Nieuwscentrum
Philips PSV Brainport Eindhoven

feb 02, 2022

Unieke samenwerking Brainport Eindhoven en PSV verder verstevigd

Gemiddelde leestijd: 1-3 minuten

Nadat Philips in november 2020 als eerste bedrijf in het Brainport Eindhoven Partnership met PSV aankondigde de samenwerking te verlengen tot tenminste 2026 committeren nu ook ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep zich voor langere tijd als Premium Partner aan PSV tot in ieder geval 2025.

 

De drie bedrijven uit Metropoolregio Brainport Eindhoven hebben zich voor nog minimaal drie jaar verbonden aan het unieke samenwerkingsverband, dat zichtbaar op het shirt van PSV wordt uitgedragen. Met CSU is er bovendien een nieuwe partner bij dit bijzondere partnership aangesloten.

 

“We zijn erg blij dat het bedrijfsleven zich samen achter PSV schaart en zich zo eensgezind inzet voor een sterk Brainport Eindhoven”, aldus Sylvia van Es, President Philips Nederland. “Deze regio is wereldwijd uniek doordat we technologisch continu vooroplopen. Dit Partnership sluit daar naadloos bij aan”.

Video thumbnail image

Van en voor iedereen

De samenwerking tussen Philips en PSV loopt nog tot 2031 en heeft betrekking op de naamgeving van het Philips Stadion en het innovatie partnerschap, waarbij PSV en Philips samenwerken aan nieuwe innovaties die het topsportklimaat van de club bevorderen, zoals bijvoorbeeld het PSV Top Performance Center. Daarnaast heeft Philips zich tot 2026 gecommitteerd aan het Brainport Eindhoven Partnership.

 

Deze innovatieve samenwerking is gestart op 1 juli 2019. De bedrijven, allen afkomstig uit Brainport Eindhoven, geven een nieuwe invulling aan de samenwerking tussen bedrijfsleven en topsport.

CEO's Brainport Eindhoven

In aanvulling op de financiële bijdrage vanuit deze bedrijven werken deze bedrijven ook samen aan projecten om de regio naar een nog hoger niveau te brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de scholenchallenge om jongeren te enthousiasmeren voor techniek, het Partnerfonds Brainport Eindhoven voor de regio en het vitaliteitsplatform voor medewerkers.
 
De bedrijven zetten niet hun eigen bedrijfsnamen maar ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ op de borst van de PSV-spelers. Samen werken zij op die manier aan het aantrekken en behouden van technisch talent en investeren ze in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners van Brainport Eindhoven, zodat de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio wordt versterkt.

 

Sylvia van Es: “Philips heeft diepe wortels in Eindhoven en ziet PSV als een verbindende factor binnen de Brainport regio voor het bedrijfsleven en de inwoners. De aantrekkingskracht voor talent van deze regio is voor ons daarom van enorm belang. We willen dat iedereen zich hier onderdeel van Brainport voelt.”

Uniek samenwerkingsverband gaat door

“De samenwerking tussen deze topbedrijven en PSV wordt door velen gezien als het ultieme voorbeeld van hoe we als één regio samen de wereld veroveren”, reageert Algemeen Directeur Toon Gerbrands van PSV.

 

“Uit onderzoek bleek al dat Brainport Eindhoven steeds meer bekend staat als een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving. Dat maakt ons trots. Daarbovenop willen we meer onderstrepen dat Brainport Eindhoven van en voor iedereen is. We willen dat meer mensen trots zijn om bij Brainport Eindhoven te horen. Deze drie partijen gaan zich daar samen met de andere partners en PSV hard voor maken de komende jaren.”

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20

You are about to visit a Philips global content page

Continue

(Meer) gerelateerd nieuws

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.