +31 6 24856782