23 mei 2018

Philips en TPV sluiten wereldwijde merklicentieovereenkomst voor audio- en videoproducten en accessoires

AmsterdamKoninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat het een bindende intentieverklaring heeft getekend met TPV Technology Limited (stock code: 903) op grond waarvan Philips aan TPV een exclusief licentierecht verleent voor het gebruik van het Philips-merk voor de wereldwijde verkoop, marketing en distributie van audio- en videoproducten en accessoires.

De merklicentieovereenkomst gaat in op 1 juni van dit jaar en loopt tot ultimo 2023. De overeenkomst kan onder voorwaarden automatisch verlengd worden. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Tot voor kort was Gibson Innovations nog verantwoordelijk voor de wereldwijde verkoop, marketing en distributie van audio- en videoproducten en accessoires onder de merknaam Philips. Nadat moedermaatschappij Gibson Brands in de Verenigde Staten en vestigingen in andere landen een faillissementsaanvraag hadden ingediend, onderzocht Philips verschillende scenario's voor de continuïteit van audio- en videoproducten en accessoires met het Philips-merk.

TPV is al ruim tien jaar een ‘trusted partner’ van Philips. De merklicentieovereenkomst voor audio- en videoproducten en accessoires vormt een aanvulling op de merklicentieovereenkomsten die TPV al heeft met Philips, onder meer ten aanzien van televisies en monitors.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Forward-looking statements

This release contains certain forward-looking statements with respect to the financial condition, results of operations and business of Philips and certain of the plans and objectives of Philips with respect to these items. Examples of forward-looking statements include statements made about the strategy, estimates of sales growth, future EBITA, future developments in Philips’ organic business and the completion of acquisitions and divestments. By their nature, these statements involve risk and uncertainty because they relate to future events and circumstances and there are many factors that could cause actual results and developments to differ materially from those expressed or implied by these statements.

Steve Klink

Philips Global Press Office