Francis Das, General Manager van Personal Health in de Benelux, legt in het nieuwsprogramma Editie NL op RTL4 de ontwikkeling van ‘slimme’ consumentenproducten uit: “Als gezondheidstechnologiebedrijf zijn we continu bezig om nieuwe innovaties te bedenken die het leven beter maken. Digitalisering maakt de weg vrij voor meer op maat gesneden ‘slimme’ consumentenproducten. We lopen hierin voorop met een enorme expertise op het gebied van connectiviteit, cloudtechnologie, big data, en kunstmatige intelligentie.”
Presentator Michiel Sampon van Editie NL testte in de badkamer van de toekomst een aantal ‘slimme’ producten waaronder de Philips S7000, het eerste scheerapparaat ter wereld waar Artificial Intelligence inzit. De sensoren analyseren de beweging van het scheerapparaat en geven direct persoonlijk advies via de app om de scheerervaring te verbeteren. En de Philips Sonicare DiamondClean Smart, deze tandenborstel helpt je door middel van een app en slimme sensoren in de tandenborstel een betere poetsroutine te ontwikkelen.
Als gezondheidstechnologiebedrijf zijn we continu bezig om nieuwe innovaties te bedenken die het leven beter maken. Digitalisering maakt de weg vrij voor meer op maat gesneden ‘slimme’ consumentenproducten.
Francis Das
General Manager Personal Health Philips Benelux
“Consumenten wereldwijd zijn steeds meer betrokken bij hun gezondheid. Met onze producten helpen we hen met op maat gesneden oplossingen die passen bij hun specifieke levensstijl”, aldus Francis. “We delen niet alleen ruwe gegevens maar vertalen deze naar zinvolle, bruikbare inzichten. Het gaat er immers om hoe je data inzet om je leven te verbeteren. Philips helpt daarbij.”
Editie NL is een nieuwsprogramma op RTL4 waarin aandacht wordt besteed aan de achtergronden op het dagelijkse nieuws. Het item met Francis Das en de ‘slimme’ producten van Philips is uitgezonden op vrijdag 10 mei om 18.15 uur.