Nieuwscentrum

Goed poetsgedrag van kinderen beloond met de Brush Busters-app


Speciaal ontwikkelde app maakt van tandenpoetsen een leuke en interactieve ervaring

februari 12, 2015

Eindhoven – Philips maakt goed leren tanden poetsen nog leuker met de Brush Busters-app, een digitale innovatie speciaal ontworpen voor kinderen. De app is speciaal ontwikkeld om kinderen van jongs af aan een goede poetsroutine bij te brengen, voor een gezond gebit en een stralende lach.

 

Philips heeft in 2014 de nieuwe ‘Sonicare for Kids’-tandenborstel op de markt gebracht om ouders te helpen hun kinderen te leren zelf hun tanden te poetsen voor een goede mondhygiëne. Philips Sonicare begrijpt dat ouders altijd op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun kinderen te stimuleren om goed hun tanden te poetsen. Er is daarom veel tijd besteed aan de ontwikkeling van de Brush Busters-app om te zorgen dat deze een leuke en interactieve ervaring biedt.
 
“De meeste ouders vinden het niet altijd eenvoudig om hun kinderen te doordringen van het belang van tandenpoetsen, laat staan van de voordelen van twee keer per dag twee minuten lang poetsen, zoals door tandartsen wordt aanbevolen. Bij de ontwikkeling van de app hebben we daarom nauw samengewerkt met kinderen in de leeftijd van 7 tot 11 jaar. Zo konden we leuke personages en verhaaltjes creëren die hen echt aanspreken en hun aandacht vasthouden”, aldus Laura van der Laan, manager marketing bij Philips Sonicare.
 
Zestig tot negentig procent van de schoolgaande kinderen wereldwijd hebben gaatjes.[1] Philips Sonicare werkt daarom samen met kinderen en tandzorgprofessionals om het aantal kinderen met gebitsproblemen te verminderen. Met de Sonicare for Kids-tandenborstel en de Brush Busters-app kunnen ouders er nu op vertrouwen dat hun kinderen thuis optimale mond- en gebitsverzorging krijgen, en hopelijk minder tijd hoeven door te brengen in de tandartsstoel tijdens controles.
 
Innovatieve en interactieve technologie 
De unieke door Philips Sonicare ontwikkelde Brush Busters-app maakt gebruik van geluidsdetectie in combinatie met de Sonicare for Kids-tandenborstel, om te bepalen hoe vaak en hoe lang kinderen hun tanden poetsen.
 
Voor een volledige interactieve ervaring moet de Brush Busters-app worden gebruikt in combinatie met de Sonicare for Kids-tandenborstel. De app werkt echter ook met een willekeurige andere tandenborstel (zonder geluidsdetectie) om kinderen te helpen goede poetsgewoontes te ontwikkelen waarvan ze een leven lang plezier hebben.

Kinderen kunnen het gebit van de exclusief ontwikkelde stripfiguren redden telkens wanneer ze twee minuten lang poetsen, zoals aanbevolen door tandartsen. De app houdt de tijd bij tijdens het poetsen en moedigt het kind aan om elk deel van de mond te poetsen voor een grondige reiniging. Telkens wanneer het kind goed heeft gepoetst verschijnt er een nieuwe tand in de mond van de stripfiguur, totdat het gebit compleet is. Tandzorgprofessionals kunnen de app gebruiken om te controleren hoe vaak en hoe lang jongere patiënten hun tanden hebben gepoetst sinds de vorige controle, en om zo na te gaan of de app heeft geleid tot een verbetering van de mondhygiëne.
 
De app biedt ook een functie waarmee ouders kunnen controleren hoe vaak en hoe lang kinderen hun tanden poetsen. Ouders kunnen speciale beloningen toevoegen om hun kinderen nog meer aan te moedigen om regelmatig te poetsen. Zo wordt tandenpoetsen een leuke en gezellige activiteit waaraan ouders en kinderen samen plezier kunnen beleven.
 
De Brush Busters-app is vanaf nu in Nederland verkrijgbaar als gratis download voor Android en iOS.
 
[1] Bron: Wereldgezondheidsorganisatie 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas 
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com .

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.  .

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.