Nieuwscentrum

jul 05, 2022

Philips doneert eigen boot aan stichting Pride and Sports tijdens Pride Amsterdam botenparade

Philips schenkt tijdens Pride Amsterdam dit jaar haar boot in de wereldberoemde botenparade aan de stichting Pride and Sports. Als officiële sponsor van Pride Amsterdam vaart Philips al sinds 2016 mee tijdens de Canal Parade. Net als stichting Pride and Sports is het gezondheidstechnologiebedrijf van mening dat veilig sporten voor iedereen mogelijk zou moeten zijn. Daarom doneert Philips dit jaar haar boot aan deze Nederlandse stichting, zodat zij op zaterdag 6 augustus een platform krijgt om het belang van LGBTIQ+ inclusiviteit in de sport uit te dragen.

Stichting Pride and Sports is het nationale platform voor LGBTIQ+ in de sport. De stichting zet zich in voor een veilig sportklimaat voor alle sporters, ongeacht hun seksuele oriëntatie, genderidentiteit en genderexpressie of geslachtskenmerken. Jan Pieter de Lugt, voorzitter van Pride and Sports, is blij met de steun van Philips en grijpt deze kans met beide handen aan om de boodschap van het belang van een veilig sportklimaat voor iedereen zoveel mogelijk te delen en vergroten.

Je authentieke zelf zijn

“De toewijding van Philips aan inclusiviteit en diversiteit past bij waar we bij Pride and Sports voor staan. Om je authentieke zelf te zijn binnen de sport heb je een veilig sportklimaat en een positieve sportcultuur nodig voor alle atleten", aldus De Lugt.

"In veel delen van de wereld staan zwaarbevochten LGBTIQ+ rechten onder druk en moeten we de prestaties van de afgelopen decennia veiligstellen. Maar we zijn optimistisch, want we zien ook een nieuwe generatie opstaan. Een generatie die zelfverzekerd en inclusief is en zonder angst wil leven. Een generatie die de controle neemt over het leven en grenzen durft te stellen. We hebben nog veel te bereiken, maar de toekomst ziet er rooskleurig uit. "

Competitiever en innovatiever door diversiteit en inclusiviteit

Philips zet zich al meer dan een eeuw in voor het belang van sport en welzijn. Karin Middelburg, HR-lead Western Europe & Benelux bij Philips, benadrukt dat het van vitaal belang is dat iedereen in een veilige omgeving moet kunnen sporten en leven.

Karin Middelburg

HR-lead Western Europe & Benelux bij Philips

“Om mensen te laten deelnemen aan de samenleving en hun maximale potentieel te bereiken is het essentieel dat zij vrij zijn van discriminatie en vooroordelen in alle aspecten van hun leven, zowel persoonlijk als professioneel. Dat houdt ook in dat je de vrijheid hebt om te zijn wie je bent, waar je ook bent, want life is better when you are you.

Bij Philips geloven we dat een meer diverse en inclusieve werkplek ook zakelijk gezien verstandig is, omdat het ons competitiever en innovatiever maakt en we op die manier een betere werkplek kunnen zijn voor mensen die onze passie delen om het leven van mensen te verbeteren."

Pride Amsterdam: 'My Gender, My Pride'

Tijdens Pride Amsterdam 2022 staat genderidentiteit centraal, het thema is dit jaar dan ook ‘My Gender, My Pride’. Daarom koos stichting Pride and Sports ervoor om de boot het thema 'My Gender, My Pride, My Sport – Creating a safe-space is a team effort’ te geven. Sporten heeft bekende mentale en fysieke gezondheidsvoordelen. Om ervoor te zorgen dat de LGBTIQ+ gemeenschap kan blijven deelnemen en genieten van sport en de voordelen ervan, is het belangrijk dat ook zij kunnen sporten in een veilige omgeving zonder discriminatie, vooroordelen en uitsluiting.

Meer informatie over het inclusiviteit- en diversiteitsbeleid van Philips vindt u hier.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 79.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2021 een omzet van 17,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Over stichting Pride and Sports

Stichting Pride and Sports is een landelijke sportkoepelorganisatie die de belangen behartigt van LGBTIQ+ sporters en sportorganisaties in Nederland. ‘Je authentieke zelf zijn in de sport’ vraagt om een veilig sportklimaat en een positieve sportcultuur voor alle sporters. Ongeacht hun seksuele geaardheid, genderidentiteit en genderexpressie of geslachtskenmerken, worden mensen in een veilige omgeving gestimuleerd om zich verder te ontwikkelen. Pride and Sports is een ambitieuze vrijwilligersorganisatie voor en door de LHBTIQ+ gemeenschap. Door vakkennis uit te wisselen, netwerken te delen en waardevol onderzoek te ondersteunen met verschillende stakeholders, waaronder stakeholders uit het bedrijfsleven, kennisinstellingen, publieke sector en sport. Samen willen we de zichtbaarheid van de LGBTIQ+ gemeenschap binnen de sport vergroten en beleid beïnvloeden, zodat iedereen veilig deel kan blijven deelnemen aan sport.

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Mireen van Limpt

PR Manager Personal Health

Deel op social media

(Meer) gerelateerd nieuws

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.