Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) heeft vandaag de Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected aangekondigd. Deze innovatie maakt gebruik van Smart Sensor-technologie om consumenten te helpen de plekken op te sporen die ze tijdens het tandenpoetsen hebben overgeslagen. Deze geavanceerde tandenborstel is via Bluetooth® verbonden met de Philips Sonicare-app en volgt de poetsbewegingen en geeft die rechtstreeks weer op een gepersonaliseerde 3D-kaart van het gebit om consumenten te helpen hun poetstechniek te verbeteren. Volgens nieuw Philips-onderzoek vormen connectiviteit en sensortechnologie de toekomst van de mondverzorging. Van de ondervraagde tandzorgprofessionals in de VS gaf namelijk 98% [1] aan dat ze meer vertrouwen in patiënten zouden hebben als deze tussen controles door de Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected zouden gebruiken voor de verzorging van hun mond, gebit en tandvlees. 95% [2] van de ondervraagde Amerikaanse gebitsverzorgers denkt dat ze effectievere aanwijzingen aan hun patiënten zouden kunnen geven wanneer consumenten gebruik zouden maken van slimme sensoren en geavanceerde technologie om doelen te stellen voor hun dagelijkse poetsbeurt. “Bij Philips onderzoeken we voortdurend hoe we zinvolle innovaties kunnen creëren binnen ons mondverzorgingsportfolio om het leven van mensen te verbeteren”, aldus Egbert van Acht, CEO van de afdeling Health & Wellness bij Philips. “De mond is de toegangspoort tot het lichaam, en naarmate steeds geavanceerdere diagnostische technologie wordt geïntegreerd in mondverzorgingsproducten, kunnen geregistreerde gegevens helpen om bredere gezondheidskwesties op te sporen.” Bij ieder gebruik van de tandenborstel geeft de nieuwe Smart Sensor-technologie gepersonaliseerde feedback over het poetsgedrag. De sensoren nemen waar welke plekken worden overgeslagen, waarschuwen als er met te veel druk wordt gepoetst, en geven aanwijzingen over hoe alle delen van het gebit goed gereinigd worden. Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected is in staat om de mond van de gebruiker in kaart te brengen met behulp van de geavanceerde sensortechnologie. Mensen zijn steeds vaker op zoek naar informatie over hun persoonlijke welzijn en gezondheid. De opkomst van gezondheids-apps en ‘wearables’ laat de behoefte aan persoonlijke gegevens zien, en daarom wil Philips zijn staat van dienst inzetten om zinvolle innovaties op het gebied van gezondheidstechnologie te ontwikkelen en zo het leven van consumenten te verbeteren. [2] Gegevens ter inzage beschikbaar bij Philips B.V. (DRC-1334) [3] The Challenge of Oral Disease – A call for global action; zie: http://www.fdiworldental.org/publications/oral-health-atlas/oral-health-atlas-(2015).aspx
“Het motiveren van patiënten om een goede mondhygiëne in acht te nemen tussen controles door is altijd lastig geweest”, aldus Marilyn Ward DDS, Global Director Oral Healthcare van de afdeling Clinical Dental Scientific Affairs bij Philips. “Nieuwe innovaties zoals Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected zorgen ervoor dat het nu eenvoudiger is voor patiënten om advies en aanwijzingen in de praktijk te brengen wanneer coaching en concrete gegevens hen helpen bij hun dagelijkse poetsroutine.”
In aanmerking nemend dat wereldwijd 90% [3] van de mensen op enig moment last krijgt van een aandoening aan mond, gebit of tandvlees, is Philips ervan overtuigd dat de vooruitgang in sensortechnologie zinvolle gegevens zal opleveren, wat cruciaal zal zijn om consumenten te helpen op de lange termijn goed voor hun gebit te zorgen.
[1] Gegevens ter inzage beschikbaar bij Philips B.V. (DRC-1334)
Laura Seikritt Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux Tel: +31 6 20740318 Email: laura.seikritt@philips.com
Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 69.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum