Onder toeziend oog van 1500 supporters, directie, technische staf en de voltallige selectie van PSV is tijdens de traditionele nieuwjaarsreceptie in het Philips Stadion het nieuwe logo van het stadion onthuld. Met de lancering van het logo geven Philips en PSV invulling aan de vernieuwde sponsorrelatie die zich richt op inhoudelijke samenwerking, gezamenlijke innovatie en wederzijdse waarde creatie.
Hans de Jong (President Philips Nederland): “Philips is trots op de unieke samenwerking met PSV. We zijn al ruim 104 jaar aan elkaar verbonden en de betrokkenheid van Philips bij ‘onze club’ is, en blijft, zeer groot. Als innovatie partner geven we verder inhoud aan onze sponsorrelatie. Daarnaast zijn we naamgever van het stadion, een van de meest innovatieve stadions in Nederland. Daarom ben ik blij dat we samen met PSV een nieuw logo voor het Philips Stadion hebben ontwikkeld. Het doel van het nieuwe logo is om eenheid uit te stralen. Tussen het merk en het stadion. Tussen Philips als bedrijf en PSV als voetbalclub. En tussen alle generaties PSV-fans, van jong tot oud. Nu en in de toekomst.”
Philips en PSV zijn door hun geschiedenis onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als geen ander begrijpen zij dat wij op zoek zijn naar innovaties waar we als voetbalclub beter van worden.
Toon Gerbrands
Algemeen directeur PSV
Toon Gerbrands (Algemeen directeur PSV): ”Philips en PSV zijn door hun geschiedenis onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als geen ander begrijpen zij dat wij op zoek zijn naar innovaties waar we als voetbalclub beter van worden. Kijk bijvoorbeeld naar de baanbrekende innovatie van het mobiele echo-apparaat ‘Philips Lumify’, waarmee onze artsen bij wijze van spreken al op het veld direct een echo kunnen maken van een geblesseerde speler en de ernst van een eventuele blessure snel kunnen vaststellen. Ik ben trots op de inhoudelijke invulling die we kunnen geven aan onze unieke verbintenis. Het nieuwe logo is hier ook een mooie uiting van.”
Philips en PSV hebben een unieke verbintenis. Medewerkers van Philips stonden in 1911 aan de basis van de Philips Sport Vereniging (PSV) die op 31 augustus 1913 officieel is opgericht. Op 3 juni 1916 werd de eerste overdekte houten tribune geopend, met plaats voor 900 toeschouwers. Het Philips Stadion, met een capaciteit van 35.000, is de thuisbasis van PSV en bevindt zich nog steeds op dezelfde plaats aan de Frederiklaan in het centrum van Eindhoven.
Het nieuwe logo is, in samenwerking met PSV en Philips, ontworpen door ontwerpbureau Scherp Ontwerp. De komende maanden wordt het logo, inclusief de bijbehorende huisstijl, doorgevoerd in het hele stadion. Met als hoogtepunt de fullcolour LED verlichte 3D logo’s aan de buitenzijden.
Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 73.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.
De Eindhovense Voetbalvereniging PSV (Philips Sport Vereniging) werd opgericht op 31 augustus 1913 tijdens een groots Philips sportfeest, georganiseerd ter viering van 100 jaar onafhankelijkheid van Nederland. De club begon als een fabrieksploeg van de N.V. Philips’ Gloeilampenfabrieken en trad in 1915 toe tot de Nederlandse competitie. In minder dan tien jaar wist PSV op te klimmen tot de hoogste klasse van het Nederlands voetbal, waaruit de club sinds 1926 niet meer is verdwenen. PSV werd in haar 104-jarig bestaan in totaal 23 maal Nederlands kampioen, negen keer nationaal bekerwinnaar, won elfmaal de Johan Cruijff Schaal, in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europa Cup I. Meer informatie over PSV vindt u op PSV.nl.