Museum

FAQ masthead

Veelgestelde vragen

Ik heb een product van Philips in huis waar ik van denk dat het Philips Museum misschien interesse heeft, wat kan ik doen?

Allereerst: leuk dat je aan het Philips Museum denkt. Wij hebben zelf geen archief of depot, dus onze collectiestukken zijn in bruikleen. Wij lenen ze van Stichting Behoud Historische Philips producten (SBHP). Je kunt hen een mail sturen met daarin het product, met het liefst een foto erbij en het artikelnummer. Zij kunnen dan bekijken of ze het product al in hun collectie hebben.

 

Ik heb een Philips product in huis waar ik een (technische) vraag over heb.

Voor nieuwe producten, kun je contact opnemen met de klantenservice van Philips. Voor oudere producten kun je contact opnemen met SBHP of kijken op verschillende fora.

 

Hoelang duurt een bezoek aan het Philips Museum gemiddeld?

Dat verschilt per bezoeker, maar gemiddeld genomen is dat ongeveer 1,5 tot 2 uur.

 

Zijn er kluisjes of is er een andere mogelijkheid om mijn spullen op te bergen?

In het museum zijn er kluisjes beschikbaar (met een sleuteltje). Je kunt daar de spullen opbergen die je niet mee wil nemen in het museum. Verder is een garderobe.

 

Kan ik het museumcafé bezoeken zonder een entreeticket voor het museum?

Nee, je kunt het museumcafé alleen bezoeken mét een entreeticket.

 

Hoe kan ik aan een entreeticket komen?

Je kunt een entreeticket kopen bij onze balie. Maar wil je je ticket liever vooraf kopen, is dat ook mogelijk. Dat kan online via onze ticketshop.

 

Op mijn e-ticket staat een tijdsduur van een kwartier. Hoe zit dit?

Als je online je kaartje koopt, kies je voor een bepaald tijdslot (een specifieke begintijd van je bezoek). Op het ticket staat deze begintijd, maar met een kwartier speling. Handig voor als je nét wat te vroeg of te laat naar binnen wil.

 

Moet ik mijn e-ticket printen?

Nee, dat hoeft niet. Wij kunnen de e-tickets ook scannen vanaf je telefoon.

 

Kan ik gratis naar binnen met een Museumkaart?

Ja, bezoekers met een Museumkaart mogen gratis naar binnen. Wel moet je je Museumkaart daadwerkelijk bij je hebben om te kunnen scannen. Met alleen een lidnummer bijvoorbeeld (als je je kaart vergeten bent) kunnen we je helaas niet binnenlaten. Het Philips Museum is geen verkooppunt van de Museumkaart.

 

Wat kost een bezoek aan het Philips Museum?

Alle tarieven staan op deze pagina.

 

Ik kom met kinderen, wat is er speciaal voor kinderen te doen?

De activiteiten die leuk zijn om te doen met kinderen, kun je vinden op deze pagina. De Lampjes Speurtocht is speciaal voor kinderen vanaf ongeveer 4 jaar. Mission Eureka kun je met het hele gezin doen, voor kinderen vanaf 8 jaar. Knutselen tijdens Museum Kids Factory is ook mogelijk, dat bieden we aan tijdens (bijna) elke schoolvakantie.

 

Kan ik een rondleiding regelen voor mijn gezelschap?

Zeker! Je kunt online een rondleiding bij ons boeken. Meer informatie op deze pagina. Niet in de gelegenheid om het museum te bezoeken? We hebben ook online rondleidingen.

 

Kan ik korting krijgen als ik met een grotere groep kom?

Neem even contact op met boekingen-museum@philips.com.

 

Is er een museumshop?

In het Philips Museum zit een museumshop waar je allerlei Philips-souvenirs kan kopen. Ook is er een mooie collectie boeken over Philips-gerelateerde onderwerpen. Je kunt de shop ook zonder entreeticket bezoeken. Niet in de gelegenheid om langs te komen? Er is ook een webshop, waar je (bijna) alles online kunt kopen. We verzenden voorlopig alleen naar Nederlandse postadressen.

 

Ik -of iemand uit mijn gezelschap- heeft een beperking. Hebben jullie hier iets voor geregeld?

Het Philips Museum is rolstoelvriendelijk. Er is ook een rolstoel aanwezig, die kun je vooraf reserveren. Dat kan door even te bellen met ons algemene nummer 040- 2359030. Ook is er een lift aanwezig. Begeleiders van personen in een rolstoel hoeven geen entreeticket te kopen. Wil je vooraf je kaartjes kopen? Dan kun je aangeven dat je met een vrijkaart komt en dan hoef je niets af te rekenen.

 

Is het Philips Museum goed bereikbaar?

Het Philips Museum ligt in hartje centrum Eindhoven. Op 5 minuten lopen van het treinstation Eindhoven Centraal.

 

Kan in de buurt van het museum parkeren met mijn auto?

Het museum zelf heeft geen eigen parkeergelegenheid. In de omgeving van het museum zijn er verschillende (betaalde) parkeergarages. Bijvoorbeeld Q-Park Centrum De Admirant, Q-Park Witte Dame, Q-Park Mathildelaan. Iets verder van het museum, maar wel met een wat voordeliger (dag)tarief kun je uitwijken naar de parkeergarage van het Philips Stadion en Parkeerterrein de Rungraaf.

 

Wanneer is er Museum Kids Factory?

Tijdens (bijna) alle schoolvakanties is er Museum Kids Factory in het museum. Een speciale activiteit voor kinderen om hen te enthousiasmeren voor techniek. Je kunt op deze pagina meer informatie en ook de actuele data vinden.

 

Welke kaartjes kan of moet ik vooraf kopen voor Museum Kids Factory?

Het is aan te raden om vooraf kaartjes te regelen voor Museum Kids Factory. Je koopt dan voor het gehele gezelschap een entreeticket én voor de kinderen die mee gaan doen aan de activiteit een MKF-ticket tegen een kleine vergoeding. Je kiest dan meteen ook een tijdslot om te komen knutselen. Bij de balie kun je dit ook regelen, maar dan is er een kans dat de tijdsloten vol zijn.

 

Hoe is de begeleiding geregeld?

Er zijn vrijwilligers om de kinderen te helpen met hun knutselproject. Eén ouder (of voogd, oppas) blijft bij het kind of de kinderen om een oogje in het zeil te houden.

 

Ik wil langskomen voor een zakelijke bijeenkomst, hoe kan ik dat regelen?

Er zijn verschillende opties. We verhuren een vergaderzaal waarin presentaties of andere bijeenkomsten kunnen worden gehouden. Ook kunnen we het museum exclusief openstellen en zijn er verschillende ontbijt-, lunch- en dineropties. Kijk ook eens op deze pagina.

 

Ik wil langskomen met mijn school, hoe kan ik dat regelen?

We hebben verschillende programma’s voor schoolgroepen, zowel voor het primaire als het voorgezet onderwijs. Op deze pagina kun je een overzicht vinden. Je kunt deze programma’s ook online boeken en je kunt voor meer informatie ook mailen naar boekingen-museum@philips.com.

 

Ik was in het Philips Museum en ik miste voor mijn gevoel een aantal producten, kan ik dit melden?

Je kunt een mail sturen naar info-museum@philips.com. Wel is het zo dat we door onze beperkte vierkante meters bepaalde keuzes moeten maken. Zeker niet alle producten kunnen worden tentoongesteld. Voor een compleet overzicht van de producten kun je een bezoek brengen aan Stichting Behoud Historische Philips producten (SBHP).

 

Ik heb het Philips Museum bezocht en heb een klacht, tot wie kan ik mij richten?

Vervelend dat iets niet naar je wens was. We horen graag van je. In het museum zelf kun je altijd iemand van de staf aanspreken. Achteraf mailen kan natuurlijk ook, dat kan naar info-museum@philips.com.

 

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek aan het Philips Museum, wat moet ik doen?

Je kunt bellen naar ons algemene nummer (040-2359030) of een mail sturen aan info-museum@philips.com. We kijken dan meteen even bij onze gevonden voorwerpen.

 

Welke maatregelen gelden in het Philips Museum?

Alle nu-geldende Corona-maatregelen staan op onze nieuwspagina.

 

Toegankelijkheid

Het Philips Museum is toegankelijk voor rolstoel en scootmobiel.

Geleidehonden toegestaan

Stichting tot Behoud van Historische (Philips-) Producten (SBHP)

Oude Philips-producten, foto’s, brieven en documenten kun je doneren aan ons museum. Kleine voorwerpen kun je afgeven aan de balie. Je kunt ook terecht bij de Stichting tot Behoud van Historische (Philips-) Producten via www.philips-historische-producten.nl of mail naar info@sbhp.nl.

Contact

Philips Museum
Emmasingel 31

5611 AZ Eindhoven


+31 (0)40 235 90 30

bereikbaar ma - za 9:00 tot 17:30


info-museum@philips.com

bereikbaar ma - vr 9:00 tot 17:30

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.