Philips 'Breathless Choir' campagne ontvangt prestigieuze 'Grand Prix' en zeven Cannes Lions op het Cannes Health Festival of Creativity

20 juni 2016

Cannes – Philips heeft voor de 'Breathless Choir'-campagne de prestigieuze Grand Prix gewonnen en twee goud, vier zilver en een bronzen Lion Health awards op het Cannes Lions International Festival of Creativity. Cannes Lions is wereldwijd het grootste jaarlijkse awards-evenement en -festival voor de creatieve communicatiesector. De campagne is ontwikkeld onder leiding van Eva Barrett, global head of brand marketing communications Royal Philips, door Ogilvy& Mather London in samenwerking met Fleishman Hillard.

De Philips Breathless Choir-campagne laat zien hoe Philips zich inzet om het leven van mensen te veranderen. Geholpen door de wereldberoemde koordirigent Gareth Malone en de Philips Simply Go Mini-zuurstofconcentrator hebben achttien mensen met een ademstoornis – voor wie elke ademhaling een strijd is – leren zingen. Na vijf dagen repeteren gaven zij een optreden in het Apollo Theater in New York. Deze ontroerende campagne is gestart op Wereld COPD-dag en is via diverse platforms meer dan 15 miljoen keer bekeken, werd door 20% van hen gedeeld.

De 'Breathless Choir' campagne is nu in Nederland te zien in de nieuwe merkcampagne die Philips 12 mei jongstleden in Nederland heeft gelanceerd via televisie, buitenreclame en via de digitale en sociale kanalen zoals LinkedIn, Youtube, Facebook en Twitter.“Het doel van de merkcampagne is om de perceptie van het Philips merk om te buigen van een elektronica-onderneming naar een aanbieder van zorgtechnologie,” aldus Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux. “Het verhaal van het koor is een fantastisch voorbeeld van een zinvolle innovatie die het leven van mensen daadwerkelijk kan verbeteren.”

De basis van de campagne wordt gevormd door een aantal zeer persoonlijke verhaallijnen waaronder ‘Breathless Choir’, die te vinden zijn op het online storytelling-platform www.philips.com/innovationandyou.

Philips

Yvette van Braam Morris

Philips Benelux

E-mail: Yvette.van.braam.morris@Philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 69.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.