Nieuwscentrum

Philips schaart zich achter de oproep van The Climate Group om alle straatverlichting in steden voor 2025 over te schakelen op LED

De Times Square Ball, verlicht met LED-technologie van Philips, kleurt groen om de Climate Week NYC te ondersteunen

september 25, 2015

Amsterdam, 25 september Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting, roept in partnerschap met The Climate Group alle steden en nutsbedrijven overal ter wereld op op de overschakeling van hun straatverlichting naar LED voor 2025. Tijdens de jaarlijkse vergadering van de Climate Week NYC in New York ondersteunde Philips de introductie van de nieuwe, grote, wereldwijde campagne van The Climate Group met de titel “LED = Lower Emissions Delivered”. Deze moedigt lokale overheden, steden en nutsbedrijven aan om de voordelen van het overschakelen naar LED te omarmen: lagere kosten en minder kooldioxide-uitstoot.

“De Climate Week NYC is een belangrijke mijlpaal op weg naar de COP21 in Parijs later dit jaar, waar de wereldleiders zullen worden aangespoord om sneller en slagvaardiger op te treden in de strijd tegen klimaatverandering”, zegt Eric Rondolat, Chief Executive Officer van Philips Lighting. “De vraag naar energie neemt tweemaal sneller toe dan het percentage waarmee de energie-efficiëntie jaarlijks verbetert, dus er zijn ambitieuzere doelstellingen nodig. Zo kan het simpelweg overschakelen van conventionele straatverlichting naar LED's bijvoorbeeld een energiebesparing opleveren van ongeveer 40-50 procent. Als daar connected verlichtingstechnologieën aan worden toegevoegd, zoals sensors en softwarebestuurde regelsystemen, wordt 30 procent extra bespaard en tegelijk worden de gemeenten voorzien van beter verlichte, veiligere straten. Dus we kunnen ambitieuzere doelstellingen realiseren en tegelijk de levenskwaliteit verbeteren.”

Een nieuw rapport dat vandaag werd gepubliceerd, “Support the Big Switch”, onthult dat grote steden overal ter wereld willen opwaarderen naar LED. Het stelt vast dat, nu de technologische barrières voor het overschakelen naar LED zijn overwonnen, steden meer ondersteuning wensen van overheid en financiële instituten voor het verfijnen van businessmodellen en financieringsmogelijkheden die helpen de overschakeling te maken. De stad Los Angeles begon in 2013 met de installatie van 140.000 LED straatlantaarns en rapporteert nu al energiebesparingen van 63% en kostenbesparingen van circa $ 8,7 miljoen in 2014. Los Angeles is de eerste grote stad wereldwijd die met hulp van Philips haar LED-verlichting opwaardeert naar ‘connected verlichting’ op basis van een systeem dat gebruikmaakt van mobiele en op cloud gebaseerd technologieën. Het nieuwe systeem levert informatie waarmee steden snel kunnen reageren op verschillende situaties, slimme beslissingen kunnen nemen en nieuwe operationele efficiëntie kunnen realiseren. Via de connected LED-verlichting heeft de stad de potentie om energiebesparingen tot 80% te verwezenlijken.

“Er is geen enkele reden meer waarom de grote overschakeling naar LED-straatverlichting niet vandaag nog zou kunnen beginnen, wat de acceptatie ervan in de VS en wereldwijd aanzienlijk zou versnellen”, zegt Mark Kenber, CEO van The Climate Group. “Onze wereldwijde proeven en overleg met belanghebbenden hebben aangetoond dat, als het aankomt op het aanpakken van klimaatverandering, LED's het laagste laaghangende fruit zijn en bovendien gemakkelijk te implementeren. LED's hebben zich technisch bewezen, zijn commercieel levensvatbaar en resulteren nu al in belangrijke besparingen voor steden overal ter wereld. Met een aantal straatlantaarns wereldwijd dat waarschijnlijk oploopt tot 350 miljoen in 2025, moeten lokale overheden, nutsbedrijven en financiële instellingen samenwerken om te verzekeren dat alle nieuwe en bestaande straatlantaarns in 2025 voorzien zijn van LED's, of van lichtbronnen met gelijksoortige energie-efficiëntie.” Als symbool van deze samenwerking en als zichtbare oproep tot actie voor steden is de Times Square Ball, die verlicht wordt met 32.256 Philips Luxeon LED's, geprogrammeerd om gedurende de hele Climate Week NYC onafgebroken variaties van de kleur groen weer te geven, afgewisseld met beelden van een ronddraaiende planeet aarde.

The Times Square Ball

Opmerkingen voor redacties:

Over het rapport “Support the Switch”: De bevindingen in het rapport zijn het resultaat van een twee jaar durende gedachtewisseling van The Climate Group met steden, na proeven van The Climate Group met LED-straatverlichting in 12 grote steden waaronder New York, Londen en Sydney. De besprekingen werden uitgevoerd in samenwerking met Philips Lighting..

Renée de Bruin
Communications Manager Lighting
Philips Benelux
Tel: +31 611348365 Email: renee.de.bruin@philips.com .

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.   .

About Climate Week NYC:

Climate Week NYC is a key event in the international calendar that brings together leading governments, investors, businesses, innovators and opinion formers. The Climate Group launched Climate Week NYC in 2009, and has acted as the secretariat since its inception. Host to more than 100 affiliate events from September 21-28, Climate Week NYC 2015 is the collaborative space for climate events in support of the UN Summit to adopt the Post-2015 Development Agenda. The Climate Group is also hosting a Climate Week ‘countdown’ from September 1 until the opening of the week; during which a series of announcements, report launches and major commitments from business and sub-national leaders will be made.

Climate Week NYC 2015 is supported by the We Mean Business coalition members: BSR, The B Team, CDP, Ceres, The Climate Group, The Prince of Wales’s Corporate Leaders Group and WBCSD.
 ClimateWeekNYC.org | @ClimateWeekNYC | #CWNYC.

About The Climate Group:

The Climate Group is an award-winning, international non-profit. Our goal is a prosperous, low carbon future. We believe this will be achieved through a ‘clean revolution’: the rapid scale-up of low carbon energy and technology. We work with corporate and government partners to develop climate finance mechanisms, business models which promote innovation, and supportive policy frameworks. We convene leaders, share hard evidence of successful low carbon growth, and pilot practical solutions which can be replicated worldwide.

Since 2009, The Climate Group has been the convenor of
 Climate Week NYC. In September 2014, Climate Week NYC hosted 150 events as the collaborative space in support of the UN Climate Summit.

Theclimategroup.org | @ClimateGroup | #CleanRevolution.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.