Nieuwscentrum

dec 11, 2018

Trijntje Oosterhuis zingt voor longonderzoek

Op zaterdag 26 januari organiseert het Longfonds samen met Philips het unieke zangevenement ADEMNOOT. Het streven is om met Trijntje Oosterhuis en zoveel mogelijk zangers en zangeressen het grootste koor van Nederland te vormen. Samen laten ze hun stem horen met maar één doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor longonderzoek. Het repertoire bestaat uit meerstemmige nummers, gearrangeerd door Ton van Diepen, dirigent van Popkoor Prestige. Trijntje: ‘Met zoveel mensen tegelijk staan zingen, dat is te gek!’

 

Trijntje en Ton zijn laaiend enthousiast om er samen met alle zangliefhebbers een onvergetelijke dag van te maken. Ton: ‘Met zoveel mensen dit beleven geeft gewoon een enorme kick!’ Trijntje hoopt dat het weer net zo’n succes wordt als de eerste editie begin dit jaar: ‘Iedereen zong met hart en ziel mee. Echt kippenvel kreeg ik daarvan’. 

Onzichtbare ziekte

Voor de meeste mensen is ademen vanzelfsprekend. Maar voor ruim 1,2 miljoen mensen in ons land met een longziekte, zoals astma of COPD is ademen een voortdurende strijd. Trijntje: ‘Aan de buitenkant kun je meestal niet zien dat mensen een longziekte hebben. Daarom is het goed dat we met ADEMNOOT aandacht voor longziekten vragen en het onzichtbare zichtbaar maken.’
Zingen voor het goede doel, om geld op te halen voor longonderzoek. Een mooiere combinatie is er niet, wat mij betreft!

Alexandra Alphenaar

Longfonds ambassadeur en actrice/zangeres

Repertoire

De nummers die gezongen worden zijn onder andere Something inside so strong, Zoutelande, Can't stop the feeling en Wereld zonder jou. Het evenement wordt gepresenteerd door Longfonds ambassadeur en actrice/zangeres Alexandra Alphenaar. Ook zij heeft er zin in: ‘Zingen voor het goede doel, om geld op te halen voor longonderzoek. Een mooiere combinatie is er niet, wat mij betreft!’ 

Anton’s Angels

Anton Steenhart is één van de deelnemers aan ADEMNOOT. Ondanks zijn gezonde en actieve leven werd hij begin dit jaar volkomen onverwacht getroffen door meerdere levensbedreigende longziekten. Anton: ‘De liefde voor het zingen en het koor waarin ik zing geeft mij veel kracht.’ Om hem te steunen in deze lastige periode komen zijn medekoorleden van Popkoor Prestige Amersfoort voor hem in actie. Samen halen ze als team ‘Anton’s Angels’ geld op voor longonderzoek.

Meer informatie

ADEMNOOT vindt plaats op 26 januari in het Klokgebouw in Eindhoven. Het evenement wordt georganiseerd door het Longfonds, in samenwerking met Philips. Samen strijden zij voor gezonde lucht en gezonde longen. Het is de tweede editie van dit unieke zangevenement waarmee geld wordt opgehaald voor longonderzoek. Inschrijven kan op ADEMNOOT.nl

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Meer informatieMinder informatie

Onderwerpen

Contact

Anja Verheij - Kollmann

Anja Verheij - Kollmann

Woordvoerder Algemene Zaken

Tel.: +31 6 50657702

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20

Media assets

Deel op social media