Vanaf januari lanceren wij een nieuwe museumactiviteit. Onze museumdocenten prikkelen op zaterdag en zondag je nieuwsgierigheid met inspirerende colleges over de verschillende ontwikkelingen uit de geschiedenis van Philips. Techniekgeschiedenis De colleges zijn ontwikkeld om te begrijpen waar de alom aanwezig digitale technologie in ons dagelijkse leven vandaan komt. Apparaten als radio, röntgenbuizen en cd-spelers staan en stonden niet op zichzelf. Ze maken deel uit van een interessante techniekgeschiedenis die nog steeds gaande is. Met de minicolleges gaan de museumdocenten dieper in op de techniekgeschiedenis van de 20ste eeuw. Deze wordt uiteengerafeld in verschillende onderwerpen, waarbij Philips grote betrokkenheid had. Uiteenlopende onderwerpen De onderwerpen variëren elke weekenddag. Wil je bijvoorbeeld meer weten over het verschil tussen analoog en digitaal? Wil je de verhalen horen van een oud-medewerker die vroeger de bekende gloeilampen maakte? Over de evolutie van radiolamp naar ledlamp? Wil je het bijzondere verhaal horen over oorlogsheld Jan Zwartendijk? Wat is innovatie eigenlijk en hoe gaan bedrijven hiermee om? Leer meer over röntgen, radiotechniek. Kortom, zeven uiteenlopende onderwerpen vertelt van binnenuit, door een kenner met oog voor zijn publiek. Algemene informatie Duur: 23-35 minuten Locatie: De Vest Toegang: Gratis met entreebewijs of museumkaart
Het Philips Museum is toegankelijk voor rolstoel en scootmobiel. Voor het afgeven van oude Philips-producten kun je terecht bij de Stichting tot Behoud van Historische Philips-producten (SBHP) via www.philips-historische-producten.nl of mail naar sbhp@kpnmail.nl.
Geleidehonden toegestaan
Stichting tot Behoud van Historische Philips-producten (SBHP)
Historische foto’s, brieven, documenten en brochures van Philips kun je doneren aan ons museum.
Philips Museum 5611 AZ Eindhoven bereikbaar ma - zo 9:00 tot 17:30 bereikbaar ma - vr 9:00 tot 17:30
Emmasingel 31
+31 (0)40 235 90 30
info-museum@philips.com
You are about to visit a Philips global content page
Continue