Nieuwscentrum
Bloedverwanten

mei 22, 2023

Ruim 4.000 nieuwe bloeddonors door campagne van Philips en PSV

Gemiddelde leestijd: 1-3 minuten

In totaal registreerden 4.462 nieuwe bloeddonors zich via de Bloedverwanten-campagne van Philips en PSV voor Sanquin Bloedvoorziening. Dat is gisteren bekend gemaakt tijdens de laatste thuiswedstrijd van PSV tegen Heerenveen. Hoewel de gestelde mijlpaal ruimschoots is behaald, blijft de noodzaak van het doneren van bloed hoog. Sanquin zet haar missie daarom onverminderd voort, Philips en PSV blijven betrokken bij het werven van bloeddonors bij medewerkers.

Ruim 66.000 patienten geholpen

Met de vele nieuwe donors is deze campagne een groot succes. Alle donors worden opgeroepen om daadwerkelijk te reageren op hun oproep tot bloeddonatie van Sanquin, om impact te blijven maken. Dit aantal nieuwe donors maakt dat er in totaal 13.386 patiënten kunnen worden geholpen, zodra iedereen de eerste keer heeft gedoneerd. Mannen kunnen tot vijf keer per jaar donoren en elke bloeddonatie kan drie levens redden. Dat betekent dat deze nieuwe donors jaarlijks tot wel 66.930 patiënten kunnen helpen. Daarnaast voorziet elke nieuwe donor per donatie minimaal één patiënt met kanker van bloed.

Ruim 4.000 nieuwe bloeddonors door campagne van Philips en PSV

Nanda Huizing (Philips), Daphne Thijssen-Timmer (Sanquin) en Marcel Brands (PSV) maakten het aantal nieuwe bloeddonors bekend in het Philips Stadion.

Onvermoeibare inzet Thijs Slegers

“Na een mooie aftrap in januari van de gezamenlijke campagne met Philips en PSV in hartje Eindhoven, meldden zich direct honderden nieuwe donors. Mede dankzij de prachtige wervingsfilm waarin vele bekende PSV’ers het bloeddonorschap ondersteunden. Een campagne die zonder de onvermoeibare inzet van Thijs Slegers niet zó goed had kunnen worden”, zegt Daphne Thijssen-Timmer, directeur bloedbank Sanquin.

“Thijs’ laatste boodschap aan Nederland overtuigde nóg eens duizenden mensen om donor te worden. Zowel Sanquin als patiënten in Nederland hebben veel baat gehad bij zijn inzet. Daar zullen wij hem altijd dankbaar voor blijven. Ook bedank ik graag Philips en PSV voor hun belangeloze inzet. Zij hebben zeker bewezen hoezeer men in de regio Eindhoven geeft om een ander! Mogen velen dit fantastische voorbeeld volgen.”

Ruim 4.000 nieuwe bloeddonors door campagne van Philips en PSV

Andere dimensie

“De samenwerking tussen Philips en PSV kreeg tijdens deze campagne een heel andere dimensie. We riepen mensen op om te geven voor een ander. En om te geven om elkaar. We hebben na de oproep van Thijs onze aanpak ook direct bijgesteld. Philips wilde zijn oproep faciliteren en we stelden ons budget, onze kanalen en onze collega’s ter beschikking om duizenden nieuwe donoren te vinden”, zegt Guus Pennings, Manager Brand en Sponsorships van Philips. “De inzet van Thijs voor deze campagne was geweldig. Hij heeft enorm veel betekend voor het slagen van de campagne. Dit succes, en de levens die daardoor worden gered, is echt een onderdeel van zijn nalatenschap.”

De campagne van Philips en PSV voor Sanquin startte in januari van dit jaar en werd afgetrapt door Sylvia van Es, Marcel Brands en Daphne Thijssen-Timmers. Het doel was om 1.913 bloeddonors te werven. De campagne bestond uit het startevenement, een wervingsvideo, diverse wervingsacties in het Philips Stadion, een online activatie en een interne wervingscampagne. Toen bleek dat mede-initiator Thijs Slegers niet meer beter zou worden, deelde hij een persoonlijke oproep voor meer donors. De campagne nam hierdoor een vlucht en het vooraf gestelde doel werd ruimschoots overtroffen.

Philips en PSV bedanken alle betrokkenen hartelijk voor hun inzet.

Deel op social media

  • https://www.philips.nl/a-w/about/news/archive/standard/about/news/articles/2023/20230522-ruim-4000-nieuwe-bloeddonors-door-campagne-van-philips-en-psv.html Link gekopieerd

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20

You are about to visit a Philips global content page

Continue

(Meer) gerelateerd nieuws

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.