Nieuwscentrum

7 juni 2018

Philips Foundation en Young Impact presenteren Cook for Good Box

Een recept voor een betere wereld

• Philips wil gezond koken en samen eten als vaste traditie onder jongeren steunen
  • Samen koken en samen eten verbindt! Philips deelt de Cook for Good Box uit aan jongeren die hiermee levens van anderen willen raken
  • Elke groep jongeren die met de Cook for Good Box gekookt heeft, geeft deze Box met persoonlijk recept weer door aan de volgende groep: pay it forward!

Eindhoven – Philips gelooft dat er altijd een manier is om het leven beter te maken. Daarom sponsort de Philips Foundation Young Impact, een organisatie die jongeren ondersteunt die tijd en energie willen steken in het helpen van anderen en het verbeteren van de wereld. Woensdagavond 6 juni vond de Young Impact Celebration plaats in Ahoy Rotterdam, waar ruim 7.000 jongeren aanwezig waren die afgelopen jaar een ‘challenge’ aangingen of een project opgezet hebben, die de wereld een stukje mooier maakt. Tijdens de Celebration presenteerden Philips met Young Impact de Cook for Good Box; een Box die alles bevat wat je nodig hebt om een gezonde en lekkere maaltijd samen met of voor anderen te kunnen koken.

Recept voor een betere wereld

Jongeren die samen met anderen aan de slag willen om gezond en lekker te koken, kunnen de gratis Cook for Good Box aanvragen. De eerste Boxen werden gisteren uitgedeeld tijdens de Young Impact Celebration in Ahoy, Rotterdam, een groots event, met optredens en inspirerende sprekers zoals Ronnie Flex, Kriss Kross Amsterdam en StukTV, gepresenteerd door Katja Schuurman en Daan Boom. De Cook for Good Boxen werden uitgedeeld door Young Impact ambassadeur Teske de Schepper en Philips Chef Martin Senders. Zij hebben ook samen met een groep jongeren gekookt tijdens de Kook Challenge die eerder dit jaar plaats vond.

Francis Das

General Manager Personal Health Philips Benelux.

Koken en eten met vluchtelingen

Een van de succesvolle challenges die gevierd werden, is de Kook Challenge van de Philips Foundation. Kinderen van Philips medewerkers gingen onlangs samen met jonge vluchtelingen uit Eritrea onder leiding van Philips Chef Martin Senders gezonde en lekkere gerechten koken en eten. Doel was om elkaar beter te leren kennen en samen te ontdekken hoe leuk en gemakkelijk het is om gezond te koken. De ervaringen waren zo positief dat de Philips Foundation besloot dat het een vervolg moest krijgen. Daarom werd tijdens de Young Impact Celebration de Cook for Good Box gepresenteerd.

Geef de Box door

Het idee is simpel: de Cook for Good Box bevat verse ingrediënten, apparatuur en recepten waarmee jongeren zelf aan de slag kunnen om lekkere en gezonde gerechten te maken. De Boxen worden gratis beschikbaar gesteld aan groepen jongeren die samen met andere mensen willen koken om zo met elkaar kennis te maken. Met alleenstaande ouderen, bijvoorbeeld, vluchtelingen of mensen die door omstandigheden geen tijd of kans hebben zelf te koken. Iedere twee weken worden de Boxen – weer aangevuld met nieuwe ingrediënten – doorgegeven aan een volgende groep jongeren. Wie met de Box gekookt heeft, deelt zijn lekkerste recepten met de volgende groep.

Recepten delen

“We willen jongeren uitdagen om zelf gezond te gaan koken, zonder dat het hen heel veel tijd gaat kosten, want ik weet dat tijd een kostbaar begrip is voor jongeren. Maar gezond eten is ook kostbaar! Daarom stellen we vanuit Philips apparaten beschikbaar met gezonde ingrediënten, waarmee je binnen een korte tijd een gezonde en vooral ook lekkere maaltijd op tafel zet. Samen eten verbindt en dat moment van samen zijn en samen genieten, is heel belangrijk”, aldus Martin Senders, Philips Chef. “In iedere Box zijn enkele van mijn recepten te vinden maar ik ben natuurlijk vooral benieuwd naar de recepten die de jongeren zelf gaan delen!”

Het initiatief sluit naadloos aan op de missie van Philips, vertelt Francis Das, General Manager Personal Health Philips Benelux. “Bij Philips geloven we dat er altijd een manier is om het leven beter te maken en streven wij ernaar om in 2025 een positieve impact te hebben op de levens van 3 miljard mensen wereldwijd. Jongeren de kans geven om de wereld mooier te maken door contact te leggen met anderen en samen gezond en lekker te koken, past hier uitstekend bij.”

Meer informatie over de Cook for Good Box en de aanvraagprocedure is te vinden op https://challenges.youngimpact.nl/challenge/cook-for-good-box.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.