Nieuwscentrum

Jubileumjaar 125 jaar Philips zeer succesvol voor Philips Museum

28 december, 2016

Eindhoven - Het Philips Museum kijkt terug op een zeer succesvol jaar. Tijdens het jubileumjaar waarin het honderdvijfentwintig jarig bestaan van Philips gevierd werd, heeft het Philips Museum ruim 52.000 bezoekers op de Emmasingel mogen ontvangen. Dit is een groei van 23% ten opzichte van een jaar eerder. Ook in 2017, met de introductie van de Museumkaart per 2 januari 2017, verwacht het museum een verdere stijging van het aantal bezoekers.

125 jaar Philips

Het jaar 2016 stond in het teken van honderdvijfentwintig jaar Philips. In het weekend van 14 en 15 mei vierde heel Eindhoven de toekomst met een speciaal programma op diverse locaties in de stad. De aftrap vond plaats in het Philips Museum met de opening van de ‘Innovation and you Experience’ door de CEO van Philips Frans van Houten. Deze experience geeft bezoekers, jong en oud, op begrijpelijke wijze een spectaculaire blik in de toekomst en de rol die moderne technologie daarin speelt.

“We zijn verheugd dat we het afgelopen jaar maar liefst 52.000 bezoekers konden verwelkomen.”, zegt directeur van het Philips Museum Olga Coolen: “We zijn al weer druk bezig met 2017, het themajaar ’Van Mondriaan tot Dutch Design’. In februari vindt de Eindhovense aftrap van het designjaar plaats in het Philips Museum met een Designweekend waarbij o.a. Sean Carney, Chief Design Officer bij Philips, en de Dutch Design Foundation aanwezig zullen zijn. Later in het jaar lanceren we in het museum een virtuele design tour.“

Verder komt er in het Philips Museum meer aandacht voor gezondheid. Olga Coolen: “We organiseren volgend jaar twee keer een HealthLab in het museum waarin bezoekers zelf hun fitheid kunnen testen met allerlei proeven en metingen. Daarnaast krijgen heden, verleden en de toekomst van gezondheid ruim aandacht in ons museum. We vinden het belangrijk om iedereen te laten beleven hoe Philips zinvolle innovaties ontwikkelt om mensen over de hele wereld gezond te laten leven.”

Expositie Space Age Design

In oktober 2016 ging de tijdelijke expositie ‘Space Age Design’ van start. Met deze expositie keerde het Philips Museum terug naar de sixties en seventies, over design tijdens de hoogtijdagen van het ruimtetijdperk. Verschillende producten, affiches en modellen van Philips geven bezoekers een unieke impressie van deze periode. Bovendien laat de tentoonstelling de invloed op hedendaagse trends zien. Deze expositie is nog tot en met 30 april 2017 in het museum te zien.

Introductie Museumkaart

Vanaf 2 januari 2017 kunnen Museumkaarthouders ook met hun Museumkaart terecht in het Philips Museum in Eindhoven. Voor bezoekers met een Museumkaart is het Philips Museum, net als ruim vierhonderd andere musea in Nederland, dan gratis toegankelijk.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Mark Grispen

Manager communications Philips museum

Koninklijke Philips N.V.

Eindhoven

www.philips-museum.com

Over Koninkilijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 70.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.