Philips viert 125 jaar innovatie en introduceert het eerste gepersonaliseerde 3D geprinte scheerapparaat


in een limited edition van 125 stuks

januari 21, 2016

Zelf vorm geven aan de toekomst van scheren? Philips biedt de unieke mogelijkheid een gepersonaliseerd scheerapparaat te ontwerpen. Deze 3D geprinte uitvoering zal ter gelegenheid van het 125-jarig bestaan van Philips in een exclusieve oplage van 125 scheerapparaten beschikbaar zijn.


 


Een unieke mogelijkheid om zelf de vorm, het accessoire, de dimensie en de kleur te bepalen. Kies een persoonlijke tekst voor op de zelfontworpen shaver. Via de website www.3Dshaver.com kan het scheerapparaat gepersonaliseerd, ontworpen en besteld worden.


De wereld van 3D printen is in evolutie. 3D printen wordt gezien als de innovatie waarin het productieproces persoonlijk wordt. Consumenten worden ontwerper van hun eigen producten. Zij bepalen in de toekomst het design.


Philips zet als eerste de stap om 3D printen te combineren met electrisch scheren. Consumenten hebben voor het eerst de mogelijkheid hun persoonlijk ontworpen scheerapparaat thuis te ontvangen en te gebruiken. Over een periode van 6 maanden kunnen er maximaal twee 3D geprinte scheerapparaten per dag worden besteld van de exclusieve oplage van 125 stuks. Philips blijft graag met de consument in contact om de reacties en ervaringen van consumenten in het persoonlijke proces te vernemen. Het is het begin van een nieuw tijdperk. Het is het begin van de toekomst van scheren, waarin de consument een centrale rol speelt.


Het gepersonaliseerde scheerapparaat is via een makkelijk stappenplan op www.3Dshaver.com te ontwerpen en te bestellen:


1. Selecteer het design
2. Vorm het design
3. Personaliseer het ontwerp
4. Kies de kleur
5. Selecteer het accessoire: Beard Styler of Precision Trimmer
6. Bestel en registreer
7. Binnen 2 à 3 weken wordt de gepersonaliseerde 3D geprinte shaver geleverd


Snel en glad scheren
De ochtendroutine wordt dankzij het MultiPrecision-systeem en volledig afspoelbare scheerhoofden versneld. Het scheerapparaat glijdt soepel over de huid en scheert dicht op de huid voor een ultiem glad resultaat. Dankzij de accessoires wordt het resultaat tot in detail geperfectioneerd. Van gevormde bakkebaarden tot een goed gedefineerde baard.


De limited edition is vanaf 21 januari 2016 exclusief via www.3dshaver.com in Nederland verkrijgbaar. Adviesprijs €99,-, inclusief bezorging.


Samenwerking
In samenwerking met Twikit en Shapeways presenteert Philips deze unieke collectie scheerapparaten. Twikit host de online configurator en de web shop, terwijl Shapeways de persoonlijk ontworpen scheerapparaten in 3D print via de zogenaamde Selective Laser Sintering (SLS) technologie. Philips produceert en assembleert het scheerappraat en appliceert verschillende beschermlagen voor een optimaal eindresultaat.

Contact

Anne-Marie Sleurink
Public Relations Philips Consumer Lifestyle Nederland
Tel: +31 622306529
Email: anne-marie.sleurink@philips.com

.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 106.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.