Nieuwscentrum

Philips kondigt nieuwe Friends of Hue-partners aan voor een verdere integratie van verlichting in de connected woning

Bosch, Logitech en Samsung SmartThings worden Friends of Hue-partners

december 9, 2015

• Friends of Hue-partnerschappen verzekeren een naadloze integratie tussen connected producten, wat spannende nieuwe verlichtingservaringen oplevert
  • Philips Hue is het nummer één woningverlichtingssysteem voor het Internet der Dingen en dat wordt ondersteund door het Friends of Hue-partnerschapsprogramma

Eindhoven, Nederland – Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting, gaat door met het verkennen van nieuwe horizonten voor connected woningverlichting met de aankondiging van een aantal nieuwe Philips Friends of Hue-partners. Bosch, Logitech en Samsung SmartThings zijn allemaal Friends of Hue-partners. Dit betekent dat hun producten, toepassingen en platforms voor de connected woning, geïntegreerd kunnen worden met Philips Hue en gecertificeerd zijn voor het leveren van naadloze nieuwe verlichtingservaringen.

Er is een aantal significante factoren die invloed hebben op een succesvolle acceptatie van het Internet der Dingen in woningen. Nieuwe ervaringen zijn daarvoor van het grootste belang: bijvoorbeeld lampen, thermostaten en camera's die samenwerken om te begrijpen hoe uw woning gebruikt wordt om u energie te besparen of u gemoedsrust te schenken als u weg bent van huis. Een vlekkeloze samenwerking van onderling verbonden connected producten is daarvoor cruciaal.

“We zijn verheugd onze nieuwe partners te kunnen aankondigen”, zegt Sridhar Kumaraswamy, Business Leader Connected Home Systems bij Philips Lighting. “We hebben eerder al de handen ineen geslagen met Apple en Nest; al deze Friends of Hue-partnerschappen versterken de impact van verlichting voor het helpen realiseren van het Internet der Dingen voor woningen. Door onze lampen te integreren met innovaties van onze partners kunnen vandaag de dag en ver in de toekomst nieuwe verlichtingservaringen bieden die een waarde van licht ontsluiten die verdergaat dan alleen licht geven.”

Licht kan helpen comfort en gemoedsrust te schenken door Bosch en Nest te integreren met Philips Hue. Denk bijvoorbeeld aan het inschakelen van het licht om uw aanwezigheid na te bootsen als u van huis bent of het licht geel te laten knipperen in geval van een rookalarm en het vervolgens te dimmen in een rode kleur die het best is om te navigeren door een rokerige omgeving. Of denk aan het instellen van uw Philips Hue-lampen op een ontspannende modus terwijl de temperatuur in uw badkamer stijgt.

Integratie met Philips Hue kan ook het amusement thuis verbeteren. Logitech integreert Philips Hue in haar Harmony-platform, wat betekent dat haar universele afstandsbediening uw lampen kan bedienen om het TV-kijken en andere amusementsactiviteiten thuis te verbeteren.

Sprekend over platforms: SmartThings van Samsung integreert Philips Hue-lampen in het Smart Home-platform waardoor Hue-lampen reageren op uw dagelijkse werkzaamheden en samenwerken met een brede reeks sensors, sloten, camera's, thermostaten, luidsprekers en meer.

Philips integreerde Hue naast Apple Watch ook in het HomeKit-platform van Apple en dat betekent dat het naadloos samenwerkt met andere producten die geschikt zijn voor HomeKit en Siri spraakbesturing.

Verlichting heeft bewezen het nummer één belang van de connected woning te zijn. Philips Hue is 's werelds toonaangevende connected verlichtingssysteem voor woningen. Via het ontwikkelaarsprogramma ervan zijn er nu meer dan 450 apps van derden verkrijgbaar. Het verandert hoe licht in en om de woning wordt gebruikt om een ruimte te verbeteren, de stemming te verhogen of eenvoudig het leven van alledag te vergemakkelijken. In feite zijn de mogelijkheden onbegrensd: het prikkelen van uw zintuigen, het verlichten van uw momenten of zelfs dingen automatiseren voor uw gemoedsrust.

Met het Philips Hue ecosysteem, bestaande uit lampen, armaturen, strips en regelsystemen, kunt u gemakkelijk uw lampen bedienen via apps, tablets, smartphones of zelfs uw stem. Gebruik de Hue App om de lampen aan te passen in een bepaalde kamer, een groep kamers of het hele huis als u thuis bent, of gebruik de Hue Portal via www.meethue.com als u van huis bent.

Vanaf het begin heeft Philips anderen aangemoedigd om met Philips Hue te integreren. Van apps van derden en draagbare technologie tot internetdiensten en producten voor de connected woning: Philips Hue gaat verder dan verlichting die alleen licht geeft, om u een nieuwe beleving te bieden waarin uw verbeeldingskracht de enige beperking is.

Bezoek voor meer informatie: www.meethue.com.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Renée de Bruin
Communications Manager Lighting
Tel: +31 611348365
Email: renee.de.bruin@philips.com

Over Koninklijke Philips

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 106.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming neemt een leidende positie in op het terrein van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.