Met achtste jaar op rij sterkste reputatie van Nederland breekt Philips internationaal record in wereldwijde studie Reputation Institute

februari 12, 2015

Eindhoven, Nederland – Philips heeft een nieuw ‘wereldrecord’ in handen nu het merk voor de achtste maal op rij de sterkste reputatie van Nederland heeft, zoals blijkt uit de jaarlijkse online studie van het Reputation Institute in samenwerking met het Rotterdam School of Management (RSM). In geen van de 32 landen waar het reputatieonderzoek wordt uitgevoerd wist een bedrijf zo lang de toppositie in de nemen als merk met de sterkste reputatie. De studie keek gedurende 2014 naar de reputaties van de 30 grootste Nederlandse bedrijven en vroeg het Nederlands publiek in welke mate zij de bedrijven vertrouwen en repecteren, en waarom een merk wordt bewonderd.

 

Innovatie, zijn relevante producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen en maatschappelijk ondernemen zijn de elementen die worden herkend en geprezen door de buitenwereld.

 

De Reputation Award werd dinsdagavond uitgereikt in het Van Gogh Museum in Amsterdam door Professor Cees van Riel, Professor in Corporate Communication aan het RSM and mede-oprichter van het  Reputation Institute. De internationale reputatiestudie wordt al 15 jaar uitgevoerd en kijkt naar de 30 tot 50 grootste bedrijven in 32 landen.

 

Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips, zegt: “Ik ben opnieuw ontzettend trots dat Philips een topposititie in de ranglijst van het Reputation Institute heeft weten te bereiken. Om deze prijs voor de achtste maal op rij te mogen ontvangen is een bevestiging voor ons merk dat onze ambitie om het leven van miljarden mensen te verbeteren met zinvolle innovaties écht impact heeft. Al meer dan eeuw is Philips’ sterke reputatie een bron van motivatie voor onze medewerkers. Het inspireert ons om innovaties te ontwikkelen die de wereld gezonder en duurzamer maken. En ik ben overtuigd dat Philips ook ’s werelds toekomstige vernieuwers zal blijven inspireren.”

 

RSM Professor Cees van Riel: “Een goede uitvoering van de bedrijfsdoelstellingen zijn een vereiste voor een goede repuatie. Een reputatie verbeteren is enkel mogelijk wanneer een bedrijf producten en diensten maakt die worden gezien als relevant. Niet enkel door zijn klanten, maar ook door overheden, buren en de eigen medewerkers. De helderheid waarmee Philips de toegevoegde waarde van zijn LED-verlichting of oplossingen voor de gezondheidszorg uitlegt zijn de reden voor de hoge score over de jaren heen.”

Philips won voor de achtste maal op rij de Reputation Award.

 Van vlnr: Lucas van Grinsven, hoofd communicatie ASML,  Marjolijn Meynen, hoofd communicatie &  marketing Rijksmuseum, Nanda Huizing, hoofd Brand, Communications & Digital, Jeroen Tas, CEO Philips Healthcare Informatics, Solutions & Services en Cees van Riel, Professor in Corporate Communication aan het RSM.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Joost Maltha
Philips Benelux
Tel.: +31 6 10 55 8116
E-mail: joost.maltha@philips.com

.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum..