Nieuwscentrum

feb 01, 2024

Philips en FD Mediagroep slaan de handen ineen met partnership en brengen met BNR Beter het gesprek over de toekomst de gezondheidszorg op gang

Amsterdam, 1 februari 2024 – Welke oplossingen zijn er voor de uitdagingen in de gezondheidszorg? Die vraag staat centraal in een nieuwe samenwerking tussen Philips, leider in gezondheidstechnologie, en FD Mediagroep, mediabedrijf met merken als Het Financieele Dagblad en BNR. Een belangrijk onderdeel is de sponsoring van het hernieuwde radioprogramma BNR Beter dat iedere week duikt in de wereld van de innovatieve zorg.

BNR Beter, over de zorg van morgen

De gezondheidszorg staat voor grote uitdagingen door onder meer toenemende personeelstekorten, vergrijzing en stijgende kosten. Het vernieuwde radioprogramma BNR Beter zoekt naar oplossingen voor deze uitdagingen, nu en in de toekomst. De radioshow wordt nieuw leven ingeblazen met Philips als sponsor en krijgt de ondertitel ‘Over de zorg van morgen’ met presentator Nina van den Dungen. Het is vanaf 5 februari iedere maandag om half 4 ’s middags te horen op BNR en is daarna als podcast beschikbaar.

Belangrijke thema’s belichten

Het tweede onderdeel van de samenwerking betreft een structurele branded contentcampagne in Het Financieele Dagblad. Via de mediakanalen van het FD belicht Philips gedurende het jaar belangrijke thema's in de gezondheidszorg. Zo wordt er antwoord gezocht op de vraag hoe de zorg verder kan verduurzamen, hoe technologische innovatie en kunstmatige intelligentie kunnen bijdragen aan een vermindering van het personeelstekort in de zorg, maar ook hoe je met behulp van design een zorgpad efficiënter kan inrichten. Ook wordt er dieper ingegaan op maatschappelijke kwesties zoals hart- en vaatziekten.

Deze campagne bestaat uit diepgaande achtergrondverhalen en persoonlijke interviews, die worden gepubliceerd in Het Financieele Dagblad en op FD.nl. Met deze branded contentcampagne wil Philips benadrukken hoe belangrijk samenwerking in de zorgsector is en ook samen met de zorg werkt aan oplossingen.

BNR Beter

Verschil maken

“De gezondheidszorg staat voor de enorme uitdaging om in de toekomst, zorg van hoge kwaliteit te leveren die toegankelijk is. Wij zien veel kansen voor de zorg, maar ook uitdagingen zoals stijgende kosten, personeelstekorten en toename van chronische ziekten”, zegt Nanda Huizing, Head of Communications & Brand Benelux bij Philips. “In het publieke debat gaat het te weinig over de toekomst van de zorg. Daarom wilden we het wekelijkse radioprogramma en podcast BNR Beter terugbrengen om de dialoog over de zorg van morgen op gang te brengen. Zodat iedereen de kansen ziet om betere zorg voor meer mensen mogelijk te maken met zinvolle mensgerichte innovatie.”

De laatste ontwikkelingen volgen

"Ontzettend mooi dat we met BNR de laatste ontwikkelingen in de zorg weer op de voet kunnen volgen”, zegt Nina van den Dungen, presentator van BNR Beter. “Ik kijk uit naar de interviews met experts en we nemen de luisteraars ook mee de ziekenhuizen in om ze de nieuwste toepassingen van dichtbij mee te laten beleven."

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 69.700 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2023 een omzet van 18,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Beeldmateriaal

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.