Nieuwscentrum

mrt 01, 2023

Philips laat op AI-gebaseerde geïntegreerde diagnostische aanpak zien tijdens ECR 2023

Philips kondigde vandaag zijn radiologieportfolio van slim verbonden beeldvormingssystemen en leverancier-neutrale geïntegreerde radiologie-workflow oplossingen aan die te zien zijn op de internationale bijeenkomst van het European Congress of Radiology (ECR) (1-5 maart, Wenen, Oostenrijk). Bezoekers van Philips @The Blue Level op ECR, de grootste expositieruimte op het congres, zullen ervaren hoe de AI-technologie van Philips gegevens omzet in bruikbare inzichten om het diagnostisch vertrouwen te vergroten en de klinische resultaten te verbeteren, de ervaring van patiënten en medewerkers te verbeteren, de operationele efficiëntie te verhogen en de zorgkosten te helpen verlagen.

Clinicians using the Advanced Visualization Workspace

"Op de ECR van dit jaar zal Philips, samen met onze partners, demonstreren hoe onze nieuwste AI-gestuurde geïntegreerde slimme diagnostische systemen en informatica-oplossingen kunnen helpen de klinische complexiteit te verminderen en de operationele efficiëntie te stimuleren om personeelstekorten en burn-out van personeel te voorkomen, en dit alles terwijl de zorg voor patiënten wordt geoptimaliseerd", zegt Bert van Meurs, Chief Business Leader van Image Guided Therapy en Precision Diagnosis bij Philips. "Met onze op AI-gebaseerde technologie kunnen we routinetaken automatiseren en versnellen om patiëntgerichte inzichten te genereren uit grote hoeveelheden gegevens om de productiviteit te helpen verbeteren en de patiëntresultaten te vergroten. Aan de basis van elk van onze innovaties op ECR ligt de inzet van Philips om diagnostische oplossingen te leveren die ziekenhuizen helpen om blijvend waarde uit hun investeringen te halen."

Slimme verbonden beeldvormingssystemen met klinische en AI-technologie

Philips toont zijn nieuwste innovaties op het gebied van radiologie, cardiologie, pathologie en oncologie voor MR, CT, diagnostische röntgenapparatuur en echografie, waaronder MR SmartSpeed, die gebruik maakt van een bekroonde reconstructietechnologie met kunstmatige intelligentie (AI) [1] en zo de snelheid en beeldkwaliteit van MRI scans verhoogt. In samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum (Leiden, Nederland) innoveert Philips met AI om MRI-onderzoeken verder te versnellen en te verbeteren, met als doel de scantijden terug te brengen tot minder dan vijf minuten en gedetailleerde MRI-beelden te reconstrueren ondanks bewegingen van de patiënt of interne organen.

Geïntegreerde radiologie workflow oplossingen voor operationele efficiëntie

Het optimaliseren van klinische workflows kan verspilling helpen voorkomen en ziekenhuizen in staat stellen hun middelen efficiënter te gebruiken, wat zorgt voor een betere patiëntenstroom en het leveren van zorg van hogere kwaliteit aan patiënten. Op de ECR zal Philips zijn geavanceerde technologie voor het vereenvoudigen en verbinden van workflows onder de aandacht brengen om de variabiliteit en werkdruk van het personeel te verminderen, de operationele efficiëntie te vergroten en de ervaring van de patiënt te verbeteren.

Ga voor meer informatie over het volledig geïntegreerde radiologieportfolio van beeldvormings- en informaticaoplossingen van Philips die op de ECR te zien zijn naar de Philips ECR Press Backgrounder (Beschikbaar in het Engels). Lees ook meer over de inspanningen van Philips op het gebied van duurzaamheid voor radiologie-afdelingen.

Bezoek Philips op het Blue Level tijdens ECR, of virtueel via de interactieve online radiologie-ervaring van Philips en volg @PhilipsLiveFrom voor updates over #ECR2023 tijdens het evenement.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2022 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Beeldmateriaal

Imaging Orchestrator - the Radiology Operations Command Centre interface

Philips SmartSpeed MR software image

Philips MR 7700 product image

Spectral CT product side view

Deel op social media

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.