sep 23, 2024 | 2 minuten leestijd
Kleine veranderingen maken een groot verschil. Ook als het gaat om je fysieke en mentale welzijn. Philips start daarom vanaf vandaag met de interne campagne ‘Voor het leven’, geheel in lijn met de start van de Nationale Vitaliteitsweek die loopt tot 29 september. In deze campagne dagen spelers van PSV de Philips-medewerkers uit om met kleine gewoontes (tiny habits) te kiezen voor een fitter, gezonder en socialer leven.
Een tiny habit is een eenvoudig en vooral leuke manier om gedrag te veranderen. De kracht zit in de eenvoud. Een tiny habit kost volgens de bedenker BJ Fogg weinig tijd, terwijl de positieve impact op het leven groot kan zijn. Met tiny habits kun je jezelf nieuw gedrag aanleren, waarbij het essentieel is dat je deze gewoonte koppelt aan een routinematige handeling. Zo ontstaat een nieuwe routine die het makkelijk maakt je nieuwe gedrag uit te voeren.
In de campagne leren Philips-medewerkers hoe makkelijk het is een gezonde keuze te maken. Ze worden bijvoorbeeld gestimuleerd om de trap te nemen in plaats van de lift, om tijdig een rustpauze te nemen, om stress te voorkomen door grenzen aan te geven en hulp te zoeken wanneer ze niet lekker in hun vel zitten. Ook worden ze uitgedaagd om water te drinken in plaats van een suikerhoudende drank en om (vaker) met de fiets naar het werk te komen. De campagne is de komende maanden te zien op de verschillende Philips-locaties (Eindhoven, Best, Amsterdam en Drachten).
“Philips is een supporter van gezond en fit leven en daarom lanceren we de campagne voor het leven”, zegt Marjolein Janssen, Health & Wellbeing manager bij Philips. “Deze campagne is onderdeel van ons ‘Health en WellBeing’-programma binnen Philips Nederland. Met Tiny Habits, dus met kleine gewoonten veranderingen dagen we uit om te starten met een gezonder en fitter leven. Of als je dat misschien al doet, om jouw collega's misschien te inspireren met een gezond en fit leven.”
“Als toonaangevend gezondheidstechnologiebedrijf zet Philips zich natuurlijk in om het leven van mensen te verbeteren. Zo ook voor onze collega's”, vult Philip Scholts, Manager Brand & Partnership, aan. “Bewustwording rondom het welzijn van onze collega’s zit in ons DNA. Immers, dit gedachtegoed was in 1913 de eerste doelstelling van de Philips sportvereniging voor lichamelijke en geestelijke verheffing van de werknemers. Het partnership met PSV is daarom uitermate relevant om te gebruiken voor deze interne vitaliteitscampagne.”
De ‘Voor het leven’-campagne is onderdeel van het Philips Health & Wellbeing’-programma. Hiermee biedt Philips op maat gemaakte ondersteuning voor gezondheid, veiligheid, welzijn en inzetbaarheid en worden medewerkers gestimuleerd om te kiezen voor een fysiek en mentaal gezond leven. Philips gelooft dat het bedrijf optimaal presteert wanneer hun medewerkers dat ook doen.