dec 07, 2020

Parnassia Groep en Philips werken samen aan zorg op maat in de GGZ ondersteund door eHealth

Den Haag/Eindhoven – Parnassia Groep en Philips gaan samenwerken om geestelijke gezondheidszorg te ondersteunen met eHealth. Door gebruik te maken van het eHealthplatform Philips Engage wordt één centrale digitale omgeving gecreëerd voor patiënten en zorgverleners. Zo hoopt Parnassia de betrokkenheid van de cliënt bij de behandeling te vergroten, zorg persoonlijker te maken en de samenwerking tussen verschillende zorgverleners te verbeteren.

“Het is onze overtuiging dat het toevoegen van technologie aan een persoonlijke behandelrelatie het mogelijk maakt om een meer gepersonaliseerde behandeling te geven met een betere kwaliteit”, zegt Sjoerd van Breda, financieel bestuurder van Parnassia Groep. “We zien daarnaast dat eHealth een belangrijke rol speelt in het verkorten van de lange wachttijden door bijvoorbeeld de inzet van persoonlijke welkomstmodules, apps en zelfhulpmodules. Patiënten kunnen alvast starten met diverse eHealth modules. Dit sluit aan op de landelijke ontwikkeling naar blended care waarin GGZ-zorg deels op fysieke wijze en deels digitaal wordt aangeboden. We zijn erg blij dat we nu samen met Philips dit eHealth platform kunnen introduceren voor patiënten en collega’s.”

Als onderdeel van blended care [1] krijgen patiënten toegang tot het online eHealthplatform met mogelijkheden voor chat of beeldbellen. Daarnaast kunnen patiënten gevalideerde eHealth interventies volgen in hun behandeltraject. Parnassia beschikt over een rijk aanbod van gevalideerde eHealth interventies. In het aanbod vervullen de interventies van Ortec – New Health Collective een belangrijke rol. Het platform is via smartphone, tablet en pc te bereiken en voorziet in de ondersteuning van standaarden, zoals Koppeltaal.

Arjan Karens

Head of Philips VitalHealth Benelux

“Tijdens de uitbraak van het coronavirus heeft Philips de vraag naar eHealth zien toenemen”, zegt Arjan Karens, Head of Philips VitalHealth Benelux. “Samen zetten Parnassia en Philips de volgende stap in het aanbieden van eHealth voor de GGZ. Het doel is verder digitaliseren, verbeteren en betaalbaar houden van de zorg. We streven ernaar om een digitale omgeving te creëren met Engage waar patiënten en zorgverleners met elkaar kunnen werken aan een betere gezondheid. We doen dit niet alleen voor ziekenhuizen maar zetten juist ook in op ondersteuning van GGZ-, thuiszorg en huisartsen.”

[1] Blended care is een combinatie van traditionele behandelingen op locatie en online hulpverlening

DIM-nummer: 18090-00065067
Datum: December 2020

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 81.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2019 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Media assets

(Meer) gerelateerd nieuws