Een kopje voor jezelf of een kan koffie om te delen – het kan nu allebei met de nieuwe SENSEO® Switch

Het eerste 2-in-1 SENSEO® koffiezetapparaat met filter en koffiepads

11 juli 2016

Eindhoven – Elk moment van de dag verdient z’n eigen koffie, en iedereen heeft daarbij zijn persoonlijke voorkeur. De SENSEO® Switch van Philips maakt dat nu mogelijk. Met het eerste 2-in-1 SENSEO® koffiezetapparaat kunnen consumenten met een druk op de knop kiezen of ze een pot filterkoffie voor een groter gezelschap willen zetten of slechts één kopje voor zichzelf. Dat kan met één van de vele koffiepads uit het uitgebreide assortiment kwaliteitskoffie van SENSEO®, de meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland.

Een uitgebreid ontbijt met het gezin op zondagmorgen, vrienden op de koffie, een kopje na het werk om te ontspannen of een kopje tussendoor omdat het lekker is – met het nieuwe koffiezetapparaat van Philips hebben consumenten de vrijheid om te kiezen wat voor soort koffie ze willen en hoe ze die willen zetten, met keuze uit het assortiment van veertien unieke SENSEO® melanges dat in de supermarkt verkrijgbaar is. Maar of het nu een kopje of een kan is – de innovatieve DualBrew-technologie zorgt ervoor dat de koffie altijd perfect wordt gezet, met de juiste druk en de goede hoeveelheid water.

Wanneer je ervoor kiest om een heerlijke kan filterkoffie te zetten, zorgt de SENSEO® Switch ervoor dat het water zodanig door het filter druppelt dat de aroma’s het best tot hun recht komen. De koffie krijgt die authentieke koffiesmaak en het aroma verspreid zich door het hele huis. Met het waterreservoir van één liter kan zonder bijvullen tot wel zeven kopjes koffie worden gezet, en de koffie blijft langer warm dankzij de roestvrijstalen thermoskan.

Maar ook wanneer je slechts één of twee kopjes koffie wilt zetten, biedt het assortiment SENSEO® pads een verbazingwekkend uitgebreide selectie koffiesmaken om te ontdekken. Na een simpele druk op de knop is de koffie binnen een minuut klaar, met die heerlijke crema laag die het bewijs is van de SENSEO® kwaliteit. Of je nu op zoek bent naar een klassieke koffie, een variant met vers opgeschuimde melk, of verrast wilt worden door een nieuwe smaak – het rijke aroma van vijftig gebrande en fijngemalen koffiebonen in iedere SENSEO® pad zorgt telkens weer voor een klein avontuur.

De SENSEO® Switch is heel gemakkelijk te bedienen en maakt het mogelijk om op elk moment de geschikte koffie te zetten – of dat nu voor een gezelschap van familie of vrienden is of een kopje koffie voor jezelf uit je favoriete mok. Een lichtindicator geeft aan wanneer het tijd is om het apparaat te ontkalken, en dankzij het verwijderbare lekbakje kun je je favoriete kopjes gebruiken. Het lekbakje is bovendien geschikt voor de afwasmachine. En nadat de koffie is gezet, schakelt het apparaat automatisch uit om energie te besparen.

“Al sinds de introductie in 2001 heeft ons SENSEO® systeem de manier waarop mensen thuis koffie zetten, ingrijpend veranderd: tot dusver zijn er wereldwijd meer dan 28 miljoen SENSEO® koffiezetapparaten verkocht “, aldus Roxane Rutumalessy, Marketing Manager Coffee Benelux. “Daarop voortbouwend, en met onze lange staat van dienst op het gebied van filterkoffie, wilden we liefhebbers van koffie die ultieme keuzevrijheid geven. Door twee manieren van koffiezetten in één apparaat te combineren, geeft de nieuwe SENSEO® Switch consumenten de keuze tussen het zetten van een kan koffie om te delen of een kopje koffie voor zichzelf.”

De SENSEO® Switch, verkrijgbaar in de kleuren zwart, wit en rood, is vanaf augustus 2016 verkrijgbaar in Nederland voor een consumentenadviesprijs van 109,99 euro.De SENSEO® Original lijn, bestaande uit 7 varianten, is verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten voor een consumentenadviesprijs van 3,89 euro voor 36 pads.

1 Volgens interne omzetgegevens en marktinformatie van Philips

Philips Benelux

Laura Seikritt

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux

Tel.: +31 6 20740318

E-mail: laura.seikritt@philips.com

JACOBS DOUWE EGBERTS Nederland

Jessica van Dijk

Afdeling Communicatie

Tel. +31 30 2972060

E-mail: Media-NL@JDEcoffee.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2015 een omzet van 24,2 miljard euro, heeft wereldwijd circa 104.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

Over SENSEO

Het merk SENSEO is eigendom van JACOBS DOUWE EGBERTS (JDE), een wereldwijd koffie- en thee bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam. Met een wereldwijd team van meer dan 12.000 medewerkers werken we samen om onze merken te leveren aan consumenten in meer dan 100 landen. Onze leidende merken zijn onder andere: Douwe Egberts, Pickwick, SENSEO®, L'OR, Tassimo, Jacobs, Moccona, Kenco, Pilao en Gevalia. Voor JDE Nederland werken zo’n 2.000 medewerkers, met een kantoor en koffiebranderij in Utrecht en een thee- en koffiefabriek in Joure. Onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”.