"Als onderdeel van onze inspanningen om duurzame innovaties op het gebied van gezondheidstechnologie te leveren, zonder dat dit ten koste gaat van de planeet, zet Philips zich volledig in voor de doelstellingen van het Akkoord van Parijs", aldus Frans van Houten, CEO van Royal Philips. "We zien vermindering van onze CO2-uitstoot als een belangrijke voorwaarde voor duurzame groei en het zal ons in staat stellen onze klanten groene producten en oplossingen aan te bieden, welke al 60% van de omzet van Philips vertegenwoordigen [2]".
Om het gecombineerde doel van duurzaamheid en groei te bereiken, heeft Philips een strategie gekozen om economische groei los te koppelen van de uitstoot van broeikasgassen. Dit wordt bereikt door initiatieven als de aankoop van duurzame elektriciteit, materiaalreductie, recycling/hergebruik van apparatuur, minder gebruik van luchttransport voor personeel/vracht, en EcoDesign. Dit alles heeft de CO2-uitstoot van het bedrijf de afgelopen vijf jaar aanzienlijk verminderd.
Meer informatie over 'Healthy people, sustainable planet'
[1] IPCC, 2014: Climate Change 2014: Synthesis Report. Contribution of Working Groups I, II and III to the Fifth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [Core Writing Team, R.K. Pachauri and L.A. Meyer (eds.)]. IPCC, Geneva, Switzerland, 151 pp.
[2] Green Revenues are revenues generated through products and solutions that offer a significant environmental improvement in one or more Green Focal Areas: Energy efficiency, Packaging, Hazardous substances, Weight, Circularity and Lifetime reliability. For healthcare equipment, remote serviceability is another Green Focal Area. The lifecycle approach is used to determine a product’s overall environmental improvement. It calculates the environmental impact of a product over its total life cycle (raw materials, manufacturing, product use and disposal).