5 april 2018

Philips wereldwijd een van de twaalf meest aantrekkelijke werkgevers

Eindhoven - Philips is als een van de twaalf meest aantrekkelijke werkgevers toegetreden tot de internationale ‘Hall of Fame’ van Randstad. De afgelopen vijf jaar is Philips driemaal door Randstad uitgeroepen als de ‘Beste Werkgever van Nederland’, dankzij consistent uitzonderlijk hoge scores op onder andere ‘reputatie’, ‘doorgroeimogelijkheden, ‘prettige werksfeer’, ‘work-life balance’ en ‘innovatie’. Het gezondheidstechnologiebedrijf voegt zich daarmee bij de twaalf sterkste werkgeversmerken ter wereld, waaronder Audi, Google, IKEA, en Microsoft.

Suzanne Verzijden

Head of HR Philips Benelux

Suzanne Verzijden, Head of HR Philips Benelux:

“Als gezondheidstechnologiebedrijf zijn we iedere dag bezig om de levens van miljoenen mensen wereldwijd te verbeteren. Dit is een belangrijke reden dat men bij Philips wil werken. Daarnaast werken we multidisciplinair en internationaal, dat biedt ons talent de kans op uitdagende, diverse carrières. Ik ben trots op het feit dat de combinatie van onze prettige werksfeer, de groeimogelijkheden en focus op innovatie ervoor zorgt dat Philips geldt als een van de meest aantrekkelijke werkgevers ter wereld.”

Marjolein ten Hoonte, directeur Arbeidsmarkt en MVO Randstad:

“Philips scoort in ons onderzoek al jaren consistent uitzonderlijk hoog op de belangrijkste criteria voor een aantrekkelijke werkgever. Als eerste Nederlandse werkgever treden zij toe tot onze internationale ‘Hall of Fame’. Een mooie prestatie en een verdiende beloning voor het arbeidsmarktbeleid dat het bedrijf voert.”

Randstad Employer Branding onderzoek

De Randstad Award is de jaarlijkse prijs voor de aantrekkelijkste werkgevers van Nederland; gekozen door het Nederlands publiek. Dit onderzoek voert Randstad al 18 jaar uit. De respondenten (mannen en vrouwen, werkend en niet-werkend in de leeftijd van 18 tot 65 jaar) kiezen uit de 478 grootste Nederlandse organisaties de aantrekkelijkste werkgevers.

Onderzoeksbureau Kantar TNS heeft in november en december 2017 een representatief online panel van meer dan 12.332 respondenten een vragenlijst laten invullen. Het onderzoek geeft ook antwoord op de vraag welke aspecten van belang zijn om als werkgever aantrekkelijk gevonden te worden.

Wereldwijd is het Randstad Employer Branding onderzoek gehouden onder 175.000 respondenten in 30 landen.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux