Nieuws en updates > Nieuws en updates over ventilatie

Nieuws en updates over ventilatie

14 april 2023

Update gerelateerd aan Trilogy Evo platform van ventilatoren

 

Sommige gebruikers van Trilogy 100/200  en V60/V60 Plus die worden getroffen door Philips Respironics Field Safety Notice kunnen het Trilogy Evo-platform van ventilatoren als alternatief gebruiken. Wees op de hoogte van recente belangrijke productupdates met betrekking tot het Trilogy Evo-platform voor apparaten. Houd er rekening mee dat wanneer de beperkende maatregelen worden genomen die zijn gespecificeerd in de veiligheidsmededelingen:

 

  • Trilogy Evo blijft een alternatief voor Trilogy 100- en Trilogy 200-apparaten die zijn getroffen door de terugroepactie van juni 2021 van bepaalde CPAP-, BiPAP- en mechanische ventilatoren met betrekking tot PE-PUR-schuim voor geluidsvermindering
  • De Trilogy EV300 blijft een alternatief voor Philips Respironics V60- en V60 Plus-apparaten die worden getroffen door een probleem met de PC-kaart voor energiebeheer
  • Het Trilogy Evo-platform blijft een alternatief voor nieuwe patiënten die behandeling nodig hebben


Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsmededelingen van februari en maart 2023 met betrekking tot het Trilogy Evo-platform van ventilatoren.

Bijgewerkt: 20 maart 2023

Gepubliceerd: 12 december 2022

Update met betrekking tot Trilogy 100/200-reparaties

 

Na de voorbereidingen en relevante vrijgave is de reparatie van Trilogy 100/200 ventilatoren (ongeveer 3% van de geregistreerde betrokken apparaten wereldwijd) de afgelopen maanden begonnen. Tot nu toe hebben we een beperkt aantal geregistreerde Trilogy-apparaten hersteld. Philips Respironics heeft twee problemen ontdekt met deze gecorrigeerde Trilogy 100/200-ventilatoren na een beperkt aantal klachten.


Uit post-marktbewakingsgegevens blijkt dat het geluiddempend siliconenschuim dat is geïnstalleerd in de aangepaste Trilogy 100/200-apparaten mogelijk loskomt van de plastic beschermlaag waaraan het is bevestigd. Losraking van het schuim kan de prestaties van het apparaat beïnvloeden door de luchtinlaat mogelijk te blokkeren en zo de inspiratoire druk te verlagen. Dit probleem treft alleen de Trilogy 100/200-ventilatoren die al zijn gerepareerd. Bovendien heeft Philips Respironics resten van geluidsverminderend PE-PUR-schuim waargenomen in sommige apparaten die naar het veld zijn teruggezonden. Deze gevallen waren beperkt, maar verdere blootstelling aan geluidsverminderend PE-PUR-schuim moet worden vermeden.


Deze problemen hebben geen invloed op de DreamStation CPAP- of BiPAP-slaapapneu-apparaten die zijn gerepareerd en gedistribueerd naar patiënten of thuiszorgaanbieders.


Hoewel Philips Respironics deze problemen wil oplossen, heeft het bedrijf de reparatie van Trilogy 100/200-apparaten tijdelijk opgeschort.


De veiligheid van patiënten is onze hoogste prioriteit, en we zijn standvastig in onze toewijding om snel mogelijke correcties te onderzoeken, te identificeren en aan te pakken. Lees voor meer informatie over deze geïdentificeerde problemen, en om de acties te begrijpen die u moet ondernemen, de volledige veiligheidsmededeling hieronder. We zullen u aanvullende informatie verstrekken zodra deze beschikbaar is.

Vragen en antwoorden

 

Zullen deze problemen gevolgen hebben voor andere herstelde Philips Respironics CPAP-, BiPAP- en beademingsapparaten?
Deze problemen hebben geen invloed op de DreamStation CPAP- of BiPAP-slaapapneu-apparaten die zijn hersteld. Het herstelproces voor Trilogy 100/200-apparaten verschilt van het herstelproces voor alle andere betrokken apparaten. Hierdoor, en door de aard van het probleem, zijn we ervan overtuigd dat deze kwesties uniek zijn bij de herstelde Trilogy 100/200-apparaten.


Waarom verschilt het herstelproces voor Trilogy 100/200 van de getroffen CPAP- en BiPAP-apparaten?
Het ontwerp van de Trilogy 100/200-apparaten verschilt van het ontwerp van andere CPAP- en BiPAP-apparaten waarop de terugroepactie betrekking heeft. Er is een kleefmiddel nodig om het geluiddempend schuim op de luchtinlaat op zijn plaats te houden. Deze lijm is niet nodig in andere CPAP- en BiPAP-apparaten, waardoor ze niet worden beïnvloed door het probleem van de schuimdelaminatie.


Hoe is dit gebeurd? Waarom zou ik vertrouwen hebben in uw herstelproces van Trilogy 100/200?
Onze belofte aan onze patiënten en klanten is dat we actie ondernemen wanneer een oplossing niet voldoet aan de hoogste industrienormen. We erkennen de uitdagingen die deze terugroepactie voor u heeft gecreëerd en de invloed die deze heeft op uw bedrijf en resources. In dit geval werkten onze kwaliteits- en klachtensystemen zoals bedoeld en konden we de verzendingen stopzetten zodra we ons bewust waren van een mogelijk probleem met de herstelde Trilogy 100/200-apparaten. Philips Respironics blijft zich inzetten voor het leveren van veilige apparaten aan alle geregistreerde patiënten, en het corrigeren van dit probleem zal ons in staat stellen om apparaten effectief te blijven herstellen.


Hoe kunnen klanten betrokken units identificeren?
In deze brief staat een lijst met apparatuur die door dit probleem wordt getroffen. De apparaten worden geïdentificeerd aan de hand van het serienummer. Het serienummer bevindt zich aan de onderkant van de Trilogy-ventilator.

Locatie van het label voor het Trilogy-serienummer

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.