Privacyverklaring Philips Sonicare


Deze Privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op [04] december 2018.

De Philips Sonicare-app ('App') adviseert gebruikers wereldwijd over de verbetering van hun poetsgedrag en mondhygiëne ('Diensten'). De App maakt gebruik van persoonlijke gegevens die door de Philips Sonicare verbonden tandenborstel ('Apparaat') en/of de App worden verzameld of verwerkt.

 

Het doel van deze Privacyverklaring is u inzicht te geven in de wijze waarop wij omgaan met uw privacy wanneer u gebruikmaakt van onze Diensten. Zo informeren we u over welke gegevens we verzamelen, waarom we die verzamelen en wat we ermee doen, en wat uw rechten zijn. Deze Privacyverklaring heeft betrekking op alle persoonlijke gegevens die worden verzameld of verwerkt door het Apparaat en/of de App, die wordt beheerd door Philips Consumer Lifestyle B.V. of een gelieerde organisatie of dochteronderneming ('Philips', 'onze' of 'wij').

 


Lees ook onze Cookieverklaring en Gebruiksvoorwaarden. Hierin staat beschreven onder welke voorwaarden u van onze Diensten gebruik kunt maken.

Welke persoonlijke gegevens worden verzameld en voor welke doeleinden?


Wanneer wij onze Diensten leveren, zoals wanneer u de App gebruikt, downloadt en installeert, ontvangen of verzamelen wij persoonlijke gegevens zoals hieronder nader beschreven. 
account data

Gevoelige persoonlijke gegevens

Wij verzamelen de volgende gevoelige gegevens:


  • De poetsgegevens van uw Apparaat wanneer u verbinding maakt met de App. Wij verzamelen deze gegevens om u feedback en realtime tips te bieden tijdens het poetsen. 
  • Gegevens over uw mondverzorging, waaronder uw poetsdoelen en andere gewoontes/activiteiten op het gebied van mondverzorging (zoals flossen en spoelen), en de antwoorden die u geeft op de pagina Persoonlijke info bij Introductievragenlijst en Aandachtsgebied (bijvoorbeeld over plakvorming, bloedend tandvlees, terugtrekkend tandvlees en mogelijke gaatjes). We verzamelen deze gegevens om u te helpen uw poetsgedrag en mondhygiëne aan te passen, en uw mondgezondheid blijvend te verbeteren. We doen dit door de voortgang van uw doelen te meten en aanbevelingen voor mondverzorging te doen, zodat u uw poetsdoelen kunt behalen.

    We gebruiken uw gevoelige gegevens ook om u persoonlijke Diensten te bieden, zoals begeleiding bij het poetsen en synchronisatie met uw persoonlijke 3D-gebitsmodel in de App; om u een aangepast programma te bieden zodat u gemiste plekjes direct alsnog kunt poetsen; om de effectiviteit van uw opzetborstel bij te houden; en om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen, zoals nader beschreven in de paragraaf 'Gecombineerde gegevens' hieronder.

    Voordat we gevoelige gegevens verzamelen, brengen we u daarvan op de hoogte en vragen we om uw uitdrukkelijke toestemming, overeenkomstig artikel 9.2.a. van verordening (EU) 2016/679. We verzoeken u om ons - behalve de hierboven genoemde gegevens - geen gevoelige persoonlijke gegevens (bijv. burgerservicenummers, informatie met betrekking tot raciale of etnische afkomst, politieke voorkeur, religieuze, filosofische of andere overtuigingen, gezondheid, seksleven of seksuele geaardheid, biometrische of genetische kenmerken, crimineel verleden of vakbondslidmaatschap) te verstrekken, via de App of op enige andere manier.
Meer informatieMinder informatie

Accountgegevens

We verzamelen uw persoonlijke gegevens wanneer u een account aanmaakt. U kunt zich aanmelden bij de App met een MyPhilips-account of met een socialmediaprofiel. De persoonlijke gegevens die wij verzamelen, omvatten uw voornaam, gebruikersnaam, profielfoto, e-mailadres, geslacht, geboortedatum/leeftijd, land, taal en wachtwoord. Van gebruikers in China verzamelen we ook telefoonnummers.


Als u zich aanmeldt via social media, kunnen we de volgende persoonlijke gegevens verzamelen: uw profielgegevens (zoals profielfoto, korte beschrijving, geslacht, profiel-URL, geboortedatum, website en locatie) en uw e-mailadres.  Uw socialmediaprovider verzamelt mogelijk informatie over het feit dat u de App gebruikt en zich aanmeldt via uw socialmedia-account. Lees de Privacyverklaring van uw socialmediaprovider (zoals Facebook of Google+) goed door. Hierin wordt u geïnformeerd over hun privacybeleid, zoals welke persoonlijke gegevens ze verzamelen en hoe ze die gegevens gebruiken, verwerken en beschermen.
 

  • De verzamelde persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw account aan te maken en te beheren. U kunt uw account gebruiken om zich veilig aan te melden bij de App. Als u een MyPhilips-account aanmaakt om zich aan te melden bij de App, sturen we u een welkomste-mail om uw gebruikersnaam en wachtwoord te verifiëren, en gebruiken we uw e-mail ook om door u gestelde vragen te beantwoorden of om strikt servicegerelateerde aankondigingen te sturen, of directmarketingmails indien u daarvoor hebt gekozen. U kunt uw MyPhilips-account ook gebruiken om een Philips-product of -dienst te bestellen, of om deel te nemen aan een promotieaanbieding of spel, aan een socialmedia-activiteit in het kader van een Philips-promotieaanbieding (bijvoorbeeld op 'vind-ik-leuk' of 'delen' klikken) of aan een producttest of enquête.

    Aangezien we uw Accountgegevens gebruiken om Diensten te leveren, achten wij de verwerking van gegevens noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent en waaraan u gebonden bent krachtens artikel 6.1. (b) van verordening (EU) 2016/679.
Meer informatieMinder informatie
Data filled in by you

Overige verstrekte gegevens

Deze gegevens bevatten antwoorden op de vragen in de vragenlijst die u bij aanmelding heeft ingevuld, alsmede antwoorden op andere relevante vragen rond uw gewoonten en activiteiten op het gebied van de mondverzorging.

 

  • De verzamelde gegevens worden gebruikt om u te helpen uw poetsgewoontes en mondhygiëne te verbeteren en uw gewoontes met betrekking tot mondhygiëne blijvend te veranderen. Dat doen we door uw vooruitgang te meten en door u aanbevelingen te doen op het gebied van de mondverzorging, waarmee u uw doelen kunt bereiken. 

Apparaatgegevens

We verzamelen apparaatspecifieke informatie wanneer u het Apparaat installeert, verbinding maakt met het Apparaat of het Apparaat gebruikt. Deze informatie omvat onder andere het unieke apparaatnummer, evenals sessie- en gebruiksgegevens: informatie over hoe u het Apparaat gebruikt.

 

Het Apparaat registreert ook (i) gebruiksgegevens van het Apparaat, zoals de gebruikstijd en het batterijniveau; (ii) sensorgegevens zoals de poetsstand, en de positie, beweging en druk van de borstel; en (iii) het type en het gebruik van uw opzetborstel, en streamt deze gegevens naar de App.

 

  •  We gebruiken deze gegevens om ze te synchroniseren met uw voortgangsrapport in de App, om de effectiviteit van uw opzetborstel bij te houden en om u een melding te sturen wanneer de opzetborstel aan vervanging toe is.

 

Aangezien uw Apparaatgegevens alleen worden verwerkt om onze Diensten te kunnen leveren, achten wij deze verwerking noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent en waaraan u gebonden bent krachtens artikel 6.1.(b) van verordening (EU) 2016/679.

Meer informatieMinder informatie
Cookies

Cookies

In sommige landen gebruiken we cookies, tags of vergelijkbare technologieën ('Cookies') om onze Diensten uit te voeren, te leveren, te verbeteren, te begrijpen en aan uw behoeften aan te passen. Dankzij Cookies kunnen we uw mobiele apparaat herkennen en uw persoonlijke gegevens verzamelen, waaronder het unieke gebruikersnummer van uw apparaat, het IP-adres van uw mobiele apparaat, het type mobiele internetbrowser of besturingssysteem dat u gebruikt, sessie- en gebruiksgegevens, en aan diensten gerelateerde prestatiegegevens: informatie over hoe u de App gebruikt.

 

Voordat we Cookies installeren, vragen we daarvoor uw toestemming.  Raadpleeg voor meer informatie over het gebruik van Cookies in deze App onze Cookieverklaring. U vindt deze verklaring onder de privacyinstellingen van de App.

Meer informatieMinder informatie
Location data

Transactiegegevens

Als u betaalt voor onze Diensten, ontvangen wij mogelijk informatie en een bevestiging (zoals een bewijs van betaling), onder andere van appstores of andere derde partijen die uw betaling verwerken.


Klantenservice

Wanneer u een beroep doet op onze klantenservice, kunnen we u vragen om informatie te verschaffen over uw gebruik van onze Diensten, waaronder uw interactie met Philips, en hoe we contact met u kunnen opnemen, zodat we de juiste ondersteuning kunnen bieden. We gebruiken uw gegevens voor de exploitatie en levering van onze Diensten, waaronder het bieden van klantenondersteuning, en het verbeteren, herstellen en aanpassen van onze Diensten. We gebruiken uw gegevens ook om te antwoorden wanneer u contact met ons opneemt.


Wij achten de verwerking van uw klantenservicegegevens noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent en waaraan u gebonden bent krachtens artikel 6.1.(b) van verordening (EU) 2016/679.

Combined data

Gecombineerde gegevens

We kunnen uw persoonlijke gegevens, waaronder Accountgegevens, Gevoelige gegevens en Cookies, combineren met gegevens die we verzamelen tijdens uw interacties met en het gebruik van de digitale kanalen van Philips, zoals social media, websites, e-mails, apps en verbonden producten. Deze gegevens omvatten uw IP-adressen, Cookies, informatie over mobiele apparaten, berichten waarop u klikt of tikt, locatiegegevens en websites die u bezoekt.

 

We gebruiken uw Gecombineerde gegevens om de inhoud, functionaliteit en bruikbaarheid van de App, Appara(a)t(en) en Diensten te verbeteren, en om nieuwe producten en services te ontwikkelen. Naar ons oordeel is de verwerking van uw Gecombineerde gegevens in dit geval gebaseerd op een rechtmatig belang van Philips en rechtsgeldig krachtens artikel 6.1. (f) van verordening (EU) 2016/679.  We kunnen uw Gecombineerde gegevens ook, na verwijdering van individuele persoonlijke gegevens, samenvoegen met andere gegevens ten behoeve van publicaties, presentaties, rapporten of andere (marketing) berichten, die we zowel voor interne als externe doeleinden kunnen gebruiken.


Als u hebt aangegeven dat u promotionele berichten wilt ontvangen over producten, diensten, events en aanbiedingen van Philips die mogelijk relevant voor u zijn op basis van uw voorkeuren en online gedrag, kunnen we u marketing- en reclameberichten sturen via e-mail, telefoon en andere digitale kanalen, zoals mobiele apps en social media. We kunnen ook uw Gecombineerde gegevens analyseren om de berichten aan uw voorkeuren en gedrag aan te passen, en u een relevantere en persoonlijkere ervaring te bieden.   Voordat we u promotionele berichten sturen, vragen we daarvoor uw toestemming. 

Meer informatieMinder informatie

Machtigingen

Wanneer de App een machtiging nodig heeft voor toegang tot de sensors (denk aan camera, wifi, geografische locatie of bluetooth) of andere gegevens (zoals foto's, agenda-items of contactpersonen) van uw mobiele apparaat, ten behoeve van de Diensten, vragen we hiervoor uw toestemming.


  • Voor Android-besturingssystemen zijn ruwe locatiegegevens nodig om verbinding te maken met uw Apparaat. 
  • Voor iOS-besturingssystemen is de geografische locatie nodig om te weten wanneer de App zich in de buurt van een Apparaat bevindt. 
  • U kunt de verzameling van locatiegegevens op elk gewenst moment blokkeren via de instellingen van uw App of mobiele apparaat.   
  • Soms vereist het besturingssysteem van uw mobiele apparaat om technische redenen een machtiging. In dat geval kan de App vragen om een machtiging voor toegang tot de betreffende sensors of gegevens. We verzamelen die gegevens echter niet, tenzij dit nodig is om de Diensten te leveren en alleen nadat u daarvoor toestemming hebt verleend.

 

Meer informatieMinder informatie
Third parties

Met wie worden Persoonlijke gegevens gedeeld?


Philips kan uw persoonlijke gegevens delen met externe dienstverleners, zakenpartners of andere derde partijen, overeenkomstig deze Privacyverklaring en/of toepasselijke wetgeving.

Dienstverleners

Wij werken samen met externe dienstverleners om onze diensten te kunnen exploiteren, leveren, verbeteren, begrijpen, aanpassen, ondersteunen en vermarkten.

 

We kunnen uw persoonlijke gegevens delen met de volgende dienstverleners:

 

  •     IT- en cloudproviders

Deze dienstverleners leveren de hardware, software, netwerken, opslag, transactiediensten en/of gerelateerde technologieën die nodig zijn om de App te laten draaien of de Diensten te leveren.

 

  •     Betaling

Wij werken samen met WorldPay. Deze dienstverlener beheert en verwerkt uw financiële gegevens met betrekking tot de betaalfuncties in deze App, waaronder appstores of andere derden die uw betaling verwerken.

 

Philips eist van zijn dienstverleners dat ze een toereikende bescherming van uw persoonlijke gegevens bieden, vergelijkbaar met het niveau dat wij zelf bieden. We eisen van onze dienstverleners dat ze uw persoonlijke gegevens alleen verwerken overeenkomstig onze instructies en alleen voor de hierboven genoemde specifieke doeleinden, dat ze slechts de minimale hoeveelheid gegevens gebruiken die nodig is om een specifieke dienst te leveren en dat ze de veiligheid van uw persoonlijke gegevens beschermen.

 

Andere derde partijen

Philips kan ook samenwerken met andere derde partijen die uw persoonlijke gegevens voor eigen doeleinden verwerken. Als Philips persoonlijke gegevens deelt met derden die uw persoonlijke gegevens voor eigen doeleinden gebruiken, zal Philips, overeenkomstig de toepasselijke wetgeving, u daarvan op de hoogte brengen en/of daarvoor om toestemming vragen alvorens uw persoonlijke gegevens te delen. Lees in dat geval de privacyverklaringen van deze derde partijen zorgvuldig door. Hierin wordt u geïnformeerd over hun privacybeleid, zoals welke persoonlijke gegevens ze verzamelen en hoe ze die gegevens gebruiken, verwerken en beschermen.

 

Philips verkoopt soms een (onderdeel van een) bedrijf aan een andere onderneming. Bij een dergelijke eigendomsoverdracht worden mogelijk ook uw persoonlijke gegevens aan de kopende partij overgedragen als deze gegevens rechtstreeks verband houden met het verkochte bedrijf. Al onze rechten en plichten die in de Privacyverklaring zijn vastgelegd, kunnen door Philips vrijelijk aan elk van de aan ons gelieerde ondernemingen worden toegewezen, in verband met een fusie, overname, herstructurering of verkoop van bedrijfsmiddelen, van rechtswege of anderszins, en we kunnen uw persoonlijke gegevens overdragen aan de aan ons gelieerde ondernemingen, aan rechtsopvolgers of nieuwe eigenaars.

 

Op uw verzoek kunnen we uw persoonlijke gegevens delen met de volgende derde partijen:
 

  • Delta Dental (alleen VS).
  • ONVZ (alleen Nederland).
  • Amazon (als Amazon DRS beschikbaar is in uw land en u zich daarvoor hebt aangemeld).


Deze derde partijen kunnen u hun eigen diensten leveren. We kunnen uw persoonlijke gegevens met deze derde partijen delen op uw verzoek en/of overeenkomstig de toepasselijke wetgeving.


We will retain your personal data for as long as needed or permitted in light of the purpose(s) for which the data is collected. The criteria we use to determine our retention periods include: (i) the length of time you use the App and Services; (ii) whether there is a legal obligation to which we are subject; or (iii) whether retention is advisable in light of our legal position (such as in regard to applicable statutes of limitations, litigation or regulatory investigations)Data about your interactions and usage of the Philips digital channels such as social media, websites, emails, apps and connected product. This data may include: IP address, cookies, device information, communications you click on or tap, location details, websites you visit.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europe, US, Latin-American, Tokyo or Sydney and China.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europe, US, Latin-American, Tokyo or Sydney and China.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europe, US, Latin-American, Tokyo or Sydney and China.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europe, US, Latin-American, Tokyo or Sydney and China.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europe, US, Latin-American, Tokyo or Sydney and China.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europe, US, Latin-American, Tokyo or Sydney and China.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Meer informatieMinder informatie
Third parties

Amazon Dash Replenishment Services
In sommige landen bieden wij onze BrushSync-nabestelservice ('BrushSync'). Wanneer u zich abonneert op BrushSync, bestelt de App automatisch nieuwe opzetborstels voor u via de Dash Replenishment Service van Amazon ('DRS'). Hiervoor moet u zich aanmelden bij uw Amazon-account, zodat Amazon u zijn eigen diensten kan bieden. Lees de Algemene voorwaarden en de Privacyverklaring van Amazon goed door. Hierin wordt u geïnformeerd over hun privacybeleid, zoals welke persoonlijke gegevens ze verzamelen en hoe ze die gegevens gebruiken, verwerken en beschermen.


Wanneer u zich aanmeldt voor een BrushSync-abonnement, delen we de volgende gegevens met Amazon: het serienummer van uw Apparaat, het model (HX-nummer) van uw Apparaat en het moment waarop een nieuwe opzetborstel moet worden besteld ('BrushSync-gegevens').  We slaan uw Amazon-klantnummer op, zodat we uw abonnement kunnen bijhouden. Zodra u uw BrushSync-abonnement opzegt, verwijderen we uw klantnummer.  U kunt op elk gewenst moment (i) bestellingen pauzeren of aanpassen via de instellingen voor nabestellen op de pagina Mijn opzetborstel in de App; en/of (ii) elke bestelling annuleren via Amazon.


Aangezien uw BrushSync-gegevens en uw Amazon-klantnummer alleen voor de bovengenoemde doeleinden worden verwerkt wanneer u zich abonneert op BrushSync, achten wij deze verwerking noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent en waaraan u gebonden bent krachtens artikel 6.1.(b) van verordening (EU) 2016/679.

Meer informatieMinder informatie

Internationale overdracht
Uw persoonlijke gegevens kunnen worden opgeslagen en verwerkt in elk land waar wij vestigingen hebben of met dienstverleners samenwerken. Wanneer u gebruikmaakt van onze Diensten, gaat u akkoord met de overdracht (indien van toepassing) van informatie naar andere landen dan het land waar u woont, waar mogelijk andere regels gelden inzake gegevensbescherming dan in uw eigen land. In bepaalde omstandigheden hebben rechtbanken, wetshandhavingsinstanties, regelgevende instanties of veiligheidsautoriteiten in die andere landen het recht op inzage in uw persoonlijke gegevens.


Als u woonachtig bent in de EER, kunnen uw persoonlijke gegevens worden overdragen aan onze dienstverleners of gelieerde ondernemingen in niet-EER-landen die volgens de Europese Commissie een adequaat niveau van gegevensbescherming bieden overeenkomstig de EER-normen (de volledige lijst van deze landen vindt u hier. Voor de overdracht van gegevens vanuit de EER naar landen waar het niveau volgens de Europese Commissie ontoereikend is, zoals de Verenigde Staten, hebben we gepaste maatregelen getroffen om uw gegevens te beschermen, zoals onze Bindende bedrijfsvoorschriften voor gegevens van klanten, leveranciers en zakelijke partners en/of standaard contractuele clausules die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie. Klik voor een exemplaar van deze maatregelen op de bovenstaande link of neem contact met ons op via privacy@philips.com.

Meer informatieMinder informatie
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
We bewaren uw persoonlijke gegevens zo lang als nodig of toegestaan is gezien het doeleinde of de doeleinden waarvoor de gegevens zijn verzameld. We gebruiken de volgende criteria om de bewaarperiode te bepalen: (i) de duur waarvoor u de App en Diensten gebruikt; (ii) of wij zijn gebonden aan een wettelijke verplichting; en (iii) of het bewaren van de gegevens raadzaam is gezien onze rechtspositie (bijv. in verband met toepasselijke verjaringstermijnen, geschillenprocedures of onderzoeken van toezichthoudende instanties).
Choices and rights

Uw keuzen en rechten

Indien u een verzoek wilt indienen om de door u verstrekte persoonlijke gegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen, of om de verwerking van deze gegevens te beperken, dan wel bezwaar wilt maken tegen de verwerking van deze gegevens, of indien u een elektronische kopie van uw persoonlijke gegevens wilt ontvangen om deze aan een ander bedrijf over te dragen (voor zover dit recht op gegevensoverdracht wordt geboden door de toepasselijke wetgeving), kunt u contact met ons opnemen via privacy@philips.com. Wij zullen op uw verzoek reageren conform de toepasselijke wetgeving.


Vermeld in uw verzoek duidelijk welke persoonlijke gegevens u wilt inzien, corrigeren of verwijderen, of van welke persoonlijke gegevens u de verwerking wilt beperken, dan wel tegen welke verwerking u bezwaar wilt maken. Voor uw eigen bescherming kunnen we alleen verzoeken uitvoeren betreffende de persoonlijke gegevens die aan uw account zijn gekoppeld, uw e-mailadres of andere accountgegevens die u gebruikt om ons uw verzoek te sturen. Mogelijk moeten we uw identiteit controleren voordat we uw verzoek kunnen uitvoeren. We proberen zo snel als redelijkerwijs mogelijk aan uw verzoek te voldoen.


Indien wij uw persoonlijke gegevens verzamelen en/of verwerken op basis van uw toestemming, dan kunt u deze toestemming te allen tijde weer intrekken, zonder afbreuk te doen aan de rechtmatigheid van verwerking die heeft plaatsgevonden voorafgaand aan de intrekking van uw toestemming.


Let wel: indien u (enkele van) uw keuzen en rechten benut, kunt u wellicht niet meer (volledig) gebruikmaken van onze Diensten.

Meer informatieMinder informatie
We protect your personal data
Wij beschermen uw persoonlijke gegevens

We nemen onze plicht om de door u aan Philips toevertrouwde gegevens te beschermen tegen onopzettelijke of ongeoorloofde wijziging, verlies, misbruik, openbaarmaking of inzage, zeer serieus. Voor de bescherming van uw gegevens maakt Philips gebruik van diverse beveiligingstechnologieën en technische en organisatorische maatregelen. Daartoe installeren we, onder andere, systemen voor toegangsbeheer, firewalls en veilige protocollen.

Meer informatieMinder informatie
Special information for parents
Speciale informatie voor ouders

Hoewel de Diensten niet op kinderen zijn gericht, zoals bepaald door de toepasselijke wetgeving, is het Philips-beleid om aan de wet te voldoen wanneer toestemming van de ouder of voogd is vereist om persoonlijke gegevens van kinderen te verzamelen, gebruiken of openbaren. Wij hechten veel waarde aan de bescherming van de privacy van kinderen en moedigen ouders en voogden sterk aan om een actieve rol te spelen in de onlineactiviteiten en interesses van hun kinderen.

 

Ouders of voogden die vernemen dat hun kind - zonder hun toestemming - zijn of haar persoonlijke gegevens aan ons heeft verstrekt, kunnen contact met ons opnemen via privacy@philips.com. Als wij vaststellen dat een kind ons persoonlijke gegevens heeft verstrekt, verwijderen wij zijn/haar gegevens uit onze bestanden.

Meer informatieMinder informatie
Local specific information
Lokale specifieke informatie: privacyrechten in Californië (alleen VS)

Volgens de California Civil Code, sectie 1798.83, kunnen onze klanten die woonachtig zijn in Californië, één keer per jaar kosteloos informatie opvragen en ontvangen over de persoonlijke gegevens (indien van toepassing) die we in het voorafgaande kalenderjaar aan derden hebben verstrekt voor directmarketingdoeleinden. Deze informatie omvat, indien van toepassing, een lijst van de categorieën persoonlijke gegevens die zijn gedeeld, en de namen en adressen van alle derde partijen waarmee wij informatie hebben gedeeld in het direct voorafgaande kalenderjaar. Als u woonachtig bent in Californië en een dergelijk verzoek wilt indienen, verwijzen we u naar onze privacywebsite: https://www.philips.nl/c-e/questions-and-feedback.html.

Meer informatieMinder informatie
Changes to the privacy notice
Wijzigingen in deze Privacyverklaring

Onze Diensten kunnen van tijd tot tijd zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. We behouden ons daarom het recht voor om deze Privacyverklaring van tijd tot tijd te wijzigen of bij te werken. Wanneer we deze Privacyverklaring bijwerken, passen we ook de datum bovenaan deze Privacyverklaring aan.

 

We raden u aan om regelmatig de nieuwste versie van deze Privacyverklaring te lezen.

 

De nieuwe Privacyverklaring wordt onmiddellijk na publicatie van kracht. Indien u niet akkoord gaat met de herziene verklaring, dient u uw voorkeuren te wijzigen of te overwegen het gebruik van onze Diensten te staken. Door gebruik te blijven maken van onze Diensten nadat deze wijzigingen van kracht zijn geworden, verklaart u dat u bent geïnformeerd over de herziene Privacyverklaring en dat u ermee akkoord gaat.

Meer informatieMinder informatie
Contact

Contact opnemen

Mocht u vragen hebben over deze Privacyverklaring of over de wijze waarop Philips uw persoonlijke gegevens gebruikt, dan kunt u contact opnemen met onze functionaris voor de gegevensbescherming via privacy@philips.com. U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende instantie in uw land of regio.
 

100719-Philips Oral Healthcare, LLC

22100 Bothell Everett Highway,

Bothell, WA 98021 VS